Consumentenbond opent meldpunt zorgverzekeraars
14 november 2005
Om te achterhalen of zorgverzekeraars hun verzekerden goed informeren
over de zorgverzekering opent de Consumentenbond vandaag het meldpunt
'Aanbod van Zorgverzekeraars'. Zorgverzekeraars versturen de komende
weken aan alle klanten een nieuw aanbod. Zij hebben daarbij de plicht
dit aanbod zoveel mogelijk te laten aansluiten bij uw huidige
verzekeringspakket en -polis.
Heeft een consumenten nu een uitgebreid
pakket, dan mag hij een aanbod voor basis én aanvullende verzekering
verwachten. Is hij nu gewend aan voorschieten van zorg en declareren
bij zijn zorgverzekeraar? Dan moet hij een aanbod voor een
restitutiepolis krijgen.
Afgelopen weekend bleek dat niet alle verzekeraars twee soorten
polissen aanbieden. Om te achterhalen hoe verzekeraars hun verzekerden
informeren opent de bond vandaag het meldpunt 'Aanbod van de
zorgverzekeraars'.
Consumenten kunnen aangeven hoe begrijpelijk zij het aanbod vinden, of
zij vinden dat het overeenkomt met hun huidige polis en of zij
tevreden zijn met het aanbod. De Consumentenbond gebruikt de
resultaten van het meldpunt om het gedrag van de zorgverzekeraars
tegenover de consument in de gaten te houden. De resultaten worden
gepubliceerd op onze website en in de Consumentengids.
Consumentenbond