Gemeente Doesburg


week 46-2005

Nieuws uit het stadhuis, d.d. 16 november 2005, week 46.

OPENBARE VERGADERINGEN
Vergadering raadscommissie VROM
Op donderdag 17 november a.s. vergadert de raadscommissie Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu in de raadzaal van het stadhuis. De vergadering is openbaar en begint om 19.30 uur. De agenda vermeldt de volgende punten:

* Brief voorzitter Medezeggenschapsraad De Wetelaar over de verkeersveiligheid in de omgeving van het scholencomplex in Beinum
* Ontwikkeling van de planvorming Koppelweg e.o.
* Voortgangsrapportage actualisering bestemmingsplannen
* Roekenbeschermingsplan

* Streekplan Gelderland 2005

* Benoeming leden Welstandscommissie.

Nadere informatie over het bovenstaande kunt u verkrijgen bij de heer W. Stoppels, tel. 481320.

BOUWEN EN WONEN
Bekendmaking Monumentenwet 1988
Burgemeester en wethouders van Doesburg zijn voornemens om een monumentenvergunning te verlenen voor het wijzigen van het rijksmonument Bergstraat 5, monumentnummer 12935. De wijzigingen hebben betrekking op het plaatsen van veiligheidshaken en (ver)plaatsen dakvensters.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht ligt het ontwerpbesluit met alle relevante stukken en gegevens vanaf 17 november 2005 voor een ieder gedurende 6 weken ter inzage bij het Publieksbureau, Ph. Gastelaarsstraat 2 te Doesburg. Binnen deze termijn kan een ieder zijn of haar zienswijzen zowel schriftelijk als mondeling naar voren brengen bij burgemeester en wethouders, postbus 100, 6980 AC te Doesburg. Indien u mondeling wilt reageren, kan dit na afspraak met de heer M. Lenselink, tel. (0313) 481362. Het Publieksbureau is elke werkdag, met uitzondering van de vrijdagmiddag, van 8.30 tot 14.30 uur en op maandagavond van 18.00 tot 19.30 uur geopend.

Bekendmaking Monumentenwet 1988
Burgemeester en wethouders van Doesburg zijn voornemens om een monumentenvergunning te verlenen voor het wijzigen van het rijksmonument Meipoortstraat 22, rijksmonumentnr. 513146. De wijzigingen hebben betrekking op het gedeeltelijk vernieuwen, veranderen van de dakbedekking van het achterdakvlak. Op grond van de Algemene wet bestuursrecht ligt het ontwerpbesluit met alle relevante stukken en gegevens vanaf 17 november 2005 voor een ieder gedurende 6 weken ter inzage bij het Publieksbureau, Ph. Gastelaarsstraat 2 te Doesburg. Binnen deze termijn kan een ieder zijn of haar zienswijzen zowel schriftelijk als mondeling naar voren brengen bij burgemeester en wethouders, postbus 100, 6980 AC te Doesburg. Indien u mondeling wilt reageren, kan dit na afspraak met de heer M. Lenselink, tel. (0313) 481362. Het Publieksbureau is elke werkdag, met uitzondering van de vrijdagmiddag, van 8.30 tot 14.30 uur en op maandagavond van 18.00 tot 19.30 uur geopend.

Bekendmaking Monumentenwet 1988
Burgemeester en wethouders van Doesburg zijn voornemens om een monumentenvergunning te verlenen voor het wijzigen van het rijksmonument Kerkstraat 51, (rijksmonumentnr. 12979). De wijzigingen hebben betrekking op het veranderen van de kapconstructie door aanbrengen dakbeschot.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht ligt het ontwerpbesluit met alle relevante stukken en gegevens vanaf 17 november voor een ieder gedurende 6 weken ter inzage bij het Publieksbureau, Ph. Gastelaarsstraat 2 te Doesburg. Binnen deze termijn kan een ieder zijn of haar zienswijzen zowel schriftelijk als mondeling naar voren brengen bij burgemeester en wethouders, postbus 100, 6980 AC te Doesburg. Indien u mondeling wilt reageren, kan dit na afspraak met de heer M. Lenselink, tel. (0313) 481362. Het Publieksbureau is elke werkdag, met uitzondering van de vrijdagmiddag, van 8.30 tot 14.30 uur en op maandagavond van 18.00 tot 19.30 uur geopend.

