Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Meeste coole reisbestemmingen voor het eerst in kaart gebracht:

CONSUMENT HOUDT VOORAL VAN LUXE SHOPPEN EN AVONTUUR

Amsterdam, 22 november 2005??? CoolTravel is de naam van een nieuw glossy droomboek over de meest coole reisbestemmingen in de wereld. Het boek, dat is uitgebracht door Cool Unlimited, geeft een beeld van 'The Most Exceptional Travel Spots'. Het is een 256 pagina's tellend inspiratieboek voor op de koffietafel. 100 van de meest bijzondere reizen en bestemmingen wereldwijd staan in het boek beschreven en zijn met bijzonder mooi beeldmateriaal geïllustreerd. Het boek bevat ook profielen van een aantal reisorganisatoren uit de reiswereld. Hierdoor is het voor lezer mogelijk om naast de reis van zijn of haar dromen ook een reisorganisator te selecteren, die deze droom tot werkelijkheid kan maken.

Verkiezing
De selectie van de 100 reizen is tot stand gekomen door een uitgebreid deskresearch, gesprekken met specialisten uit de reiswereld en uiteraard door het Nederlands publiek zelf te vragen naar de meest coole reisbestemmingen. Zo'n 5.000 consumenten namen deel aan het onderzoek. De top 10 coolste bestemmingen volgens de consument zijn in willekeurige volgorde: o Shopping in New York City
o Bezoek aan de Hermitage in Sint Petersburg o De beklimming van de Kilimanjaro
o De Chinese muur
o De Transsiberië Express van Rusland naar China o Een luxueus resort op de Seychellen
o Een junge expeditie in het Amazone gebied o Safari in Kenia
o De Inca trail in Peru
o Shopping in Reykjavik

Australië/Nieuw Zeeland werd in de verkiezing gekozen tot het meest coole continent. Hieruit blijkt wederom dat 'Cool' vooral met aspiratieniveau wordt geassocieerd. Dit continent is immers voor de meeste mensen nog een droombestemming. CoolTravel (ISBN 908099091-4) is vanaf eind november in de betere boekhandel te koop voor ¤ 49,50. Het boek is eveneens te bestellen via www.coolunlimited.org.

Partners
Naast verschillende mediapartners per verkiezing, is Porter Novelli de vaste partner voor Cool Unlimited. Zij neemt voor alle verkiezingen de communicatie voor haar rekening. De vragenlijst voor de verkiezing is in samenwerking met Trendbox opgesteld en het veldwerk is uitgevoerd door Moonfield.

/ / / /



Ingezonden persbericht