1. Aantal bezoeken chemokar in 2006 (week 40)
2. Open dag bij de brandweer (week 38)
3. Nieuwe gemeentesecretaris (week 38)
4. Wijziging inzameling oud papier (week 37)
5. Informatieochtend peuterspeelplaats (week 37)
6. 18 september: Moordrecht autovrij! (week 37)
7. 8 september bijeenkomst Toekomst Moordrecht (week 33)
8. Verkoop aan de deur (week 32)
9. Meldpunt zorg en overlast (week 31)
10. Informatie over zwemwater (week 30)
11. Pannaveld, nieuwe straatsport (week 28)
12. Paspoort aanvragen (week 27)
13. Verkeersbrigadiers geslaagd (week 27)
14. Koninklijke onderscheiding aanvragen (week 25)
15. Tijdelijk voetbalveldje (week 24)
---
Aantal `bezoeken' chemokar vanaf 2006 naar 2 keer per jaar
Chemisch afval wordt vaker ergens anders gebracht dan naar de chemokar
door de Moordrechtse burger. Het aantal kilo's Klein Chemisch Afval
(KCA) dat via de chemokar wordt aangeboden daalt daardoor licht.
Cyclus adviseert de gemeente Moordrecht om de chemokar in plaats van
vier keer, twee keer te laten rijden. Het college heeft dit advies
overgenomen.
Er zijn inmiddels veel alternatieven om KCA, waaronder batterijen, aan
te bieden. Moordrechtse burgers kunnen hun batterijen en ander
chemisch afval bij het afvalbrengstation in Gouda brengen. Daarnaast
kunnen zij met batterijen bijvoorbeeld terecht bij de drogist, de
fotowinkel, de supermarkt en het gemeentehuis.
---
Open dag brandweer 8 oktober
Op zaterdag 8 oktober a.s. houdt de vrijwillige brandweer van
Moordrecht een open dag. Afgelopen zomer is de brandweer naar een
nieuw onderkomen aan de Ambachtweg 28 A verhuisd. U bent van harte
welkom om de nieuwe kazerne te komen bezichtigen.
Vanaf 10.00 uur tot ongeveer 15.00 uur staan de deuren open. D.m.v.
demonstratie's laat de brandweer verschillende werkzaamheden aan u
zien.
Kom kijken naar:
o vlam in de pan
o knippen van voertuigen
o ladderwagen van brandweer Gouda
o stand van de brandwondenstichting
o stand van de brandweerwinkel
o en natuurlijk blussen voor de kleintjes.
---
Nieuwe gemeentesecretaris Moordrecht
Mevrouw drs. L. Bolk treedt op 12 september aan als gemeentesecretaris
van de gemeente Moordrecht. De aanstelling volgt na een tijdelijke
invulling door een interim-secretaris.
Bestuurskundige Bolk (1962) was Hoofd Operationeel Centrum bij het
Nationaal Coordinatiecentrum en als zodanig enkele jaren lid van de
crisisstaf van de minister van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties. Daarvoor was zij 7 jaar één van de direct naaste
medewerkers van de Commissaris van de Koningin in de provincie
Zuid-Holland nadat zij 10 jaar diverse functies bekleedde bij de
gemeente Rotterdam.
---
Wijziging inzameling oud papier
De inzameling van oud papier wordt in Moordrecht verzorgd door de
Gereformeerde kerk (1e dinsdag van de maand) en door de Bethelkerk.
LET OP: de inzameling door de Gereformeerde kerk gaat veranderen.
o Op dinsdag 4 oktober 2005 zal nog één keer papier worden opgehaald
op de twee gebruikelijke plekken: bij de apotheek in de Vlietstraat en
bij de Gereformeerde kerk aan de Molenlaan.
o Met ingang van dinsdag 1 november 2005 zal er géén container meer
staan bij de apotheek in de Vlietstraat en kan het papier dus alleen
nog worden gebracht naar de container bij de Gereformeerde kerk aan de
Molenlaan op de 1e dinsdag van de maand.
o Met ingang van dinsdag 1 november 2005 zal tevens huis-aan-huis
papier worden opgehaald op de 1e dinsdag van de maand na 9.00 uur 's
morgens. De inzameling vindt plaats in de volgende straten: Oost
Waalstraat, Drost IJsermansingel, Gr. Willemstraat, Sluislaan,
Schielandstraat, Vlietstraat, De Smidse (nieuwbouw). Wij verzoeken u
het papier gebundeld aan de kant van de weg neer te zetten.