Vrijstellingsprocedure Eekstraat 14 (opslag antiek) Burgemeester en wethouders van Doesburg maken bekend met toepassing van artikel 19 lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te hebben verleend voor het gewijzigd gebruiken van de bestaande bedrijfsbebouwing aan Eekstraat 14 voor de opslag van antiek. Het beoogde gebruik is in strijd met het bestemmingsplan Landelijk Gebied Noord. Op het terrein rust namelijk een agrarische bestemming.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan door belanghebbenden tegen bovengenoemd besluit binnen 6 weken na bekendmaking, een bezwaarschrift worden ingediend. Een bezwaarschrift dient gericht te worden aan burgemeester en wethouders, postbus 100, 6980 AC te Doesburg. Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht; d. de gronden van het bezwaar.
Dit bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. Tegelijkertijd kunt u de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, postbus 9030, 6800 EM te Arnhem verzoeken een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op uw belangen, dat vereist.

Aanvraag bouwvergunningen
De volgende aanvragen om bouwvergunning zijn ontvangen op:
1-11-2005, Kloostertuin 1: plaatsen van een carport 3-11-2005, Seringenlaan 72: veranderen van een woning door het aanbrengen van een vaste trap
4-11-2005, Zandbergstraat 36a: overkappen van de binnenplaats 4-11-2005, Kosterstraat 39: plaatsen van veiligheidshaken op een rijksmonument.

Het publiceren van een aanvraag om een vergunning wil nog niet zeggen dat de vergunning al is verleend. Er mag dan ook nog niet met de uitvoering gestart worden. Tegen een aanvraag kan geen bezwaar worden gemaakt, wel kunt u eventuele zienswijzen kenbaar maken.

Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben voor de volgende bouwplannen de vergunning verleend op:
3-11-2005, Seringenlaan 66: veranderen van een woning door het aanbrengen van een vaste trap
3-11-2005, Seringenlaan 48: veranderen van een woning door het aanbrengen van een vaste trap
7-11-2005, Koepoortstraat 2-4: gedeeltelijk veranderen van het pand en plaatsen van een ondergrondse container
8-11-2005, Seringenlaan 72: veranderen van een woning door het aanbrengen van een vaste trap.

Alle genoemde aanvragen en verleende vergunningen kunnen tijdens de openingstijden van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur worden ingezien bij Bouw- en Woningtoezicht, cluster Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling.

Welstandscommissie te Doetinchem
De eerstvolgende zitting van de Welstandscommissie is gepland op maandag 21 november 2005 in het stadhuis van Doetinchem. Tijdens deze openbare zitting worden de bouwplannen en overige verzoeken welke niet door de rayonarchitect onder mandaat zijn afgehandeld om advies voorgelegd aan de Welstandscommissie. De agenda hiervoor kan de vrijdag voorafgaand aan deze zitting worden opgevraagd bij Bouw- en Woningtoezicht (0313 481362).

OVERIGE VERGUNNINGEN
Kapvergunningen
Voor de volgende boom is een kapvergunning verleend : Geraniumstraat 24 : een sierpeer.

Ontheffing Winkeltijdenwet
Op 1 november 2005 is aan G. Lunenburg onder voorwaarden ontheffing verleend op grond van de Winkeltijdenwet om op de culturele zondagen in november en december 2005 (6 november en 4 december 2005) van 12.00 tot 17.00 uur een specialiteiten slagerij te exploiteren op locatie Markt 11, 6981 CJ Doesburg.

Op 27 oktober 2005 is aan Grafische Kunst Kunsthandel & Lijstenmakerij, Roggestraat 5, onder voorwaarden ontheffing verleend op grond van de Winkeltijdenwet om op alle zondagen in november en december (inclusief tweede kerstdag) en alle zondagen in januari 2006 van 13.00 tot 17.00 uur een expositie te houden.

