AutoRai

Mirjam Jans nieuwe PR Manager SsangYong Nederland

(10/5/2005)
Mirjam Jans is per 1 oktober aangesteld als PR & Projectmanager van SsangYong Nederland. Ze werkt al bijna drie jaar voor het merk, de laatste tijd als Projectmanager Marketing & Communications. Voordat Jans bij SsangYong Nederland werkte, deed ze diverse projecten op het gebied van (arbeidsmarkt-) communicatie. Dankzij een opdracht bij een auto-importeur kwam ze in contact met de automobielbranche. Dat beviel haar zo goed dat Jans besloot fulltime voor een importeur te gaan werken. In februari 2003 stapte ze in bij SsangYong als Marketing & Communications Coördinator. Later werd Jans benoemd tot Projectmanager Marketing & Communications, daar zijn nu PR taken aan toegevoegd.

Gezien de enorme groei die SsangYong het afgelopen jaar al doormaakte en de komende jaren nog verder zal doorzetten, ontstond de noodzaak om de interne organisatie te optimaliseren. Astrid Molewijk, die voorheen de PR van het Koreaanse merk behartigde, krijgt daarbij een belangrijke nieuwe rol. Haar taken worden meer coördinerend en strategisch. Daarbij is zij de eindverantwoordelijke voor de overall marketing communicatie voor SsangYong in zowel Nederland als België.

Alle contacten
Mirjam Jans is als PR & Projectmanager o.a. verantwoordelijk voor alle contacten met de pers, de coördinatie en begeleiding van persreizen, de informatievoorziening aan alle media en het ter beschikking stellen van testautoâs. Ze heeft erg veel zin in haar nieuwe functie: âHet is een mooie nieuwe stap die ik bij SsangYong kan zetten. De komende tijd hebben we flink wat nieuws te melden. Ik kan dus gelijk actief aan de slag!â