Reclame Code Commissie
RAI Vereniging en WGCC in bestuur
Per 1 november zullen de Nederlandse Vereniging
Rijwiel- en Automobiel Industrie (RAI Vereniging) en de
Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC) zitting nemen in het bestuur
van de Stichting Reclame Code.
De RAI Vereniging is de vertegenwoordiger van de fabrikanten en
importeurs van wegvervoermiddelen. Door een hoge representativiteit in
de verschillende productgroepen is de RAI Vereniging de énige
gesprekspartner die namens de industrie kan spreken in Nederland. In
overleg met de RAI Vereniging is de bijzondere reclame code voor
personenautos tot stand gekomen.
Cees Boutens, Manager Communicatie en Public Affairs: De RAI
Vereniging wil met het toetreden tot het bestuur het belang van de
Stichting Reclame Code nog eens extra onderstrepen.
De WGCC is werkgeversvereniging, belangenbehartiger en kwaliteitskeur
voor de facilitaire contactcenter bedrijven in Nederland. De leden van
de WGCC combineren onder andere ondernemerschap in de outsourcing van
klantcontact met maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering. Voor
hen is de bijzondere reclame code telemarketing van toepassing. Het
betreft regels voor telefoongesprekken tussen telemarketeer en
consumenten.
Als één van de opstellers van de Code Telemarketing kunnen wij
natuurlijk niet ontbreken in dit belangrijke zelfreguleringsorgaan,
aldus WGCC-secretaris Dian van Leeuwen. Het voorkomen van
consumentenirritatie is een belangrijk speerpunt voor onze leden, die
zich juist bezig houden met de professionalisering van klantcontact.
Wij stellen onze expertise graag ter beschikking.
Met de komst van de RAI Vereniging en de WGCC is de Stichting Reclame
Code wederom twee waardevolle deelnemers rijker.
d.d. 28 oktober 2005