Travel Unie International Nederland N.V.

Tui nederland wijzigt naam en formule van ruim 200 world of tui reisbureaus


* World of TUI Reisbureaus wordt Arke en Holland International Reisbureau

* TUI Nederland investeert zes miljoen Euro in modernisering reisbureauketen

* Terugkeer van vertrouwde Nederlandse merknamen op de gevel

Rijswijk, donderdag 24 november 2005 - TUI Nederland, het grootste reisconcern van Nederland, verandert de naam van zijn World of TUI Reisbureaus. Zo'n 125 vestigingen heten binnenkort weer Arke, de overige krijgen de naam Holland International Reisbureau op de gevel. Naast de naamsveranderingen, krijgen de reisbureaus een kleine of grotere make-over. In de periode oktober 2005 tot mei 2006 wordt in totaal ruim zes miljoen euro geïnvesteerd in de winkels. In de reisbureaus worden naast vakanties van de populaire allround vakantiemerken Arke en Holland International ook reizen van Isropa Reizen, Zeetours Cruises, KRAS SterVakanties, De Boer & Wendel, Discovery en Panta Reizen en andere aanbieders verkocht.

TUI Nederland is ervan overtuigd dat het reisbureau een uitstekende toekomst tegemoet gaat. Weliswaar loopt het aantal reisbureaus in Nederland sinds enige jaren geleidelijk terug, maar voor persoonlijk advies in een professionele omgeving zal altijd markt blijven. Vandaar dat TUI Nederland liefst zes miljoen euro investeert in haar keten van reisbureaus. Momenteel worden 120 winkels omgedoopt in Arke, waarbij de winkels in veel gevallen een ingrijpende verbouwing ondergaan. De nieuwe Arke-kantoren krijgen een moderne, professionele uitstraling waarbij de traditionele Arke-kleur oranje overheerst. De overige 80 winkels, die door franchisenemers worden gerund, ondergaan momenteel de overgang naar de oude vertrouwde naam Holland International.

Uit onderzoek is gebleken dat de consument veel meer gecharmeerd is van de oer-Hollandse merknamen Holland International en Arke, dan van de internationale concernnaam World of TUI. Holland International Reisbureau behoudt de blauw-rode kleurstelling van het huidige World of TUI Reisbureau, Arke wordt geheel in fel oranje gedoopt. Beide varianten dragen wel het symbool van de World of TUI, de unieke TUI-smile, die in verlichte vorm prominent in de winkels aanwezig is. Nico van der Veer, directeur van de reisbureaus van Holland International Reisbureau en Arke: "De smile staat symbool voor vakantieplezier. Dat is exact het gevoel dat wij onze klanten willen meegeven wanneer zij een bezoek brengen aan één van onze reisbureaus". De TUI-smile is het symbool van TUI Nederland, dat deel uitmaakt van een internationaal reisconcern en naast Arke onder meer het touroperatormerk Holland International en luchtvaartmaatschappij ArkeFly voert. "Juist die grote omvang van ons bedrijf zorgt ervoor dat wij niet alleen een zeer compleet, maar ook een zeer scherp geprijsd aanbod hebben van vakanties en reizen."

Nieuwe formule en look...
In de maanden november en december wordt hard gewerkt aan de nieuwe look van de reisbureaus. Waarbij bij de 'Holland International Reisbureau'-formule vooral wordt gekeken naar de expertise en de service van de reisadviseur richting de klant, komt bij Arke vooral de breedte van het totale aanbod en de keuze in verkoopkanalen - reisbureau, internet en telefoon - duidelijk naar voren. Geheel in de huisstijl van het vertrouwde vakantiemerk Arke krijgen de reiswinkels een opvallende oranje tint.

... vertrouwde service
De formule mag dan wel worden aangescherpt om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn, de service van de ervaren reisadviseurs blijft vertrouwd en het aanbod van reizen en vakanties veelomvattend. Naast vakanties van Arke en Holland International worden in de vernieuwde reisbureaus ook vakanties van diverse andere aanbieders, waaronder Sudtours, Oad Reizen en Neckermann Reizen, aangeboden.