Voor meer informatie over de inzameling van oud papier kunt u terecht
bij het bureau Openbare werken op het gemeentehuis (tel. 346161)
---
Informatieochtend peuterspeelzaal "'t Kwetternest"
De peuterspeelzaal 't Kwetternest houdt een informatiebijeenkomst
voor ouders met een peuter die nog geen peuterspeelzaal of
kinderdagverblijf bezoeken en wel op:
Datum: Dinsdag 20 september
Tijd: 9.00 - 10.30 uur
Plaats: Gebouw de Kraal, Beatrixstaat 15a, Moordrecht
Op deze informatie ochtend wordt het belang van de peuterspeelzaal
uitgelegd en wat de kosten zijn voor de peuterspeelzaal.
Kinderen leren spelenderwijs!
Peuters die spelen leren voor later! Elke ouder wil het beste voor
zijn of haar kind. School is belangrijk voor de toekomst van alle
kinderen. Als kinderen goed voorbereid zijn is de stap naar school
kleiner en de kans dat het goed gaat groter. Een minder goede start
kun je niet overdoen en het blijkt moeilijk om een eenmaal gelopen
achterstand weer in te lopen.
Programma Ik ben Bas
Op de peuterspeelzaal wordt gewerkt met het programma `Ik ben Bas'. In
dit programma is er extra aandacht voor de Nederlandse taal. Bas is de
hoofdpersoon en gaat zijn eigen omgeving verkennen. Je ziet hem
bijvoorbeeld in de winkel, keuken, ziekenhuis of op het strand. Iedere
4-6 weken komt er een ander thema aan de beurt. De kinderen die een
extra steuntje in de rug nodig hebben, omdat ze thuis een andere taal
spreken dan het Nederlands, of als de ouder, consultatiebureau of
logopediste denkt dat uw kind extra ondersteuning goed kan gebruiken,
kunnen als ze drie jaar zijn een extra dagdeel komen. U hoeft hier
geen extra kosten voor te betalen. We vragen wel om een verwijzing van
het consultatiebureau. Ook vragen we aan u, als ouder, om één keer per
2-3 maanden een dagdeel mee te draaien op deze groep. Deze groep heet
de vve-groep.Dit betekent voor- en vroegschoolse educatie.
Op dit dagdeel wordt er gewerkt met een kleinere groep peuters. Er
wordt veel herhaald en we spelen extra activiteiten uit Bas. De groep
wordt begeleid door twee leidsters.
Interesse gekregen en wilt u meer weten?
Kom dan naar de informatieochtend met uw kind(eren). Wij vertellen u
er graag meer over.
---
14 tot en met 18 september: Week van de Vooruitgang
zondag 18 september autovrije dag
Kan de auto één dag zonder u?
Van 14 tot en met 18 september organiseren diverse organisaties samen
de Week van de Vooruitgang. De Week van de Vooruitgang telt vijf dagen
waarin duurzame mobiliteit centraal staat.
Een week lang willen de organisaties groen licht geven voor fietsen,
lopen, openbaar vervoer en autodaten. Op deze manier willen zij graag
iedereen bewuster maken van de mogelijkheden die er zijn om zich op
een meer milieubewuste, veilige en gezonde manier te verplaatsen.
