Colo, vereniging kenniscentra beroepsonderwijs bedrijfsleven
Bredewater 8
Postbus 7259
2701 AG Zoetermeer
Tel. (079) 352 30 00
Fax (079) 351 54 78
E-mail: colo@colo.nl
:: 23 Nov 2005
Kenniscentrum OVDB zoekt ZorgTopper 2006
Dit jaar organiseert de OVDB, kenniscentrum voor leren in de praktijk,
beroepenwedstrijden voor verpleegkundige (niveau 4). In maart 2006
strijden leerlingen tijdens het evenement Skills Masters in Rotterdam
om de titel ZorgTopper 2006. De beroepenwedstrijden laten aan jonge
mensen zien dat je trots mag zijn op je vak. Deelnemers aan deze
wedstrijden zijn een perfect voorbeeld voor het beroepsonderwijs. Zij
zijn the best of the best.
Regionale voorrondes
Voorafgaand aan de nationale wedstrijd tijdens Skills Masters, vinden
er in januari en februari 2006 regionale voorrondes plaats. Rocs en
leerbedrijven uit het gehele land kunnen leerlingen verpleegkunde
(niveau 4) tot 31 december 2005 inschrijven voor deze voorrondes.
Inschrijving geschiedt door het opsturen van een deelnameformulier.
Dit deelnameformulier is te downloaden vanaf www.ovdb.nl. Tevens is op
www.ovdb.nl meer informatie te vinden zoals de criteria voor deelname,
data en locaties van regionale voorrondes.
De winnaars van de regionale voorrondes strijden tijdens Skills
Masters om de titel ZorgTopper 2006. De wedstrijd bestaat uit een
rollenspel waarin verpleegtechnische handelingen verwerkt zijn.
Het rollenspel wordt door de leerling, samen met een actrice gespeeld.
De opdrachten worden naderhand door een vakkundige jury beoordeeld.
Skills Masters
Skills Masters is een evenement waar (v)mboers alles te weten komen
over opleidingen en beroepen. Voor deze leerlingen is er van alles te
zien, beleven en te proberen. Het evenement vindt plaats op 9, 10 en
11 maart 2006 in Ahoy Rotterdam. De OVDB neemt ook deel aan de beurs
van Skills Masters. Tijdens deze beurs kunnen (v)mbo-leerlingen
informatie krijgen over de beroepen binnen de OVDB-sectoren:
Gezondheidszorg, Welzijn, Sport en Dienstverlening. Tijdens de
zogenaamde doe-manifestaties kunnen leerlingen een aantal
praktijkopdrachten uitvoeren om een beeld te krijgen van de inhoud van
een beroep.