Provincie Utrecht start publiekscampagne
8-11-2005 -
De provincie Utrecht start haar publiekscampagne met het onderwerp
amateurkunst. Op 16 en 19 november zal in diverse regionale kranten en
huis-aan-huiskranten een advertentie staan waarin de provincie Utrecht
oproept om amateurkunstenaars aan te melden voor een nieuwe
cultuurprijs: `De kei van Utrecht'. Tot april 2006 zal de
publiekscampagne onder andere aandacht besteden aan het onderwerp
wonen en het gebiedsgerichte programma "Hart van de Heuvelrug", met de
vliegbasis Soesterberg als belangrijk project.
Met de publiekscampagne informeert de provincie inwoners over
belangrijke lopende projecten die het wonen, werken of recreëren van
inwoners rechtstreeks raken. De publiekscampagne heeft als titel
`Kiezen voor een mooier Utrecht' gekregen. Hiermee wil de provincie
uitdrukken dat inwoners een actieve rol kunnen spelen bij het
ontwikkelen van plannen en dat de inspanningen van de provincie en de
participatie van inwoners een doel heeft, namelijk een nog mooiere
provincie Utrecht. De publiekscampagne loopt tot eind 2007 en heeft
elk jaar een budget van EUR 385.000,-. Met de campagne wil de
provincie ook duidelijk gaan maken dat er bij de provinciale
verkiezingen in het voorjaar van 2007 iets te kiezen valt. De
provincie maakt in de publiekscampagne gebruik van
huis-aan-huisbladen, regionale dagbladen, de regionale omroep RTV
Utrecht en de website www.provincie-utrecht.nl.
De effecten van de publiekscampagne worden gevolgd met onderzoek. In
juni 2005 is daarvoor al onderzoek gedaan naar de huidige kennis van
en waardering voor het werk van de provincie Utrecht. Vervolgonderzoek
moet uitwijzen of de campagne bijdraagt aan een grotere zichtbaarheid
van en waardering voor het provinciale werk.
Meer informatie: , telefoon 030 258 2317 of 06 183 00 539
Laatst gewijzigd op 14-11-2005. Paginabeheer: Website
Provincie Utrecht