N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf

P E R S B E R I C H T

HORLOGEMAGAZINE BIJ DE TELEGRAAF

in samenwerking met MotoMax Media

MotoMax Media (uitgever van o.a. Nederlands grootste horlogemagazine, Horloges) en het advertentiebedrijf van Uitgeversmaatschappij De Telegraaf gaan een structurele samenwerking aan. De samenwerking is een reactie op de toegenomen behoefte van adverteerders in het hogere segment horloges en sieraden naar een passend kwaliteitsmedium, waarmee een substantiële groep (potentiële) klanten wordt bereikt.

Vanaf 2006 zal een magazine dat geheel gewijd wordt aan horloges tweemaal per jaar in een oplage van tenminste 1 miljoen exemplaren verschijnen in de zaterdageditie van De Telegraaf. Via dit magazine zullen de lezers van De Telegraaf op de hoogte worden gebracht van de nieuwste trends, modellen en ontwikkelingen binnen de horlogebranche, gekoppeld aan lifestyle-elementen. Adverteerders op zoek naar een bovenmodale doelgroep wordt hiermee een perfect umfeld geboden.

Met de samenwerking worden de sterke punten van beide partijen gebundeld. MotoMax Media en Uitgeversmaatschappij De Telegraaf koppelen de attentiewaarde, impact en look and feel van een kwaliteitsbijlage aan een enorm bereik. Voor adverteerders in het luxe-segment betekent dit een toevoeging van een krachtig communicatiemedium, dat perfect ingeschakeld kan worden om nieuwe collecties te presenteren, naams- en merkbekendheid te versterken en binnen de juiste doelgroep aan het imago te kunnen bouwen.

'Je kunt het beschouwen als een combinatie van twee A-merken, die door intensieve samenwerking elkaar versterken. Adverteerders kunnen hiervan meeprofiteren wanneer ze meeliften op deze samenwerking', aldus Marc Roos, Business Unit Manager Nationale Merken & Diensten van Uitgeversmaatschappij De Telegraaf. De eerste horlogebijlage zal eind april 2006 verschijnen, vol met nieuws van de Horlogebeurs in Basel. De tweede horlogebijlage staat voor het najaar van 2006 gepland.


---

DE FEITEN

MotoMax Media

MotoMax Media BV geeft het succesvolle Horloges Magazine uit sinds 1999.

Totale drukoplage 2005 20.000 exemplaren Verschijning 4 x per jaar
Distributie 4.000 verkooppunten in Nederland en België Abonneeoplage 2005 2.400 abonnees
Losse verkoopprijs ¤ 8,95

Uit lezersonderzoek onder abonnees in december 2004 blijkt (respons 43%!): 96% van de vaste lezers van Horloges Magazine is man, waarvan 52% in de leeftijds-categorie 30-45 jaar, 22% is ondernemer en 67% maakt actief gebruik van de informatie uit advertenties. Maar liefst 31% van onze lezers beschikt over een jaarinkomen van ¤ 80.000,- of hoger.

Dagblad De Telegraaf

De Telegraaf als krachtige koploper tussen de glossy's Door de horlogebranche wordt voornamelijk in tijdschriften geadverteerd. In Elsevier en Quote gaat het meeste reclamegeld om. Deze twee bladen zijn samen goed voor 12,3% van de totale bestedingen in print. Op de derde plaats staat De Telegraaf (!), gevolgd door alle overige glossy's.

Enorm bereik in de doelgroep
Dagblad De Telegraaf bereikt met een gemiddeld nummer op zaterdag 2,5 miljoen lezers, waarvan meer dan de helft mannen. Het bereik in de verschillende doelgroepen is als volgt:

173503f.jpg

U ziet het, door De Telegraaf in te schakelen, worden vele malen meer doelgroeppersonen bereikt dan met bijvoorbeeld Het Financieele Dagblad of Het Parool.


---

Marc Roos, (Business Unit Manager Nationale Merken en Diensten bij De Telegraaf) en Harry Wijnschenk (Uitgever MotoMax Media) maken de samenwerking officieel.


---


Noot voor de redactie /