Gek genoeg is het rondom scholen vaak voor kinderen niet veilig
genoeg. Onveilige loop- en fietsroutes, teveel autoverkeer rondom
basisscholen, auto's die op de stoep geparkeerd staan,
onoverzichtelijke oversteekplaatsen, en nog meer problemen. Dit zijn
geen nieuwe, maar wel dringende problemen. Problemen die ervoor zorgen
dat kinderen steeds meer met de auto naar school worden gebracht,
waardoor het nog onveiliger wordt. 3VO vindt dat kinderen veilig en
zelfstandig naar school moeten kunnen gaan. Want op die manier leren
ze om te gaan met verkeer. 3VO voert actie voor de rechten van
kinderen in het verkeer.
Op zondag 18 september organiseert Milieudefensie, net als voorgaande
jaren, de Autovrije Dag. De gemeenteraad van Moordrecht ondersteunt
van harte de autovrije dag. De Week van de Vooruitgang wordt
georganiseerd door Milieudefensie, 3VO, Reizigersvereniging ROVER, de
Stichting voor gedeeld autogebruik en het samenwerkingsverband tussen
Fietsersbond, COS Nederland en NIGZ.
Wilt u meer informatie over alle acties in de Week van de Vooruitgang,
kijk dan op www.weekvandevooruitgang.nl of bel met de servicelijn van
milieudefensie 020 6262620.
---
8 september bijeenkomst toekomst Moordrecht
Op 8 september aanstaande vindt er een bijeenkomst plaats over de
toekomst van Moordrecht. Tijdens de avond worden de resultaten van de
huiskamergesprekken die in juni en juli gehouden werden besproken. Met
stemkastjes kunnen deelnemers direct laten zien wat zij van bepaalde
stellingen vinden. De avond start om 19.30 uur in De Zespunt
(binnenlopen vanaf 19.00 uur)
---
Waar moet ik op letten bij verkoop aan de deur?
Als u een product of dienst koopt aan de deur (colportage), moet u op
de volgende zaken letten:
Wettelijke verplichting
Bij de verkoop van een product is de colporteur wettelijk verplicht
zijn klanten te vertellen dat hij een product komt verkopen of een
dienst komt aanbieden. Smoesjes zijn verboden zoals "ik kom voor een
enquête", of "het is voor gehandicapten". U hoeft als koper niet
meteen te betalen. Na ontvangst van het product heeft u acht dagen de
tijd om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het
product te retourneren of te ruilen. Dit heet de zogenaamde
'afkoelingsperiode'. De colporteur hoeft het product pas na de
afkoelingsperiode te leveren.
Handtekeningen en koopakte
Juridisch is het van belang dat direct onder de handtekeningen de
melding is opgenomen dat de koop ongedaan gemaakt kan worden. Dit kan
alleen bij bedragen vanaf EUR 37,50. Bij bedragen vanaf EUR 37,50 moet
een koopakte worden opgesteld.
Ongevraagde levering
Op het moment dat spullen ontvangen worden die niet besteld zijn,
hoeft hiervoor niet betaald te worden. U hoeft deze spullen zelfs niet
terug te zenden. Als er echt sprake is van een misverstand (bij
voorbeeld verkeerd bezorgd) is het wel netjes om de spullen aan de
afzender retour te zenden.
Fraude
Bij de politie komen regelmatig meldingen binnen over babbeltrucs aan
de deur, waarbij portemonnees worden gestolen of niet geldige
abonnementen worden verkocht. Wees alert! Geef ook nooit aan de deur
of via de telefoon gegevens over uw creditcard of pinpas, zelfs als
men beweert dat u een vakantie heeft gewonnen.
Klachten
Klachten over colporteurs kunt u schriftelijk indienen bij de
Economische Controledienst (FIOD-ECD, Tel: 010 244 21 21).
---
Meldpunt zorg en overlast
Sinds dit voorjaar heeft de GGD Midden-Holland een meldpunt voor zorg
en overlast geopend. Mensen die zich zorgen maken om anderen of die
overlast ondervinden van anderen, kunnen dit melden. Het meldpunt
biedt advies en ondersteuning.
Als u zich zorgen maakt om iemand
U kunt bellen voor mensen waar van u vindt dat zij zorg nodig hebben
maar die daar zelf niet omvragen. Dit kunnen zowel volwassenen als
kinderen zijn.
