Campina
Campina blijft marktpositie versterken met aantrekkelijke en
innovatieve zuivelproducten
De internationale zuivelonderneming Campina, één van de toonaangevende
zuivelbedrijven in Duitsland, legt de nadruk
op innovatie en merkenbouw om haar positie op de zeer competitieve
Duitse markt te handhaven.
Optiwell: maximale smaak - minimale calorieën
Met groot succes introduceerde Campina begin 2005 de producten
Optiwell-Pudding en Optiwell-Fitmilch met 0,1 procent vet. Midden dit
jaar kreeg het complete Optiwell-assortiment een nieuw design.
Bovendien is de Internet-presentatie (www.optiwell.de) optisch en
inhoudelijk onderhanden genomen. Optiwell biedt de grootste keuze in
de sector 0,1 procent vet: vruchtenyoghurt, natuuryoghurt,
vruchtendrank op weibasis, yoghurtdrinks, melk en pudding. Daarnaast
is het complete Optiwell-assortiment geschikt voor diabetici. Optiwell
staat voor maximale smaak gekoppeld aan een minimum aantal calorieën.
Groter marktaandeel voor klassieke Landliebe desserts
Niet alleen in het 0,1-procent-vet-segment boekt Campina successen.
De Landliebe-klassiekers Sahnepudding en Griesspudding (roompudding en
griesmeelpudding) blijven het goed doen en winnen zelfs marktaandeel.
In november wordt het Landliebe assortiment uitgebreid met een nieuwe
roompudding in de smaak melk-hazelnoten.
Zo blijft Campina marktleider op de Duitse dessertmarkt.
Succesvolle introductie van Chevagne geitenkaas
Campina is in Duitsland een belangrijke aanbieder van kaas: Goudse,
Maasdammer en geitenkaas alsmede de Belgische kaasspecialiteiten van
Passendale. Begin dit jaar introduceerde Campina met
succes Chevagne geitenkaas. Onder het overkoepelende merk Chevagne
voert Campina verschillende soorten geitenkaas zoals Chevagne Berger,
een milde geitengatenkaas en de Belgische specialiteit Chevagne
Doucette, een milde halfharde kaas gerijpt in witschimmel. Chevagne is
zowel verkrijgbaar in de kaasspeciaalzaak als in de supermarkt.
Consumenten houden van het verrassend milde karakter van Chevagne.
Campina ondersteunt de introductie met diverse promoties.
Nieuwe vormgeving voor Campina Buttergold in vlootje
Het botervlootje van Campina Buttergold Weidebutter en Campina
Leichtgold, de light-boter met de smaak van volle boter, kregen een
nieuw design. De hernieuwde presentatie communiceert de smaak van
boter nog beter en laat dankzij de sympathiek ogende afbeelding van
een koe de oorsprong en de natuurlijke oorsprong van het product boter
nog beter tot zijn recht komen.
Dit najaar wordt Campina Leichtgold op de POS punten ondersteund door
een poster-campagne met het motto: Meine Butterdose hat Geschmack. De
poster maakt duidelijk dat de consument met Campina Leichtgold toch
van de volle smaak van boter kan genieten, en dat met slechts 25
procent vet.
Nieuwe organisatiestructuur bij Campina
Als antwoord op de felle concurrentiestrijd in Europa en de
internationalisering van de markt voor melkproducten introduceerde
Campina op 1 oktober 2005 een nieuwe organisatievorm . Campina
versterkt haar concurrentievermogen en innovatieve kracht met het
opzetten van een nieuwe, nog slagvaardiger organisatievorm. Kern van
de nieuwe organisatie is de samensmelting van Campina Nederland,
Campina Duitsland en Campina International (de witte groepen) in de
nieuwe groep Consumer Products Europe. Deze bundeling is een krachtig
antwoord op de steeds sterker wordende positie van Europese retailers
en de steeds toenemende concurrentie in Europa. Bovendien biedt de
nieuwe structuur optimale mogelijkhe¬den voor schaalvergroting en voor
het versnellen van internationale productinnovaties. Nationale
marketing- en verkooporganisaties zorgen ervoor dat Campina ook op
lokaal niveau optimaal vertegenwoordigd blijft. Zo combineert Campina
internationale innovatie en productie met lokale aanwezigheid.
Verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten van Campina in de
nieuwe structuur zijn: Consumer Products Europe, Cheese & Butter en
Industrial Products.
Campina Optiwell - Maximale smaak, minimale calorieën