Ingezonden persbericht



MARCO IDILI KENT ONGELUKKIGE FORMULE BMW ADAC SEIZOENSFINALE TE HOCKENHEIM


---

HOCKENHEIM, 23 OKTOBER 2005 - Door iets té enthousiast te zijn tijdens inhaalpogingen, heeft Marco Idili dit weekend in beide Formule BMW ADAC races op de Hockenheimring niet de beloning voor zijn beste seizoenskwalificatie gekregen. Ondanks twee onfortuinlijke races bevestigde de jonge Limburger, in dienst van het HBR Motorsport team, in zowel de vrije training als de kwalificatie nogmaals de stijgende lijn in zijn prestaties door top 10 klasseringen te noteren!

Als opstapklasse voor jonge talentvolle coureurs, is de Formule BMW ADAC de afgelopen jaren een paspoort tot succes gebleken. Formule 1 (test)coureurs als bijvoorbeeld Ralf Schumacher, Christian Klien, Timo Glock en sinds kort ook Nico Rosberg onderschrijven dit. Doordat alle races worden verreden in het voorprogramma van A-evenementen zoals de Formule 1 en de Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), is de klasse automatisch voorzien van een brede (media)aandacht. De inzet van identieke wagens, motoren, banden en brandstof voor alle deelnemers, garandeert dus dat in dit kampioenschap juist de coureur de bepalende factor is voor succes.

KWALIFICATIE
Met de kennis en ervaring van de seizoensopener in zijn achterhoofd, kon Idili vanaf de vrije training direct goed meekomen in de top 10. Hoewel een verkeerde versnellingskeuze hem in de eerste kwalificatie laat terugzakken naar de 15e positie, komt Idili in de tweede sessie sterk terug door de negende tijd op de klokken te zetten.

MARCO IDILI: "In de pauze zag ik dat mijn teamgenoot Dominik Wasem zo'n 8 km/u harder door de Mercedes Arena en de Mobil1-Kurve ging doordat hij een hogere versnelling selecteerde. Dit heb ik dus ook gedaan in de tweede sessie en dat werkte goed. Ik ben blij met de negende plaats, wat mijn beste gridpositie is dit seizoen!

RACE 01 + 02
Op een natte baan verliest Idili bij de start van de eerste race enkele posities door met teveel wielspin de grid te verlaten. Hoewel de inwoner van het aan de grens gelegen Waldfeucht hard vecht om deze posities goed te maken, neutraliseert de safety-car in de tweede ronde de race na een ongeval van Natacha Gachnang. Na de herstart probeert Idili vanaf de 10e positie nog meer tegenstanders te verschalken, maar schiet bij één van zijn pogingen naast de baan in de Sachskurve en komt vast te zitten in het grind. Startende vanaf de negende positie heeft Idili ook in de tweede race niet het geluk aan zijn zijde. Onder droge omstandigheden verliest Idili bij de start weliswaar enkele plaatsen, maar ziet hij kans om in de daaropvolgende ronden toch op te klimmen naar de zevende plaats. Wanneer de coureur uit de stal van HBR Motorsport zijn aanval wil inzetten op de zesde positie, is hij echter wat te enthousiast bij het aanremmen waarbij hij op zijn voorligger botst. Een verbogen voorwielophanging zorgt voor een voortijdig einde van Idili's laatste race van het seizoen 2005.

MARCO IDILI: "In mijn strijd naar twee topklasseringen in dit laatste raceweekend van het jaar, was ik wat té enthousiast. Maar wie niet waagt, wie niet wint. Het was mijn plan om HBR Motorsport middels een goed resultaat te bedanken voor hun support gedurende het hele seizoen, maar dat doe ik nu dus maar op deze manier. Ik heb in mijn eerste autosportjaar heel veel geleerd en kijk er naar uit om volgend jaar weer aan de start te staan!"

UITSLAG RACE 01 HOCKENHEIMRING (ZATERDAG 22/10/2005)


01. Sebastien Buemi (CHE), ADAC Berlin-Brandenburg, 23:56.834
02. Markus Niemelä (FIN), Team Rosberg, + 0.390s
03. Dominik Wasem (GER), HBR Motorsport, + 00.767s --. MARCO IDILI (NED), HBR MOTORSPORT, - 08 RONDEN

UITSLAG RACE 02 HOCKENHEIMRING (ZONDAG 23/10/2005)


01. Nicolas Hülkenberg, (GER), Josef Kaufmann Racing, 19:39.876
02. Martin Ragginger (AUT), ADAC Berlin-Brandenburg, + 06.701s
03. Sebastien Buemi (CHE), ADAC Berlin-Brandenburg, + 06.997s 16. MARCO IDILI (NED), HBR MOTORSPORT, - 02 RONDEN

NIEUWS en FOTO'S zijn afkomstig van Insight F1 Motorsport Report. Voor meer informatie of fotografisch materiaal kunt u contact opnemen met Jeroen Vermeeren (TEL: +31 621 541 564, MAIL: jeroen@insightf1.com)

© 2003 - 2005 All Rights Reserved - www.thepitbox.nl

Marco Idili - Press Report

.main {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
color: #000033;
}
body {
margin-left: 10px;
margin-top: 10px;
margin-right: 10px;
margin-bottom: 10px;
background-color: #FFFFFF;
}
.header {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 14px; color: #000033;
font-weight: bold;
}
.tableHead {
background-image: url(http://www.thepitbox.nl/marco_idili/images/mail_01.jpg); background-repeat: no-repeat;
background-color: #2D20D9;
}
.tableLeft {
background-image: url(http://www.thepitbox.nl/marco_idili/images/mail_02.jpg); background-repeat:repeat-y;
}
.tableRight {
background-image: url(http://www.thepitbox.nl/marco_idili/images/mail_07.jpg); background-repeat:repeat-y;
background-color: #2D20D9;
}
.tableBottom {
background-image: url(http://www.thepitbox.nl/marco_idili/images/mail_08.jpg); background-repeat:repeat-y;
background-color: #2D20D9;
}
.tableSponsors {
background-image: url(http://www.thepitbox.nl/marco_idili/images/mail_sponsors.jpg); background-repeat:repeat-y;
background-color: #2D20D9;
}
.subtxt {font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; color: #000033; } a:link {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
color: #000033;
text-decoration: underline;
}
a:visited {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
color: #000033;
}
a:hover {
font-weight: bold;
color: #000033;
}
a:active {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
color: #000033;
}

MARCO IDILI KENT ONGELUKKIGE FORMULE BMW ADAC SEIZOENSFINALE TE HOCKENHEIM

HOCKENHEIM, 23 OKTOBER 2005 - Door iets té enthousiast te zijn tijdens inhaalpogingen, heeft Marco Idili dit weekend in beide Formule BMW ADAC races op de Hockenheimring niet de beloning voor zijn beste seizoenskwalificatie gekregen. Ondanks twee onfortuinlijke races bevestigde de jonge Limburger, in dienst van het HBR Motorsport team, in zowel de vrije training als de kwalificatie nogmaals de stijgende lijn in zijn prestaties door top 10 klasseringen te noteren!

Als opstapklasse voor jonge talentvolle coureurs, is de Formule BMW ADAC de afgelopen jaren een paspoort tot succes gebleken. Formule 1 (test)coureurs als bijvoorbeeld Ralf Schumacher, Christian Klien, Timo Glock en sinds kort ook Nico Rosberg onderschrijven dit. Doordat alle races worden verreden in het voorprogramma van A-evenementen zoals de Formule 1 en de Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), is de klasse automatisch voorzien van een brede (media)aandacht. De inzet van identieke wagens, motoren, banden en brandstof voor alle deelnemers, garandeert dus dat in dit kampioenschap juist de coureur de bepalende factor is voor succes.

KWALIFICATIE

Met de kennis en ervaring van de seizoensopener in zijn achterhoofd, kon Idili vanaf de vrije training direct goed meekomen in de top 10. Hoewel een verkeerde versnellingskeuze hem in de eerste kwalificatie laat terugzakken naar de 15e positie, komt Idili in de tweede sessie sterk terug door de negende tijd op de klokken te zetten.

MARCO IDILI: "In de pauze zag ik dat mijn teamgenoot Dominik Wasem zo'n 8 km/u harder door de Mercedes Arena en de Mobil1-Kurve ging doordat hij een hogere versnelling selecteerde. Dit heb ik dus ook gedaan in de tweede sessie en dat werkte goed. Ik ben blij met de negende plaats, wat mijn beste gridpositie is dit seizoen!

RACE 01 + 02

Op een natte baan verliest Idili bij de start van de eerste race enkele posities door met teveel wielspin de grid te verlaten. Hoewel de inwoner van het aan de grens gelegen Waldfeucht hard vecht om deze posities goed te maken, neutraliseert de safety-car in de tweede ronde de race na een ongeval van Natacha Gachnang. Na de herstart probeert Idili vanaf de 10e positie nog meer tegenstanders te verschalken, maar schiet bij één van zijn pogingen naast de baan in de Sachskurve en komt vast te zitten in het grind.

Startende vanaf de negende positie heeft Idili ook in de tweede race niet het geluk aan zijn zijde. Onder droge omstandigheden verliest Idili bij de start weliswaar enkele plaatsen, maar ziet hij kans om in de daaropvolgende ronden toch op te klimmen naar de zevende plaats. Wanneer de coureur uit de stal van HBR Motorsport zijn aanval wil inzetten op de zesde positie, is hij echter wat te enthousiast bij het aanremmen waarbij hij op zijn voorligger botst. Een verbogen voorwielophanging zorgt voor een voortijdig einde van Idili's laatste race van het seizoen 2005.

MARCO IDILI: "In mijn strijd naar twee topklasseringen in dit laatste raceweekend van het jaar, was ik wat té enthousiast. Maar wie niet waagt, wie niet wint. Het was mijn plan om HBR Motorsport middels een goed resultaat te bedanken voor hun support gedurende het hele seizoen, maar dat doe ik nu dus maar op deze manier. Ik heb in mijn eerste autosportjaar heel veel geleerd en kijk er naar uit om volgend jaar weer aan de start te staan!"

UITSLAG RACE 01 HOCKENHEIMRING (ZATERDAG 22/10/2005)


01. Sebastien Buemi (CHE), ADAC Berlin-Brandenburg, 23:56.834


02. Markus Niemelä (FIN), Team Rosberg, + 0.390s


03. Dominik Wasem (GER), HBR Motorsport, + 00.767s

--. MARCO IDILI (NED), HBR MOTORSPORT, - 08 RONDEN

UITSLAG RACE 02 HOCKENHEIMRING (ZONDAG 23/10/2005)


01. Nicolas Hülkenberg, (GER), Josef Kaufmann Racing, 19:39.876


02. Martin Ragginger (AUT), ADAC Berlin-Brandenburg, + 06.701s


03. Sebastien Buemi (CHE), ADAC Berlin-Brandenburg, + 06.997s

16. MARCO IDILI (NED), HBR MOTORSPORT, - 02 RONDEN

NIEUWS en FOTO'S zijn afkomstig van Insight F1 Motorsport Report. Voor meer informatie of fotografisch materiaal kunt u contact opnemen met Jeroen Vermeeren (TEL: +31 621 541 564, MAIL: jeroen@insightf1.com)