PERSBERICHT - 2005-10-21
Avontuurlijke reisorganisatie Baobab nieuwe klant TMC
De Amsterdamse reisorganisatie Baobab heeft TMC (Travel Marketing
Company) aangesteld om haar public relations op de Nederlandse markt
te behartigen. TMC zal middels persberichten, persreizen en
lezersreizen de organisatie onder de aandacht van de consument en
travel trade gaan brengen, met als doel de naamsbekendheid, de waarden
en de 4 pijlers van Baobab te verhogen en het imago te versterken.
Avontuurlijk Baobab
Al 34 jaar organiseert Baobab wereldwijd avontuurlijke rondreizen, met
als credo 'als je écht wilt reizen'. Dat 'écht reizen' staat bij
Baobab voor o.a.: respect voor cultuur en natuur, contact met de
lokale bevolking, de mooiste hoogtepunten van een land, maar ook
buiten de gebaande paden waardoor je op plaatsen komt die voor anderen
meestal verborgen blijven. Allen speerpunten die zeer hoog in het
vaandel staan bij de reisorganisatie. Daarnaast zijn Baobab-reizen
vooral kwalitatief hoogstaand, reist men met kleine groepen, houdt men
goed rekening met de behoefte aan individuele vrijheid en worden de
reizen door zeer ervaren reisbegeleiders begeleid.
De 4 pijlers
De bovengenoemde waarden worden door Baobab verpakt in 4 pijlers, die
continu als een leidraad richting de consument wordt gecommuniceerd.
Deze pijlers zijn als volgt samen te vatten:
- Avontuurlijke rondreizen: actieve rondreizen naar alle continenten,
van verschillende gradaties in comfort en zwaarte.
- Lichte expedities & safaris: rondreizen die wat meer van de reiziger
vraagt en gaan door streken waar nog maar weinig reizigers komen
- Pleisterplaaten: avontuurlijke rondreizen speciaal voor gezinnen met
kinderen, met nog meer oog voor individuele vrijheid en waarbij niet
elke dag de koffers hoeven worden gepakt
- Stad & land: het tussendoortje van Baobab naar een fascinerende stad
of een eiland vol wandelpaden, voor reizigers die net iets meer willen
beleven in een stad en omgeving.
Over TMC
TMC is een marketing-, communicatie- en representatiebureau,
gespecialiseerd in de toeristische branche (business to business en
business to consumer) en gevestigd in hartje Amsterdam (Jordaan). Het
bureau, in 1995 opgericht door Susan van Egmond, heeft door de jaren
heen een enorme ervaring opgedaan en een groot internationaal netwerk
opgebouwd in de toeristische sector en mediawereld. TMC-kernwoorden
zijn: merkgericht denken, creatief, professioneel, betrokken, nuchter
en hands-on mentaliteit.
Meer informatie Baobab: www.baobab.nl
Noot voor de redactie (