Rechtbank Zutphen
Klantwaarderingsonderzoek 2005 gestart
Zutphen, 5 oktober 2005 - De rechtbank Zutphen houdt in de maanden
oktober en november een klantwaarderingsonderzoek. De uitkomsten
kunnen leiden tot verbetering van de dienstverlening.
De gerechten in Nederland werken onafgebroken aan verbetering van
dienstverlening. De mening van onze professionele partners en de
rechtzoekende burgers is daarbij erg belangrijk. In 10 middelgrote
gerechten waaronder de rechtbank Zutphen wordt momenteel, onder
begeleiding van het bureau Prisma, een klantwaarderingsonderzoek
uitgevoerd.
Dit onderzoek is een vervolg op het in 2001 gehouden
klantwaarderingsonderzoek op basis waarvan de rechtbank Zutphen de
dienstverlening op enkele punten heeft aangepast. Voorbeelden hiervan
zijn: verkorting van de doorlooptijd van zaken, meer privacy in de
wachtruimte en extra informatie over de aanvangstijden van zittingen
(de plasma-schermen). Door opnieuw een klantwaarderingsonderzoek te
houden kan worden vastgesteld of deze aanpassingen hebben geholpen.
De uitkomsten van het onderzoek worden naar verwachting in mei 2006
gepubliceerd via deze website www.rechtspraak.nl.
Nadere informatie: afdeling Communicatie.
Bron: Rechtbank Zutphen
Datum actualiteit: 5 oktober 2005 Naar boven