Nationale-Nederlanden start WIA-campagne "Zeker zijn van je Zaak"
22-11-2005
Nationale-Nederlanden start op 22 november een WIA-campagne op radio
en met advertenties om het MKB en het intermediair te informeren.
Werkgevers komen door de wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen
(WIA) voor veel veranderingen te staan. Zo zijn zij straks meer dan
voorheen verantwoordelijk om werknemers aan het werk te houden bij
arbeidsongeschiktheid. Nationale-Nederlanden biedt met haar WIA
Inkomensverzekeringen voor werkgever en werknemer bescherming tegen
mogelijke inkomensachteruitgang. Zo blijft de werkgever zeker van zijn
zaak.
Het MKB heeft baat bij oplossingen waarbij er zo min mogelijk
administratieve rompslomp ontstaat. De invoering van de WIA brengt
namelijk veel veranderingen met zich mee. Daarnaast blijft, ondanks
dat de WIA de WAO opvolgt, de WAO en dus ook het WAO-risico bestaan
(voor werknemers die voor
1-1-2004 ziek zijn geworden). Bestaande klanten worden zo goed
mogelijk ondersteund door Nationale-Nederlanden. Zij ontvangen een
aanbod en hoeven dus zelf niets te ondernemen.
Op 22 november gaat een campagne van start met een radiocommercial en
advertenties in assurantievakbladen. De vraag "Wie gaat straks
arbeidsongeschikte werknemers doorbetalen?" staat in deze campagne
centraal. Daarnaast ontvangt het intermediair een brochure waarin de
belangrijkste veranderingen die de WIA met zich meebrengt uiteengezet
worden. Ook vindt het intermediair hierin rekenvoorbeelden die inzicht
geven in de inkomensveranderingen die kunnen ontstaan binnen deze
nieuwe regeling. Daarnaast worden de verschillende werkgevers en
werknemers oplossingen van Nationale-Nederlanden belicht. Het MKB kan
bij de invoering van de WIA rekenen op het advies van het intermediair
en de ondersteuning van Nationale-Nederlanden.
Nationale-Nederlanden