Persbericht t.a.v. de (auto)sportmedia

Goede start voor Eurotech Racing maar niet gehonoreerd

Zolder (B) / Venlo-Blerick / Zandvoort, 23 oktober 2005. De race begon goed voor Wim Noorman en Danny van Dongen. In de kwalificatie was een 11e plaats behaald. De race begon goed maar uiteindelijk viel de Marcos terug na de nodige schuivers op de baan. Uiteindelijk kwam de Marcos als 26e geklasseerd over de finish, 18e in de klasse GTA. Goed voor een 5e plaats in de GTA klasse in het Belcar kampioenschap. Uiteindelijk sloten Wim Noorman en Danny van Dongen met de Belcar Masters een probleemrijk seizoen af.

De Marcos maakte een uitstekende start op het circuit van Zolder. Vanaf de zesde startrij vertrokken kon Danny van Dongen doorstoten in het veld. "Ïk reed een lekkere stint, het ging goed en de auto liep lekker. Alleen maakte ik een keer een schuiver toen een deelnemer te vroeg instuurde, wat ik eigenlijk niet had verwacht. We hebben op dit moment de auto in de top 5 rijden", vertelde Danny van Dongen na zijn stint in de pits. Na ongeveer één uur racen nam Wim Noorman het stuur over. Dat verliep niet helemaal lekker. Tot 5 keer toe ging Noorman met de Marcos van de baan. Het bleek te gaan om versnellingsbakolie die op de banden terecht kwam. "Dit was verschrikkelijk. Iedere keer spinde de auto of stond ik langs de baan. De grote malheur was dat het vreselijk stonk in de cockpit. Daarnaast was er het probleem dat de olie de banden superglad maakte. Daar was op deze manier geen lol aan. Ik ben blij dat we toch aan de finish zijn gekomen. Uiteindelijk ben ik wel tevreden dat we toch nog de 5e plaats in de GTA hebben kunnen pakken", aldus Wim Noorman grijnzend na een moeilijke race.

In de kwalificatietraining verliep het goed voor de équipe van Eurotech racing. Aan de kop van het veld werd erg hard gereden. Uiteindelijk kon Danny van Dongen de Marcos op een 11e plaats parkeren op de startgrid. "We hebben goed gereden, in de tweede kwalificatie viel in de stromende regen niets meer te verbeteren. Na de vorige race is er een nieuwe motor ingebouwd. We hebben alleen maar wat kleine technische problemen", vertelde Danny van Dongen. In de tweede kwalificatie sloeg de motor van de Marcos steeds af. "We blijven rijden tot we het hebben gevonden. Dit is levensgevaarlijk, als er een snellere deelnemer achter je rijdt en de motor slaat af...levensgevaarlijk", aldus Wim Noorman. Om kop-staartbotsingen te vermijden bleef de crew aan het werk om het euvel te verhelpen. Voor de start van de Belcar Masters waren alle problemen opgelost.

Eurotech Racing wordt onder meer gesteund door de Eurotech Group
(www.eurotechgroup.nl) en Pezag (www.pezag.cz).
Eurotech Racing op internet: www.eurotechracing.nl.

Uitslag race: 1. Goossens-Hart, Chevrolet Corvette, 74 rondes. 2. Kuismanen-Vosse, Chrysler Viper GTS-R, op 1 ronde. 3. Menten-Bouvy, Porsche GT2-R, op 19.174. 4.Maes-Tanghe, Porsche 996 Biturbo, 29.045. 5. Duez-Chouvel, Porsche 996 Supercup, op 3 rondes. 6. Lamot-Penders, Porsche 996 GT3 RS, 1.11.065. 7.Derdaele-Empsen, Ultima GTR, 4 rondes. 8. Ceusters-Haane, Porsche 996 GT3 RS, op 24.235. 9. Qvick-Geoffroy, Ultima GTR, 5 rondes. 10. Thiers-Thiers, Porsche 997 GT3 RS. 26. Noorman-Van Dongen, Marcos Mantis, 64 rondes.
---

Voor de redactie:
Voor nadere informatie: Wim Noorman, tel. 077-323 1515 of Danny van Dongen, tel. 06 555 64 307.

---- --