Blauw New Media
---
BlauwNL: het nieuwe online access panel van Blauw Research
Rotterdam , 17 november 2005
Ruim zes jaar geleden stond Blauw Research aan de wieg van
Opinieland.nl en vormde dat de start van online panelonderzoek voor
het bureau. Onlangs heeft Blauw Research een nieuw online panel
geïntroduceerd. Onder de naam BlauwNL (www.blauwnl.nl) worden nieuwe
panels gebouwd voor verschillende onderzoeksdoeleinden van Blauw
Research. Opinieland.nl is inmiddels opgegaan in de voormalige dochter
maatschappij Bloomerce.
Vanwege de marktontwikkelingen en toekomstplannen van Blauw is
besloten om wederom een eigen panel op te gaan bouwen én beheren. Met
BlauwNL worden meerdere mogelijkheden benut. Zo kunnen koppelingen
gemaakt worden met verschillende data-stromen bij klanten, kunnen
meerdere profielen verzameld worden van de respondenten en is er meer
ruimte om zelf (in opdracht van de klanten) speciality- en
klantenpanels te ontwikkelen. Het onderzoeksmodel BreinStijlen speelt
hierin mede een rol vanwege de segmentatiemogelijkheden. Het Blauw
Panel onderscheidt zich doordat panelleden aan veel verschillende
soorten onderzoeken mee kunnen doen: je kunt meedoen aan online
vragenlijsten en je kunt deelnemen aan kwalitatief onderzoek via
online discussie boards. Bovendien maken deelnemers kans op
verschillende prijzen en steunen ze, iedere keer dat ze meedoen, een
goed doel.
Meer over BreinStijlen
Recente inzichten in het functioneren van ons brein (Ned Herrmann et
al) betekenen een revolutie binnen de psychologie; en dus ook binnen
het daarvan afgeleide consumentengedrag. Met als gevolg: nieuwe
inzichten èn handvatten voor de marketing. En vooral dat laatste is
uniek ten opzichte van de meeste segmentatie modellen (gebaseerd op
lifestyle, normen&waarden, mentaliteit en/of psychografie).
BreinStijlen is zowel een alternatief voor, als een aanvulling op,
andere segmentaties waarvan de waarde zeker bestaat maar vaak niet
verder gaat dan een eenduidig zicht op de markt door de gehele
organisatie. Per BreinStijl is er een blauwdruk met concrete
handvatten voor alle facetten van marktbenadering.
Voor meer informatie over BreinStijlen kunt u terecht op onze website
(onder Methoden & Instrumenten) of contact opnemen met Bram Jonkheer
(0104000900).
Meer over Bloomerce opinieland.nl
SSI/ Bloomerce is leidend in Europa op het gebied van online
datacollectie. SSI/ Bloomerce faciliteert marktonderzoekers door
betrouwbare onderzoeksdata te leveren waarbij gebruik wordt gemaakt
van in eigen beheer ontwikkelde online panels. SSI/Bloomerce beschikt
over ruim 1 miljoen panelleden in Europa en 3,5 miljoen panelleden
wereldwijd. De panels worden alleen gebruikt ten behoeve van onderzoek
en groeien dagelijks. Door een sterke focus op kwaliteit en gedegen
kennis van marktonderzoek weet SSI/Bloomerce goed aan te sluiten op de
behoeftes van de marktonderzoekindustrie. Sinds 1 januari 2005 is
Bloomerce onderdeel van Survey Sampling International (SSI).
www.bloomerce.com.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Wout van der Wijk;
+31 10 4000 912; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in Nederland
met circa 70 medewerkers en een omzet van 7 mln. Ze ondersteunt
bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden
tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van
middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten
op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor
betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers
vooruit te helpen. Blauw Research heeft vier kerncompetenties:
Business Performance, Marketing & Market Intelligence, Corporate
Communications en Beleid in de publieke sector.