Denk hier bij aan bijvoorbeeld vereenzaming, psychische problemen of
een vermoeden van verwaarlozing of mishandeling.
Als u (extreme) overlast heeft
Iedereen heeft weleens last van een ander. Vaak is dit van
voorbijgaande aard en komt u er samen wel uit. Maar in sommige
gevallen is de overlast (te) langdurig om zelf een oplossing te
vinden.
Als u advies wilt
Ook voor advies of informatie kunt u het meldpunt bellen. Tijdig
handelen kan erger leed voorkomen.
Het meldpunt is niet voor alles!
Wanneer de buren een keer een luidruchtig feestje hebben, dan moet u
niet het meldpunt bellen maar de politie. Voor klachten over
bijvoorbeeld riolering of onveilige verkeerssituaties moet u bij de
gemeente zijn.
Melding per telefoon: 0182 54 56 46
De medewerker zal u een aantal vragen stellen om helder te krijgen wat
de overlast inhoud. Het gaat om vragen als:
- waar bestaat de overlast uit?
- hoelang ervaart u de overlast?
- wanneer ondervindt u overlast?
- door wie wordt de overlast bezorgd?
- heeft u zelf geprobeerd contact op te nemen met betrokken of andere
instanties?
Verdere verloop melding
De medewerker van het meldpunt kijkt samen met een team welke acties
ondernomen moeten worden en welke instanties daar bij betrokken
worden.
Niet anoniem, wel geheim
U kunt het Meldpunt niet anoniem bellen of e-mailen. Uiteraard worden
uw gegevens niet bekend gemaakt aan de persoon of personen over wie u
belt of e-mailt tenzij u daar toestemming voor geeft. Uw privacy wordt
gewaarborgd. Ook wordt misbruik van het Meldpunt Overlast hierdoor
voorkomen.
Bereikbaarheid
De medewerkers van het Meldpunt ZO! zijn op dinsdag en donderdag van
10.00 tot 12.00 uur bereikbaar. Buiten deze uren kunt u een boodschap
doorgeven, u wordt dan binnen twee werkdagen teruggebeld. U kunt uw
melding ook e-mailen naar: meldpuntZO@ismh.nl Natuurlijk kunt u ook
eerst bellen met de veiligheidscoordinator van de gemeente Moordrecht:
dhr. mr. M. Vink (0182-346104) of kijken op Meldpunt Overlast
Moordrecht
Het Meldpunt ZO! is een onderdeel van een samenwerkingsverband van de
Openbare Geestelijke Gezondheidszorg. Direct betrokken instellingen
zijn: GGD Midden-Holland; GGZ Midden-Holland (psychiatrie);
Straathoekwerk (REAKT) en Parnassia (verslavingszorg).
---
Informatie over zwemwater
Is zwemmen gezond?
Zwemmen is gezond....tenminste als het water schoon genoeg is. Er zijn
nogal wat ziektekiemen die ook van warm water houden. De provincie
houdt daarom toezicht op de kwaliteit van het zwemwater van alle
plaatsen waar regelmatig gezwommen wordt. Als er bij een
zwemgelegenheid mogelijk een probleem is met de zwemkwaliteit dan
meldt de provincie dit aan de GGD. Klachten die bij de GGD binnenkomen
worden ook aan de provincie gemeld. In overleg met de provincie kan
worden besloten tot (nader) onderzoek van het water en het plaatsen
van eventuele waarschuwingsborden. Op de website van de provincie
Zuid-Holland (www.zuid-holland.nl) kunt u zien of er bij een bepaalde
zwemgelegenheid iets bijzonders aan de hand is. Als er nieuws is,
vindt u dit op de homepage en anders kunt u doorklikken via milieu,
natuur & water/water.
Zwemwatertelefoon
Wanneer u gezondheidsklachten heeft na het zwemmen in
oppervlaktewater, verzoeken wij u vriendelijk dit ons te melden. Dan
kunnen wij verder onderzoek laten uitvoeren. Het nummer van de
zwemwatertelefoon is: 070 441 75 50. Ook kunt u via dit nummer
informatie krijgen.
