Edelman - DLV
4 - 10 - 2005
Bol.com breidt uit met mobiele telefonie
Objectief advies bij keuze voor abonnement en toestel
Vanaf deze week kunnen mobiele bellers terecht bij bol.com voor het
afsluiten of verlengen van een abonnement van alle mobiele
telefonieaanbieders. Daarnaast biedt bol.com keuze uit alle in
Nederland beschikbare mobieltjes, waaronder 32 smartphones, telefoons
die toegang tot internet en e-mail bieden. Ook prepaid pakketen,
verzekeringen en accessoires als frontjes, headsets, geheugenkaartjes,
en navigatiesystemen zijn onderdeel van de nieuwe productcategorie.
Het kiezen van telefoons en abonnementen via internet is populair bij
de Nederlandse consument. Nu al sluit een op de vier bellers een
contract op internet af. Bol.com heeft de ambitie binnen een jaar bij
de top drie van mobiele telefonieaanbieders op internet te horen.
Zoekhulp
Bol.com heeft zijn winkel speciaal ingericht om duidelijkheid te
scheppen in de wirwar van combinatiemogelijkheden van telefoon,
operator en abonnementsvorm. Selecteren kan bijvoorbeeld op aantal
belminuten, voorkeursoperator of aanwezigheid van bepaalde features op
het toestel zoals bluetooth, een geïntegreerde fotocamera of een
MP3-speler. Zo helpt bol.com op een objectieve manier bij het maken
van de juiste, persoonlijke keuze.
Bij ons kunnen mensen zelfstandig een keuze maken, of zich laten
adviseren door de selecties die we aanbieden en de uitleg die we
geven. Zo krijgen klanten objectief advies, en spelen de persoonlijke
voorkeuren en kennis van een verkoper geen rol. Wij richten ons op
bellers die de aanschaf van een telefoon zien als iets praktisch en de
best mogelijke keuze willen maken. Mensen voor wie het kopen van een
mobieltje een sociale gebeurtenis is en die genieten van de sfeer in
de belwinkels, verwacht ik minder snel op onze site, aldus Daniel
Ropers, directeur van bol.com.
Voor bol.com is de mediawinkel nu compleet. Mobiele telefonie is
voorlopig de laatste productcategorie die bol.com aan het assortiment
toevoegt. De komende periode richt het bedrijf zich op het verder
verbeteren van de interactieve mogelijkheden van de website en het
uitbreiden van de bestaande productcategorieën.
Sinds de start in maart 1999 van bol.com in Nederland zijn ruim acht
miljoen bestellingen afgeleverd. Van de ruim 4 miljoen online kopers
in Nederland zijn er 1,7 miljoen klant bij bol.com. Bol.com is daarmee
marktleider op het gebied van online verkoop van mediaproducten, en de
grootste internetwinkel van Nederland.
Meer over bol.com:
Persberichten
Achtergrondinformatie
Beeldmateriaal
website: http://www.bol.com
Daniel Ropers
bol.com
tel: 030-600 8888
e-mail: dropers@bol.com
Edelman
Christel van der Boom of Diana Budding
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
tel: 023-554 2030
e-mail: nl@edelman.com
website: http://www.edelman.com/nl