Ingezonden persbericht


Persbericht

Meeùs wint CRM-prijs van update software AG

Meer dan 400 belangstellenden uit heel Europa waren onlangs in Wenen aanwezig op een door update software AG georganiseerde bijeenkomst 'CRM Solution Day 2005' over de laatste ontwikkelingen op het gebied van CRM. Een aantal experts en gebruikers zoals prof. Reinhold Rapp, Stefan Langthaler (Ratiopharm), Paul Salemans (Pernod Ricard Europe) en Wolfgang Mantler van Canon GmbH Oostenrijk voerden er het woord. Tijdens deze bijeenkomst zijn prijzen behorende bij de update Customer Excellence Awards uitgereikt aan het Nederlandse Meeùs (customer intimacy), Imparat Farbwerke uit Duitsland (operational excellence), 3M Hongarije (innovation leadership) en aan het Deense Danube University Krems (non-profit sector). Thomas Deutschmann, CEO van update software AG, stelde dat de 'CRM Solution Day' langzamerhand is verworden tot een prominente, internationale en informatieve Europese CRM bijeenkomst. "Niet alleen de uitstekende kwaliteit van de sprekers, maar ook het aantal belangstellende internationale aanwezigen demonstreren de belangrijkheid van deze bijeenkomst." Met 18 presentaties kwamen alle aspecten, als de succesvolle implementatie van CRM, de ontwikkeling van een uniform CRM model voor gedecentraliseerde organisaties en de return-on-investment (ROI) van een CRM project aan de orde.

Meeùs Methode Particulieren onderscheiden als excellerend project Met behulp van programmatuur van update ontwikkelde Meeùs een tweetal pilot-projecten, de Meeùs Methode Particulieren (MMP) en een Klantmanager systeem. Het primaire doel van MMP is het verbeteren van de klanttevredenheid. Dit wordt gerealiseerd door het klantcontact binnen Meeùs commerciëler, handiger en consequenter in te richten via het Klantmanager systeem. Met ongeveer 800 commerciële medewerkers is Meeùs de een na grootste assurantietussenpersoon en makelaardij in ons land. Enkele overwegingen van de jury om de prijs aan Meeùs toe te kennen waren de keuze om frontoffice medewerkers vrij te stellen van administratieve werkzaamheden, zodat ze zich geheel kunnen richten op klantcontact. De manier waarop het systeem is ingericht om optimaal gebruik te maken van de aanwezige mogelijkheden en het feit dat Meeùs na relatief korte tijd meetbare resultaten heeft behaald.

Jury
De jury bestond uit prof. Reinhold Rapp (relationship management aan de Cranfield Universiteit Engeland); Maria Kronstorfer-Lackner, senior database manager bij ORF Enterprise; Manfred White, managing director van Info Technology, de uitgever van Computerwelt en Thomas Deutschmann van update.

Over update software AG
update software AG werd in 1988 in Wenen opgericht en is met meer dan 140 medewerkers en een omzet van 15,4 miljoen euro (2004) een van de leidende Europese aanbieders van Customer Relationship Management oplossingen (CRM). update software AG is aan de Duitse Beurs in Frankfurt am Main genoteerd. De Nederlandse vestiging bevindt zich in Amsterdam. De producten van update worden bij meer dan 1.200 ondernemingen met in totaal meer dan 81.000 gebruikers toegepast. In de Benelux zijn onder andere Visio, 3M, Pernod Ricard, Jones Lang LaSalle, BAM en Farm Frites klanten van update software. Voor meer informatie zie www.update.com.


---

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht