T-Mobile klanten ontdekken mobiel internet
T-mobile
http://www.t-mobile.nl
Klanten van T-Mobile ontdekken de voordelen van mobiel internet. In het derde kwartaal van
2005 bestond 15 procent van de gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) uit zogenaamd 'non
voice' gebruik. T-Mobile boekt bovendien goede resultaten met haar strategie om vooral
waardevolle klanten aan zich te binden. Het aantal klanten in Nederland groeide in het
derde kwartaal met 45.000 tot 2,295 miljoen. Het aantal prepaidgebruikers daalde
weliswaar met 17.000, maar het aantal abonnees steeg met 61.000. Daarmee is de verhouding
tussen het aantal abonnees en prepaidgebruikers nog verder verbeterd. De totale omzet
bedroeg 265 miljoen Euro. De ARPU bedroeg 37 Euro. Ondanks de hoge kosten voor verwerving
van nieuwe klanten, steeg de EBITDA van 34 miljoen Euro in het tweede kwartaal naar 52
miljoen Euro in het derde kwartaal (EBITDA marge 19,6 procent).
Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'T-Mobile richt zich al enige
tijd sterk op groei van het aantal waardevolle klanten en op stijging van het gebruik door
deze klanten. In het derde kwartaal hebben wij het abonneebestand opnieuw flink weten uit
te breiden. Het aantal prepaidgebruikers daalde opnieuw, maar de gemiddelde omzet per
prepaidgebruiker is wederom gestegen. In de maand augustus stuurden onze klanten voor het
eerst meer dan 50 miljoen SMS berichten in een maand. Ook het aantal belminuten is dit
jaar al met 6 procent gestegen ten opzichte van een jaar geleden.'
Groei in non voice
Opvallend is ook de groei van het percentage 'non voice' als onderdeel van de ARPU. In het
vorige kwartaal constateerde T-Mobile al een stijgende vraag naar mobiele toestellen die
geschikt zijn voor mobiele toegang tot internet, e-mail en agenda. Die vraag vertaalt
zich nu ook in een stijging van het gebruik van internetdiensten, zoals snelle mobiele
breedbandtoegang op de T-Mobile HotSpots of onbeperkt toegang tot internet en e-mail op
de mobiele telefoon (Web 'n' Walk) tegen een vast laag bedrag van 9,50 Euro per maand.
Met de introductie van aantrekkelijke toestellen zoals de MDA Pro en de MDA Vario
verwacht T-Mobile dat deze groei nog verder zal doorzetten.
Investeringen
In het derde kwartaal investeerde T-Mobile 38 miljoen Euro, onder meer aan de verdere
uitbouw van het 2G- en 3G/HSDPA-netwerk, opening van nieuwe winkels en uitbreiding van
het aantal Wi-Fi HotSpots.
Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,3 miljoen klanten
(september 2005) en is met een omzet van 265 miljoen Euro in het derde kwartaal van 2005
de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel
consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern
mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een snel groeiend aantal HotSpots, waar
gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele
communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van Deutsche Telekom's
drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische
markten in Europa en de Verenigde Staten. In het derde kwartaal van 2005 had T-Mobile
ruim 83 miljoen klanten verdeeld over negen T-Mobile markten. T-Mobile is de enige
mobiele communicatie aanbieder ter wereld met transatlantische dienstverlening.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl