Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden start WIA-campagne "Zeker zijn van je Zaak" 22-11-2005
Nationale-Nederlanden start op 22 november een WIA-campagne op radio en met advertenties om het MKB en het intermediair te informeren. Werkgevers komen door de wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen (WIA) voor veel veranderingen te staan. Zo zijn zij straks meer dan voorheen verantwoordelijk om werknemers aan het werk te houden bij arbeidsongeschiktheid. Nationale-Nederlanden biedt met haar WIA Inkomensverzekeringen voor werkgever en werknemer bescherming tegen mogelijke inkomensachteruitgang. Zo blijft de werkgever zeker van zijn zaak.
Het MKB heeft baat bij oplossingen waarbij er zo min mogelijk administratieve rompslomp ontstaat. De invoering van de WIA brengt namelijk veel veranderingen met zich mee. Daarnaast blijft, ondanks dat de WIA de WAO opvolgt, de WAO en dus ook het WAO-risico bestaan (voor werknemers die voor

1-1-2004 ziek zijn geworden). Bestaande klanten worden zo goed mogelijk ondersteund door Nationale-Nederlanden. Zij ontvangen een aanbod en hoeven dus zelf niets te ondernemen.
Op 22 november gaat een campagne van start met een radiocommercial en advertenties in assurantievakbladen. De vraag "Wie gaat straks arbeidsongeschikte werknemers doorbetalen?" staat in deze campagne centraal. Daarnaast ontvangt het intermediair een brochure waarin de belangrijkste veranderingen die de WIA met zich meebrengt uiteengezet worden. Ook vindt het intermediair hierin rekenvoorbeelden die inzicht geven in de inkomensveranderingen die kunnen ontstaan binnen deze nieuwe regeling. Daarnaast worden de verschillende werkgevers en werknemers oplossingen van Nationale-Nederlanden belicht. Het MKB kan bij de invoering van de WIA rekenen op het advies van het intermediair en de ondersteuning van Nationale-Nederlanden.