Nieuwe straatsport in Sportlaan
Ben je een beetje sportief? Vind je het leuk om een balletje te
trappen?
Kom dan op vrijdagavond om 19.00 uur naar het Pannaveld bij de
Sportlaan.
Panna wat?
Panna is poorten, dit betekent dat je de bal tussen de benen van je
tegenstander doorspeelt en dan zorgt dat je de bal weer in eigen bezit
krijgt. Het is een soort straatvoetbal.
Waar, wat en hoe laat?
Je vindt dit veld op het trapveld aan de Sportlaan tegenover de
vroegere tennisbaan. Het is elke vrijdagavond deze zomer van 19.00 -
21.00 uur tijd voor Panna met een onderbreking van 3 weken van 22 juli
tot 5 augustus. Er zal begeleiding aanwezig zijn van de Stichting
Jeugd- en jongerenwerk Midden-Holland.
Je kunt hier tot ongeveer eind van het jaar voetballen maar met het
oog op de ontwikkelingen in het gebied van de Sportlaan is dit een
tijdelijke voetbalplek. Als het later weg moet bij de Sportlaan, wordt
er een andere plaats gezocht. Om die reden hebben we ook voor
gemakkelijk te (de)monteren versie gekozen. Het veld is altijd open
(openbare speelvoorziening) alleen is er op vrijdagavond begeleiding.
Hoe werkt het?
. 3 minuten speeltijd (1 tegen 1).
. 2 x 3 minuten speeltijd (2 tegen 2).
. Panna of de hoogste scoorder wint.
. Panna is alleen geldig indien je na het door de benen spelen, de bal
weer in eigen bezit hebt.
. Je mag niet scoren vanaf de eigen helft van het speelveld.
. Vrije trappen moeten binnen drie seconden worden genomen.
. De tijd wordt niet stilgezet voor overtredingen of ander oponthoud.
. Bij gelijkspel vindt er een `shoot-out' plaats.
. De scheidsrechter beslist of er een doelpunt of panna is gemaakt.
Vragen?
Bel gerust iemand van de afdeling Welzijnszaken en Onderwijs van de
gemeente 0182-346131. Wil je meer weten over de sport zelf? Kijk dan
op: www.pannavelden.nl
Dit project Buurtsport vindt plaats in samenwerking met de Provincie
Zuid-Holland, St. JJM-H en de gemeente Moordrecht.
---
Vraag op tijd een nieuw paspoort aan
De vakantieperiode is aangebroken. Wie naar het buitenland gaat, heeft
een paspoort of Europese identiteitskaart nodig. Voor deze documenten
moet u in het gemeentehuis zijn, bij bureau burgerzaken op de begane
grond. U moet zelf naar het gemeentehuis komen: iemand anders kan dat
niet voor u doen.
Wat moet u meenemen?
* Alle in bezit zijnde reisdocumenten.
* 1 recente (niet ouder dan 6 maanden), niet gereproduceerde, goed
gelijkende pasfoto (met het gezicht recht vooruit). Mag zwart-wit
of kleur zijn.
* In geval van vermissing proces-verbaal conform de gestelde
richtlijnen.
Wat kost het?
Paspoort: EUR 38,80
Nederlandse identiteitskaart (NIK): EUR 31,25
Bijschrijving kind in nieuw aangevraagd paspoort: EUR 8,05 (per kind)
Bijschrijving in bestaand paspoort (kindersticker): EUR 18,80 (per
kind)
Toeslag spoed per sticker: EUR 18,80
Spoedaanvraag voor alle documenten (inclusief bijschrijving): EUR
39,50
Administratiekosten vermissing: EUR 20,30
Paspoort zakelijk: EUR 43,40
Paspoort vreemdeling: EUR 38,80
Paspoort vluchteling: EUR 38,80
Wat u verder moet weten
o Paspoorten en identiteitskaarten (ofwel reisdocumenten)
worden niet meer op het gemeentehuis zelf gemaakt. Op een centrale
plaats in Nederland kunnen beter beveiligde reisdocumenten worden
gemaakt. Het duurt daardoor minstens één week voordat u het paspoort
weer zelf kunt ophalen. Wees dus op tijd met uw aanvraag.
o Als kinderen geen eigen reisdocument hebben, worden kinderen
tot en met 15 jaar in het paspoort van de ouder bijgeschreven. Nieuw
is dat er een pasfoto van het kind in het paspoort wordt geplaatst.
