Dienstenbond CNV

Opmerkingen uit ledenvergadering OCN aan werkgever voorgelegd 24-11-2005

Vorige week donderdag 17 november vond de vergadering plaats van de accountmanagers en salesteamleaders van OCN in Arnhem naar aanleiding van het bereikte principeakkoord over de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden. Tijdens de vergadering bleek dat er een aantal punten is, waarover u (en wij) meer duidelijkheid nodig heeft voordat u kunt zeggen of u wel of niet instemt met het bereikte akkoord.

Overleg met werkgever
Direct na de ledenvergadering hebben we uw opmerkingen, vragen en grieven voorgelegd aan directie en personeelszaken. We hebben toen afgesproken dat ik de vragen nogmaals per mail aan uw werkgever zou doorgeven, zodat deze precies wist waar het om ging en hierop een antwoord zou kunnen formuleren. Dat is afgelopen maandag door mij gedaan. Naar aanleiding daarvan is gevraagd wat op dit moment de status is van de afspraken en heeft eveneens overleg plaatsgevonden over het vervolg van de procedure. Er moeten immers ook nog afspraken worden gemaakt over de arbeidsvoorwaarden van de chauffeurs en de medewerkers op kantoor.

Op dit moment nog geen antwoorden
Op dit moment kunnen we u geen antwoorden geven. Uw werkgever heeft natuurlijk tijd nodig voordat zij een reactie kan geven (want alles heeft altijd verband met alles); ook zal er gechecked moeten worden wat er nu precies is toegezegd en wat niet. Dat heeft tijd nodig. Ik begrijp dat dat vervelend is, maar het heeft geen zin om dat soort processen te forceren. Wel heb ik er bij OCN op aangedrongen om ons zo snel mogelijk te informeren.

Als we de antwoorden/reactie hebben, dan sturen we u weer een INFO.