BEZWAARSCHRIFTEN
Tegen de hiervoor vermelde besluiten kan binnen zes weken na datum van bekendmaking een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het gemeentebestuur, Postbus 100, 6980 AC Doesburg. Mochten hieromtrent nog vragen bestaan (u wilt bijvoorbeeld eerst inzage in de stukken), dan adviseren wij u telefonisch contact met ons op te nemen.
U kunt zich dan wenden tot de heer D.J. Lokhorst (tel. 0313 481 324).

OVERIGE MEDEDELINGEN
Laatste berichtgeving over de gemeentelijke financiële regelingen 2005 voor mensen met een laag inkomen.
Deze publicatie bevat informatie over de gemeentelijke financiële regelingen in 2005 voor inwoners van Doesburg van 21 jaar of ouder met een laag inkomen. Tot 1 december 2005 kunnen nog aanvragen ingediend worden voor de regelingen jaar 2005.

Algemeen
Alles wordt duurder, maar iedereen moet mee kunnen komen in onze samenleving. Daarom heeft de gemeente Doesburg er voor gezorgd, dat meer mensen met een laag inkomen in aanmerking kunnen komen voor een vergoeding. Daarnaast zijn de regelingen zo eenvoudig mogelijk gemaakt.
De regelingen:

* Reductieregeling

* Regeling duurzame gebruiksgoederen voor 65-plussers
* Regeling schoolkosten kinderen

* Regeling chronische zieken, gehandicapten en ouderen (65+) Wie komt in aanmerking voor één of meerdere regelingen? Inwoners van Doesburg van 21 jaar of ouder, die in het jaar 2005 een inkomen of uitkering ontvangen dat niet hoger is dan 115% van de van toepassing zijnde bijstandsnormen (sociaal minimum). Dat is op dit moment (norm per 1 juli 2005) netto per maand (vakantiegeld en kinderbijslag niet meerekenen):

* echtpaar/samenwonenden 1.263,36 per maand
* één-oudergezin 1.137,02 per maand

* alleenstaanden van 21 jaar en ouder (met eigen huishouding) 884,35 per maand

* voor medebewoners van 21 jaar en ouder 758,02 per maand
* alleenstaande boven de 65 jaar (met eigen huishouding) 951,95 per maand

* alleenstaande ouders boven de 65 jaar 1.199,06 per maand
* echtpaar/samenwonenden boven de 65 jaar 1.336,77 per maand
* echtpaar/samenwonenden waarvan één persoon boven de 65 jaar
1.336,77 per maand