Het kind moet daarom ook mee naar het gemeentehuis voor het
bijschrijven in het paspoort. Ook voor het bijschrijven geldt een
wachttijd van 1 week, voordat u het paspoort weer kunt ophalen.
Overigens blijft schriftelijke toestemming van de andere ouder
vereist, evenals een legitimatiebewijs van de andere ouder.
Heeft u nog vragen?
De medewerkers van de afdeling burgerzaken kunt u elke werkdag bellen
van 9.00 - 17.00 uur. Het gemeentehuis is elke ochtend open van 9.00 -
12.00 uur. Op dinsdagavond kunt u ook tussen 17.00 - 20.00 uur terecht
voor reisdocumenten.
Meer informatie vindt u ook op www.paspoortinformatie.nl en in
de productengids op deze website, daar kunt u ook de volgende
formulieren downloaden:
o aanvraag reisdocument minderjarige,
o formulier voor bijschrijving kind.
Goed om te weten
In Nederland moet iedere inwoner vanaf twaalf jaar zich kunnen
legitimeren. Dat kan met een paspoort, een identiteitskaart of een
rijbewijs. Ook in het buitenland heeft u geldige documenten nodig. Met
een verlopen paspoort kunt u níet naar of in het buitenland reizen.
Een paspoort kan wereldwijd gebruikt worden en blijft vijf jaar
geldig.
Een identiteitskaart geldt alleen in de meeste Europese landen.
Wij adviseren u contact op te nemen met de autoriteiten van de nieuwe
EU-landen of dat land de Nederlandse Identiteitskaart erkennen.
---
Veilig oversteken met geoefende verkeersbrigadiers
Op maandag 27 juni reikte wethouder Jan Oomen namens de gemeente en de
Stichting Verkeersbrigadiers aan twintig verkeersbrigadiers een
oorkonde uit. Hun inspanningen werden beloond met een rugzak. Ook acht
moeders die als verkeersbrigadier optraden, werden met een bloemetje
voor hun vrijwilligersinzet bedankt.
De P.C. basisschool De Rank ligt aan de drukke Middelweg.
Verkeersbrigadiers zijn nodig om op die plek veilig over te steken. De
leerlingen hadden zich opgegeven voor de cursus Verkeersbrigadier.
Politieman Cliff van den Engh heeft de kinderen en ouders de nodige
theorie en praktijk bijgebracht. Zo hebben ze geleerd hoe lang een
auto ongeveer nodig heeft om te remmen. En welke invloed bijvoorbeeld
regen of gladheid daarop heeft. Natuurlijk zijn de stoptekens en de
samenwerking tussen de brigadiers goed geoefend.
De `klaar-overs', zoals ze ook wel genoemd worden, merken in de
praktijk dat bijvoorbeeld scooters wel eens een stopteken negeren. Of
dat ouders met kinderen nét op een andere dan de bedoelde plek
oversteken. Dat is lastig voor de verkeersbrigadier, maar ook vaak
gevaarlijk. Voor alle verkeersdeelnemers in Moordrecht geldt dan ook:
neem de aanwijzingen van de verkeersbrigadiers serieus. Zij staan er
in het belang van ons allemaal.
Mede dankzij deze kinderen kunnen alle leerlingen elke dag weer veilig
van en naar school!
---
Koninklijke onderscheiding aanvragen
Iemand voordragen, hoe werkt dat?
