Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Avaya tekent vijfjarig wereldwijd IP-telefoniecontract met ABN AMRO
Technologie-update met Avaya mobility-, messaging- en contact center-applicaties, ondersteund met Avaya managed services
TER PUBLICATIE: 4 oktober 2005
Nieuwegein - Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -netwerken en -diensten aan de zakelijke markt, heeft een vijfjarige wereldwijde overeenkomst gesloten met ABN AMRO. Het bedrijf ondersteunt de internationale bank bij de migratie naar Internet Protocol-telefonie (IP) in veertien landen.
Het project omvat een complete technologie-update, inclusief systemen en software. Hierdoor krijgt een substantieel deel van de ABN AMRO-medewerkers in bankfilialen, het hoofdkantoor en contact centers in de gehele wereld toegang tot de geavanceerde communicatieapplicaties van Avaya. Het projectmanagement en beheer van de oplossingen is uitbesteed aan Avaya Global Services.
Volgens de Synergy Research Group is Avaya wereldwijd marktleider op het gebied van de levering van IP-telefoniepoorten voor de zakelijke markt.*
"We zijn zeer verheugd met het feit dat de ABN AMRO ons geselecteerd heeft voor dit innovatieve initiatief voor de transformatie van de wereldwijde communicatie", zegt Lou D'ambrosio, Vice-president Avaya Group. "De efficiënte inzet van IP-telefonie resulteert in geavanceerde wereldwijde communicatie en onderstreept de zakelijke voordelen en kostenbesparingen die intelligente communicatie kan opleveren."
Volgens de overeenkomst levert Avaya de functionaliteit van de Avaya Communication Manager-software voor de ondersteuning van verbeterde mobiliteit, waaronder Avaya Extension to Cellular. Hiermee gaat een oproep van de kantoortelefoon ook meteen over op de mobiele telefoon van de betreffende medewerker. Deze oplossing is inclusief de Avaya Softphone, een computerinterface waarmee een PC of laptop kan functioneren als een compleet uitgerust telefoontoestel. Verder biedt de inzet van IP-telefonie via het convergente spraak- en datanetwerk van ABN AMRO mogelijkheden voor nummerportabiliteit. Hierdoor kan een gebruiker inloggen op elk toestel binnen het netwerk. Deze mobiliteitsapplicatie zorgt ervoor dat een kantoornummer nauwer verbonden is met een specifieke medewerker dan met een fysieke werkplek. Dit vergroot de productiviteit en leidt er toe dat er zowel onderweg als op kantoor sneller gereageerd kan worden op een klantverzoek.
Verder biedt Avaya Modular Messaging ABN AMRO een voice messaging-netwerk over verschillende locaties. De Avaya-conferentieapplicaties voor verschillende deelnemers ondersteunen en vergemakkelijken onderling overleg en samenwerking. Bovendien worden de customer contact centers van de bank uitgerust met geüpdate software voor efficiënte routering van gesprekken en snellere toegang tot servicegegevens. Dit verkort de wachttijden en biedt een snellere reactie op klantverzoeken.
* Synergy Research Group, Q2 2005 Enterprise Telephony Market Shares, August 2005
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.