90.000 scholieren en studenten bereiden zich voor op Studie Beurs
Amsterdam, 3 oktober 2005 - Middels een unieke voorbereidingsmodule op internet kunnen de 90.000 bezoekers zich optimaal voorbereiden op hun bezoek aan Studie Beurs, het grootste onderwijsevenement van Europa. De module is zo ontworpen dat de bezoekers het door hen zelf samengestelde beursprogramma kunnen doorlopen. Ze krijgen hun persoonlijke plattegrond, het overzicht van te bezoeken stands en het persoonlijke seminarprogramma. Samen met de al bestaande voorbereidingstools op scholen en thuis, maakt deze module de voorbereiding op Studie Beurs en de individuele studiekeuze optimaal. Op de beurs zelf ontvangen de bezoekers hun persoonlijke badge met barcode waarmee al hun persoonlijke (interesse) gegevens kunnen worden gescand. Zo is er voor bezoeker én exposant meer tijd voor een persoonlijk gesprek. De module is te zien op
Studie Beurs biedt alle informatie over studeren en werken in binnen- en buitenland. Onder de 300 exposanten bevinden zich onder andere alle universiteiten, hogescholen, mbo-instellingen, krijgsmachten en brancheorganisaties. Op Scope on the Globe, de internationale sectie van Studie Beurs, presenteren ruim 100 buitenlandse instellingen zich met hun studie aanbod. Dit jaar zijn er weer diverse beroepenpleinen op de beurs en is er wederom een speciaal programma voor ouders en decanen. Nieuw op Studie Beurs is de voorbereidingsmodule op schoolweb.nl, waarmee iedere bezoeker zich optimaal voor Studie Beurs kan voorbereiden, met uiteindelijk een persoonlijk beursprogramma.
Aromedia
Studie Beurs wordt georganiseerd door Aromedia. Aromedia ondersteunt scholieren, studenten en professionals in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar bij het maken van de belangrijkste keuzes op het gebied van studie, werk en leven. B-zik, TKMST, Sum en Carp zijn de vier hoofdmerken waaronder onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's, websites en cd-rom's worden geproduceerd. Tevens doet Aromedia met de TKMST Monitor en de Sum Monitor onderzoek onder ruim 33.000 scholieren en studenten.
#####
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Martijn van Schieveen
Aromedia
Naritaweg 127
1043 BS Amsterdam
m.vanschieveen@aromedia.nl
Tel. 020 - 664 61 27
Zie hieronder voor het actuele programma van Studie Beurs, tevens ook te vinden op
B I J L A G E P E R S B E R I C H T
Studie Beurs 2005 14e editie
Exposanten 300 deelnemende instellingen, waaronder: alle universiteiten, hogescholen, MBO-instellingen, krijgsmachten en brancheorganisaties, en een internationale sectie genaamd Scope on the Globe met deelnemers uit ruim 20 landen. Oppervlakte 26.000 m² expositieruimte Seminars ca. 300
Bezoekersprognose circa 90.000 (2004 telde 84.000 bezoekers)
Locatie Jaarbeurs Utrecht
hal 10, 11 en 12
Woensdag, thema's: studiekeuze, internationaal, beroep, onderzoek 12.00 - 17.00 OPENING BEURS door Mark Rutte hal 10, 11 en 12 12.00 - 14.00 Openingslunch: Internationalisering in het HO Irene congreszaal o.a Mark Rutte, Loek Hermans, Jan-Peter Schmittmann 13.00 - 16.30 Seminarprogramma + Masterprogramma hal 10, 11 en 12 17.00 - 19.00 Exposantenborrel Sum terras, hal 12
Donderdag, thema's: studiekeuze, decanen, internationaal, beroep, onderzoek 09.30 - 17.00 Beurs open hal 10, 11 en 12 10.00 - 16.30 Seminarprogramma + Masterprogramma hal 10, 11 en 12 09.30 - 12.30 Congres voor de VMBO Decaan Irene congreszaal 10.00 - 11.30 Jaarcongres NVS, Havo/Vwo decaan Beatrix gebouw 12.30 - 13.30 Lunch decanen NVS, Havo/Vwo decaan Irene congreszaal 18.00 - 19.30 Borrel - Scope on the Globe Sum terras, hal 12
Vrijdag, thema's: studiekeuze, internationaal, beroep 09.15 - 16.00 Studiedag Leido / Lica Irene Congreszaal 09.30 - 18.00 Beurs open hal 10, 11 en 12 10.00 - 16.30 Seminarprogramma+ Masterprogramma hal 10, 11 en 12 10.00 - 16.30 International Schools Programma hal 10, 11 en 12
Zaterdag, thema's: studiekeuze, ouders, internationaal, beroep 09.30 - 17.00 Beurs open hal 10, 11 en 12 10.00 - 16.30 Seminarprogramma + Masterprogramma hal 10, 11 en 12 10.00 - 16.30 Ouderprogramma Irene congreszaal
Overige bijzonderheden
· Stand Schoolweb met het meest gebruikte studiekeuzesysteem van Nederland (op ruim 85% van de middelbare scholen gebruikt)
· Informatiestand NVS (Nederlandse Vereniging van Schooldecanen en schoolloopbaanbegeleiders)
· Themapleinen branches: Accountancy, Ambachten, Feel the Chemistry, Media & Design, Recreatie, Tuinbouw, Zeebenen
· The Lounge waar onderzoek wordt gedaan
Sponsors
· ABN AMRO
· NRC Handelsblad
· Schoolweb
· Sum
* Carp