RTL 4-programma '4 in het land' trekt ruim 1,1 miljoen kijkers
Marktleider in doelgroep boodschappers 20-49 jaar
Ruim 1,1 miljoen kijkers hebben gisteravond hun televisie afgestemd op
het RTL 4-programma 4 In Het Land. Het betrokken nieuwsprogramma was
overtuigend marktleider. 4 In Het Land noteerde in de doelgroep
boodschappers 20 t/m 49 jaar een zenderaandeel van 23,6 procent en
liet daarmee Hart Van Nederland van SBS 6 achter zich.
RTL Nieuws-hoofdredacteur Harm Taselaar: Dit prachtige resultaat toont
aan dat we op de goede weg zijn. De succesvolle start van 4 In Het
Land bewijst eens te meer dat er een enorme behoefte bestaat aan
nieuws vanuit het menselijk perspectief en persoonlijke verhalen die
de kijker prikkelen.
Het dagelijkse 4 In Het Land' brengt Nederlands nieuws dat de kijker
raakt, met aandacht voor de mensen over wie dit nieuws gaat. In dit
door Diana Matroos en Daphne Lammers gepresenteerde programma, dat
elke werkdag om 22.30 uur begint, staan mensen centraal, of het nou om
regionaal of nationaal nieuws gaat. Al het nieuws, groter of kleiner,
wordt heel dichtbij gebracht. De kijker wordt in een half uur
bijgepraat over wat Nederland beweegt, of het nu gaat om een
rechtszaak, ernstige calamiteiten of buurtnieuws. 4 In Het Land wordt
geproduceerd door het RTL Nieuws.
Uitzending: RTL 4, elke werkdag , tussen 22.30 en 23.00 uur.
---
---------------
Noot aan de redactie: voor fotomateriaal kunt u contact opnemen met de
afdeling mediadocumentatie, via telefoonnummer 035-6718553. Voor meer
informatie en interviews kunt u contact opnemen met Jasper Teijsse,
persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718939 of via
jasper.teijsse@rtl.nl.
© 2005 RTL Nederland / IP
RTL Group