RTL Group

RTL 4-programma '4 in het land' trekt ruim 1,1 miljoen kijkers Marktleider in doelgroep boodschappers 20-49 jaar

Ruim 1,1 miljoen kijkers hebben gisteravond hun televisie afgestemd op het RTL 4-programma 4 In Het Land. Het betrokken nieuwsprogramma was overtuigend marktleider. 4 In Het Land noteerde in de doelgroep boodschappers 20 t/m 49 jaar een zenderaandeel van 23,6 procent en liet daarmee Hart Van Nederland van SBS 6 achter zich.

RTL Nieuws-hoofdredacteur Harm Taselaar: Dit prachtige resultaat toont aan dat we op de goede weg zijn. De succesvolle start van 4 In Het Land bewijst eens te meer dat er een enorme behoefte bestaat aan nieuws vanuit het menselijk perspectief en persoonlijke verhalen die de kijker prikkelen.

Het dagelijkse 4 In Het Land' brengt Nederlands nieuws dat de kijker raakt, met aandacht voor de mensen over wie dit nieuws gaat. In dit door Diana Matroos en Daphne Lammers gepresenteerde programma, dat elke werkdag om 22.30 uur begint, staan mensen centraal, of het nou om regionaal of nationaal nieuws gaat. Al het nieuws, groter of kleiner, wordt heel dichtbij gebracht. De kijker wordt in een half uur bijgepraat over wat Nederland beweegt, of het nu gaat om een rechtszaak, ernstige calamiteiten of buurtnieuws. 4 In Het Land wordt geproduceerd door het RTL Nieuws.

Uitzending: RTL 4, elke werkdag , tussen 22.30 en 23.00 uur.
---

---------------
Noot aan de redactie: voor fotomateriaal kunt u contact opnemen met de afdeling mediadocumentatie, via telefoonnummer 035-6718553. Voor meer informatie en interviews kunt u contact opnemen met Jasper Teijsse, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718939 of via jasper.teijsse@rtl.nl.

© 2005 RTL Nederland / IP