Veel mensen vragen zich af hoe je iemand in aanmerking kunt laten
komen voor een Koninklijke onderscheiding. Het antwoord is simpel: u
kunt zelf iemand voordragen bij de burgemeester. Als u iemand wilt
voordragen, moet u op tijd in actie komen. Uw voorstel dient vóór 1
augustus bij de burgemeester binnen te zijn voor de uitreiking van het
jaar daar op. Gaat het juist om een ander moment, dan moet het
voorstel tenminste zes maanden voor de uitreiking bij de burgemeester
zijn.
Iedereen in Nederland kan een ander voordragen voor het krijgen van
een lintje. Deze koninklijke onderscheiding is voor mensen met
bijzondere verdiensten voor de samenleving. Burgers die zich zonder
eigenbelang, met hart en ziel inzetten voor de maatschappij komen in
aanmerking komen voor een onderscheiding. U kunt daar voor zorgen door
iemand voor te stellen.
Koninklijke onderscheidingen voor maatschappelijke verdiensten zijn in
Nederland onderverdeeld in twee orden: de Orde van de Nederlandse
Leeuw en de Orde van Oranje-Nassau.
Nederlandse leeuw
De oudste orde voor maatschappelijke verdiensten in Nederland is de
Orde van de Nederlandse Leeuw. Voor deze orde komen mensen in
aanmerking met zeer uitzonderlijke verdiensten voor de samenleving.
Het gaat dan om prestaties of inspanningen - vaak op basis van
bijzondere talenten die erg belangrijk zijn voor de maatschappij. Denk
bijvoorbeeld aan baanbrekend wetenschappelijk werk of innovatief
ondernemerschap. Maar ook aan uitmuntende sportprestaties of unieke
creativiteit op het gebied van kunst en cultuur.
Oranje-Nassau
Voor deze orde komen mensen in aanmerking met (langdurige) bijzondere
verdiensten voor de samenleving. Denk aan de vele vrijwilligers die
actief zijn binnen allerlei organisaties op sociaal-maatschappelijk
gebied. Het gaat dan niet alleen om bestuurders, maar ook om mensen
die door hun inzet verenigingen draaiend houden en organisaties
toegankelijk maken voor de samenleving.
Spel(d)regels
In de infohoek van het gemeentehuis ligt een speciale folder `Ere wie
ere toekomt'. Uitgebreide informatie is te vinden op de website
www.lintjes.nl Ook kunt u bellen met mevrouw R. Façee Schaeffer van
het bestuurssecretariaat: 0182 346161.
---
Tijdelijke voetbalplek deze zomer
Het is weer zomer en er wordt op straat gevoetbald. Jongeren zelf
hebben de gemeente gevraagd om een goede voetbalplek. De gemeente
heeft intensief gezocht naar een geschikte locatie voor de
straatvoetballende jeugd.
Panna-veld
Na de uitgebreide zoektocht en het bekijken van de (on)mogelijkheden
heeft het college op dinsdag 7 juni 2005 besloten een tijdelijk
zogenaamd `Panna-veld' te plaatsen op het geasfalteerde trapveld aan
de Sportlaan tegenover de voormalige tennisbaan. Deze speelvoorziening
is voor voetballen in een ruimte van 6 meter bij 4 meter. Het is de
bedoeling dat deze voorziening tot eind van het jaar zal blijven. Dit
in verband met nieuwbouwontwikkeling rondom het Sportlaangebied.
In week 25 zal het Pannaveld op de bestaande speelplek worden
geplaatst door de aannemer. Wij hopen dat Moordrechtse voetballers
optimaal gebruik maken van deze nieuwe voorziening.
Overlast beperken
Wij willen hiermee de overlast die door het voetballen ontstaat voor
de omgeving te beperken.Enkele locaties die voor overlast zorgen zijn
de Kerklaanbrug, het speelplein van de basisschool "de Rank" en de
speelplek in de Bloemenbuurt aan het Rozenplantsoen.
Heeft u nog vragen? Bel dan naar de heer W. Oskam of de heer C.N.
Matitahatiwen., telefoon 346161
---
Gemeente Moordrecht