Als inkomen wordt beschouwd: netto loon, alle heffingskortingen van de belastingdienst (niet meegerekend worden de kinderkorting en de aanvullende kinderkorting), overwerkvergoedingen, pensioen, (winst)uitkeringen en dergelijke, maar ook rente en alimentatie. Vermogen
Het toegestane vermogen bedraagt 5.105,00 voor een alleenstaande en 10.210,00 voor alleenstaande ouders en gehuwden/ongehuwd samenwonenden. Onder vermogen wordt bijvoorbeeld beschouwd: spaartegoed, saldi bank/girorekeningen, waardepapieren, lijfrente premies. De overwaarde van de eigen woning wordt bij deze regelingen niet als vermogen beschouwd.
Wie komt niet in aanmerking voor één of meerdere regelingen? Er is een beperkt aantal personen waarop de regelingen niet van toepassing zijn (o.a. degenen die onder de Wet Studiefinanciering vallen, zelfstandig of samenwonende jongeren en alleenstaande ouders beneden de 21 jaar en personen in een asielprocedure, in gevangenschap of bij langdurig verblijf buiten Nederland).
Toelichting op de Regelingen
Voor alle regelingen geldt dat u inwoner van Doesburg bent en dat het inkomen in 2005 en voorgaande jaren (per regeling kan dit verschillen) niet meer mag zijn dan 115% van de geldende bijstandsnormen. Reductieregeling:
Een vergoeding van maximaal 133,00 per kalenderjaar per gezinslid van de in 2005 gemaakte kosten van onderstaande
voorzieningen/activiteiten:
Ouderbijdragen: muziekonderwijs, kinderdagverblijf en schoolzwemmen; Contributies: sportverenigingen, verenigingen amateuristische kunst (zang, operette, muziek, toneel), scouting, jeugdclubs, trefcentrum voor 65+, speeltuinvereniging, lesgeld muziekschool, gehandicaptenvereniging, volkstuinvereniging en ouderenbond; Abonnementen: bibliotheek, zwembad (zwemlessen), schouwburg en musea; Overige voorzieningen/activiteiten: kosten van theater/bioscoopbezoek, abonnement/bezoek dierentuin, eigen bijdrage (erkende) peuterspeelzaal, muziekconcerten, kerktelefoon, cursussen educatieve activiteiten, kunstbusvervoer 55+, gymnastiek en zwemlessen voor 65-plussers/gehandicapten en invalidenparkeerkaart (in jaar van aanschaf).
Voor lesgeld van de muziekschool is er een extra toeslag van maximaal 108,00 per gezinslid per kalenderjaar, per gezinslid. Regeling duurzame gebruiksgoederen voor 65-plussers: Deze regeling is bedoeld voor mensen van 65 jaar of ouder met een eigen huishouding, die in 2005 gedurende minimaal 3 jaar onafgebroken een laag inkomen ontvangen, dus tot 115% van de geldende bijstandsnormen. Met een dergelijk inkomen is het moeilijk om te sparen voor de vervanging van dure huishoudapparatuur en meubilair. Daarom kan éénmaal in de twee jaar, indien aan de voorwaarden voldaan wordt, een vergoeding worden aangevraagd voor zaken als: wasautomaat, koelkast, gasfornuis, enz.
Wie in 2003 een vergoeding heeft ontvangen, kan in 2005 opnieuw een aanvraag indienen, mits er tenminste niets is veranderd in de (persoonlijke/inkomens) situatie. Voor alleenstaanden met een eigen huishouding en gehuwden/ongehuwd samenwonenden bedraagt de vergoeding 263,00.
Voor alleenstaande ouders met kinderen beneden de 18 jaar en gehuwden/ongehuwd samenwonenden met kinderen onder de 18 jaar bedraagt de vergoeding 395,00.
Een verblijf in een verzorgingshuis/verpleeghuis of het inwonend zijn bij een ander wordt niet beschouwd als het voeren van een eigen (zelfstandige) huishouding.
Regeling schoolkosten kinderen:
Deze regeling is bedoeld voor mensen met schoolgaande kinderen van 4 tot 18 jaar, die minimaal één jaar onafgebroken een laag inkomen ontvangen, dus niet meer dan 115% van de geldende bijstandsnormen. Zij kunnen voor onderstaande extra schoolkosten een vergoeding aanvragen: Voor kinderen van 4 tot 12 jaar: ouderbijdrage school, bijdrage schoolzwemmen, aanschaf schooltas en/of broodtrommel, overblijfkosten, schoolreisjes, -kamp, -excursies, -sportactiviteiten en schoolfeestjes, schoolbehoeften (o.a. pennen, schriften, en overig materiaal), computercursus en overige kosten verband houdend met schoolactiviteiten.
Voor kinderen van 12 tot 18 jaar: ouderbijdrage school, aanschaf schooltas, boeken, gymspullen en overig schoolmateriaal, schoolkamp,
-excursies, -sportactiviteiten en schoolfeesten, fiets, regenkleding, computercursus en overige kosten verband houdend met schoolactiviteiten.
Bij de aanvragen o.g.v. de Regeling schoolkosten kinderen 2005 moeten bewijsstukken van de gemaakte extra schoolkosten overgelegd worden. Het wel of niet inleveren van notas en bewijsstukken zal mede bepalend zijn voor de hoogte van de vergoeding. Per kind van 4 tot 12 jaar bedraagt de maximale vergoeding 96,00 per jaar, terwijl per kind van 12 tot 18 jaar de maximale vergoeding 216,00 per jaar bedraagt. Regeling chronische zieken, gehandicapten en ouderen: Deze regeling is bedoeld voor chronische zieken, gehandicapten en ouderen vanaf 65 jaar, die in 2005 minimaal één jaar onafgebroken een laag inkomen ontvangen (tot 115% van de geldende bijstandsnormen). Zij kunnen door de bijzondere omstandigheden waarin zij verkeren een vergoeding aanvragen voor de meerkosten die zij hebben, die voor de betreffende doelgroep van de regeling vaak hoger liggen.

