Travel Unie International Nederland N.V.
Tui nederland wijzigt naam en formule van ruim 200 world of tui
reisbureaus
* World of TUI Reisbureaus wordt Arke en Holland International
Reisbureau
* TUI Nederland investeert zes miljoen Euro in modernisering
reisbureauketen
* Terugkeer van vertrouwde Nederlandse merknamen op de gevel
Rijswijk, donderdag 24 november 2005 - TUI Nederland, het grootste
reisconcern van Nederland, verandert de naam van zijn World of TUI
Reisbureaus. Zo'n 125 vestigingen heten binnenkort weer Arke, de
overige krijgen de naam Holland International Reisbureau op de gevel.
Naast de naamsveranderingen, krijgen de reisbureaus een kleine of
grotere make-over. In de periode oktober 2005 tot mei 2006 wordt in
totaal ruim zes miljoen euro geïnvesteerd in de winkels. In de
reisbureaus worden naast vakanties van de populaire allround
vakantiemerken Arke en Holland International ook reizen van Isropa
Reizen, Zeetours Cruises, KRAS SterVakanties, De Boer & Wendel,
Discovery en Panta Reizen en andere aanbieders verkocht.
TUI Nederland is ervan overtuigd dat het reisbureau een uitstekende
toekomst tegemoet gaat. Weliswaar loopt het aantal reisbureaus in
Nederland sinds enige jaren geleidelijk terug, maar voor persoonlijk
advies in een professionele omgeving zal altijd markt blijven. Vandaar
dat TUI Nederland liefst zes miljoen euro investeert in haar keten van
reisbureaus. Momenteel worden 120 winkels omgedoopt in Arke, waarbij
de winkels in veel gevallen een ingrijpende verbouwing ondergaan. De
nieuwe Arke-kantoren krijgen een moderne, professionele uitstraling
waarbij de traditionele Arke-kleur oranje overheerst. De overige 80
winkels, die door franchisenemers worden gerund, ondergaan momenteel
de overgang naar de oude vertrouwde naam Holland International.
Uit onderzoek is gebleken dat de consument veel meer gecharmeerd is
van de oer-Hollandse merknamen Holland International en Arke, dan van
de internationale concernnaam World of TUI. Holland International
Reisbureau behoudt de blauw-rode kleurstelling van het huidige World
of TUI Reisbureau, Arke wordt geheel in fel oranje gedoopt. Beide
varianten dragen wel het symbool van de World of TUI, de unieke
TUI-smile, die in verlichte vorm prominent in de winkels aanwezig is.
Nico van der Veer, directeur van de reisbureaus van Holland
International Reisbureau en Arke: "De smile staat symbool voor
vakantieplezier. Dat is exact het gevoel dat wij onze klanten willen
meegeven wanneer zij een bezoek brengen aan één van onze reisbureaus".
De TUI-smile is het symbool van TUI Nederland, dat deel uitmaakt van
een internationaal reisconcern en naast Arke onder meer het
touroperatormerk Holland International en luchtvaartmaatschappij
ArkeFly voert. "Juist die grote omvang van ons bedrijf zorgt ervoor
dat wij niet alleen een zeer compleet, maar ook een zeer scherp
geprijsd aanbod hebben van vakanties en reizen."
Nieuwe formule en look...
In de maanden november en december wordt hard gewerkt aan de nieuwe
look van de reisbureaus. Waarbij bij de 'Holland International
Reisbureau'-formule vooral wordt gekeken naar de expertise en de
service van de reisadviseur richting de klant, komt bij Arke vooral de
breedte van het totale aanbod en de keuze in verkoopkanalen -
reisbureau, internet en telefoon - duidelijk naar voren. Geheel in de
huisstijl van het vertrouwde vakantiemerk Arke krijgen de reiswinkels
een opvallende oranje tint.
... vertrouwde service
De formule mag dan wel worden aangescherpt om klanten nog beter van
dienst te kunnen zijn, de service van de ervaren reisadviseurs blijft
vertrouwd en het aanbod van reizen en vakanties veelomvattend. Naast
vakanties van Arke en Holland International worden in de vernieuwde
reisbureaus ook vakanties van diverse andere aanbieders, waaronder
Sudtours, Oad Reizen en Neckermann Reizen, aangeboden.