Deze regeling is vooral bedoeld voor de mensen die: 65 jaar of ouder zijn of
chronisch ziek zijn en te maken hebben met blijvende beperkingen, waardoor zij niet aan het leven van alledag kunnen deelnemen of gehandicapt zijn en daardoor aantoonbare beperkingen hebben in woon- en/of werksituatie als gevolg van een ziekte of gebrek of langdurig aangewezen zijn op thuiszorg of
een WAO, Wajong of WAZ-uitkering ontvangen met een percentage van 80 tot 100% (arbeidsongeschiktheid) of
de volledige zorg hebben voor een kind jonger dan 18 jaar, dat chronisch ziek of gehandicapt is.
Aanvragen dienen , waar van toepassing vergezeld te gaan van: geboortedatum, een recente toekenningsbeschikking/brief (niet ouder dan 3 jaar) voor langdurige thuiszorg van de hulpverlenende instantie of een recente beschikking/verklaring (niet ouder dan 3 jaar) van het UWV of ander uitvoeringsorgaan waaruit blijkt dat een WAO, of Wajong of WAZ-uitkering wordt ontvangen van 80 tot 100% (arbeidsongeschiktheid) of een mededeling op het aanvraagformulier dat van de gemeente Doesburg een voorziening o.g.v. de Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg) wordt ontvangen (vervoersvergoeding of rolstoelvergoeding of woonvorziening).
Indien voorgaande niet van toepassing , wordt een recente medische verklaring van de specialist verlangd.
Het maximale vergoedingsbedrag voor 2005 bedraagt 200,00 per persoon, per kalenderjaar.
Informatie en aanvragen
Als u denkt in aanmerking te komen voor één of meerdere regelingen, dan kunt voor meer informatie (o.a. folders) en voor het verkrijgen van aanvraagformulieren terecht bij het publieksbureau van het stadhuis van de gemeente Doesburg, Ph. Gastelaarsstraat 2. Openingstijden: maandag van 8.30-14.30 uur en van 18.00-19.30 uur. Dinsdag t/m donderdag van 8.30-14.30 uur. Vrijdag van 8.30-12.00 uur. Datum van inlevering aanvraagformulieren
Aanvragen dienen vóór 1 december 2005 ingediend te worden. Aanvragen die later worden ingediend zullen niet in behandeling genomen worden. Hulp bij het invullen van aanvraagformulieren
Mocht u behoefte hebben aan uitleg over de regelingen of hulp verlangen bij het invullen van het aanvraagformulier voor één of meerdere van de bovengenoemde regelingen, dan kunt u zich elke donderdag van 9.00 tot 12.00 uur wenden tot het Huisbezoekproject (telefoon 472632) om een afspraak te maken voor een huisbezoek. Indien u een huisbezoek wenst, dient u dit vóór 18 november 2005 kenbaar te maken aan het Huisbezoekproject.
Deze publicatie bevat algemene informatie, u kunt er geen rechten aan ontlenen. De volledige tekst van de regelingen kunt u lezen op het stadhuis.

Sluiting Publieksbureau
Het Publieksbureau is vrijdag 25 november de gehele dag gesloten.

OPROEP VRIJWILLIGERSPRIJS 2005
Zoals voorgaande jaren, zal ook dit jaar weer de Hens van der Wal-vrijwilligersprijs worden uitgereikt door de gemeente Doesburg. In plaats van het aanschrijven van verenigingen en organisaties roept de jury deze keer de inwoners van Doesburg op om zélf een individuele vrijwilliger te nomineren voor deze prijs.
Eisen voor nominatie:

* het moet gaan om een persoon die zich belangeloos inzet door zorg te verlenen aan een naaste (bijv. het verzorgen van een familielid, buurman, etc.);

* deze persoon verleent de zorg niet namens een vrijwilligersorganisatie voor deze bepaalde situatie;
* de genomineerde dient inwoner te zijn van de gemeente Doesburg.

Aanmelding
Kent u iemand die aan al deze voorwaarden voldoet en wilt u diegene graag in het zonnetje zetten voor hetgeen hij/zij doet, dan kunt u zijn/haar gegevens en een beschrijving van de situatie vóór 23 november 2005 doorgeven per e-mail aan juliette.vree@doesburg.nl of per post, te adresseren aan:
Gemeente Doesburg
t.a.v. Juliëtte Vree
Postbus 100
6980 AC DOESBURG

Vermeldt de naam en contactgegevens van de vrijwilliger, de activiteiten die hij/zij onderneemt waardoor hij/zij het verdient om in aanmerking te komen voor de Vrijwilligersprijs 2005 (wie wordt door hem/haar verzorgd en op welke manier) en uw eigen contactgegevens (naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mailadres) zodat contact met u kan worden opgenomen voor nadere details. Procedure
Alle inzendingen zullen worden besproken door de jury, bestaande uit de heer G. Peters (namens de DOV), mevrouw H. ten Dolle (namens de lokale pers), en de heer H. Haccou (namens de Gestichten van Weldadigheid). Uiteindelijk zullen zij uit alle inzendingen één winnaar kiezen.
De Vrijwilligersprijs is een jaarlijks terugkerend fenomeen -bedoeld om aandacht te schenken aan de vele vrijwilligers die Doesburg rijk is- en bestaat uit de uitreiking van de Hens van der Wal-ring en een bedrag van 455,-. Deze uitreiking gebeurt in samenwerking met de stichting WIND.
De uitreiking van de Hens van der Wal-vrijwilligersprijs 2005 zal plaatsvinden op dinsdag 13 december a.s. om 19.30 uur in de Raadskelder van het stadhuis te Doesburg.

Gemeente begint met opruimen bladafval
Het blad is inmiddels van de bomen beginnen te vallen en dat betekent dat de gemeente weer aan de slag is gegaan met het schoonmaken en vegen van de straten, plantsoenen, gazons en (fiets)paden.

Bladafval
De werkzaamheden voor wat betreft de gazons, plantsoenen en de begraafplaats is door de gemeente grotendeels uitbesteed. Dit wordt uitgevoerd door de groenbedrijven Presikhaaf en ISS Landscape. De wegen en fietspaden worden in eigen beheer op gepakt. Als alles volgens planning verloopt, zal de hele gemeente voor eind van het jaar zijn schoon geveegd.
Planning
Uitgaande van het standpunt blad is géén bende is het tijdens de herfst eigenlijk heel normaal dat er blad op straat ligt! Ter voorkoming van dichtzittende kolken, verkeersgevaarlijke situaties en bladoverlast zal zoveel mogelijk geveegd in die straten en fietspaden waar veel blad ligt.
De voortgang van de werkzaamheden is sterk afhankelijk van de weersomstandigheden. In de maanden november en december wordt het machinaal vegen gecombineerd met het ruimen van het overtollige blad. De voor de veegmachine niet bereikbare plaatsen (parkeerplaatsen/trottoirs) worden met behulp van handblazers schoongeblazen.
Helaas kan het blad niet overal tegelijk worden verwijderd! Wij vragen uw begrip daarvoor.

Doesburg opent wijkenlijn (voor meldingen en klachten openbare ruimte).
De gemeente wil de service naar de inwoners van Doesburg vergroten. Daarom heeft de gemeente Doesburg vanaf 1 november een centraal telefoonnummer voor meldingen en klachten over de openbare ruimte. Een losliggende stoeptegel, overhangend groen, een beschadigd speeltoestel, een omgewaaide boom, een kapotte straatlantaarn? U kunt met al uw meldingen, vragen en opmerkingen over het onderhoud van de openbare ruimte terecht bij het Publieksbureau. Het centrale telefoonnummer wordt 0313.481390. Uw melding wordt vastgelegd in onze administratie. De gemeente kan door deze gegevens vast te leggen, de opvolging van uw melding beter controleren. Natuurlijk kunt u uw melding ook via de mail info@doesburg.nl , via de post versturen of mondeling doorgeven bij het Publieksbureau.
Het Publieksbureau is bereikbaar van ma t/m do 08.30 - 14.30 uur. Vrijdag van 08.30 12.00 uur.