30 september 2005
Uit: Nieuwsbrief campagne Expeditie Leeuwarden, Oktober 2005
Uitnodiging eerste Leeuwarder Woonfestival
Zaterdag 1 oktober is het zover, dan vindt voor het eerst het Leeuwarder Woonfestival plaats. De officiële openingshandeling zal die dag om 10:00 uur uitgevoerd worden door wethouder Roel Sluiter. Via deze weg willen wij u van harte uitnodigen om hierbij aanwezig te zijn.
Na de opening starten de presentaties van o.a. makelaars, projectontwikkelaars, zorginstellingen, woningbouwverenigingen en het CWI in overdekte woonpleinen in en om het stadhuis. Vanaf het festivalterrein kan de bezoeker verschillende woonlocaties in de stad bezoeken. Hiervoor zijn naast busjes van Arriva, ook de bekende pramen, paard en wagen en leenfietsen ingezet. Gratis vervoersbewijzen zijn die dag te verkrijgen bij het informatiepunt van Expeditie Leeuwarden (bij de vijver op het Raadhuisplein). Naast de presentaties is er voor het hele gezien de hele dag van alles te doen; zo is er een culinaire hoek, zijn er optredens van verschillende artiesten, straattheater, springkussen, kinderkeramiek in Parnas, enz.
De presentaties in en om het stadhuis eindigen rond 19:00 uur, daarna zal het feest tot een uur of twaalf met veel live muziek in de feesttent worden voortgezet.
Het Leeuwarder Woonfestival is mogelijk gemaakt door Gemeente Leeuwarden, Provincie Fryslan, FEC, Bouwbedrijf Lont, NV Stadsherstel Leeuwarden, CV Blitsaerd, Corporatieholding Friesland, Nieuw Wonen Friesland, Kamminga Makelaars, Dijkstra Makelaars, Palet Groep, Makelaardij Hoekstra, Tadema Vastgoed, Bemog Projectontwikkeling, Zorggroep Noorderbreedte, Makelaardij Friesland, CWI, ING Bank, Hellema Makelaars, Makelaardij Faber, Makelaardij Meeus, Advizier makelaars Friesland, GEM Zuidlanden.
Leeuwarders, ambassadeurs van eigen stad
Op zaterdag 1 oktober wordt tijdens het Woonfestival aan inwoners van Leeuwarden gevraagd een freecard (gratis kaart) te verzenden aan familie of vrienden in het land. De kaart, die eruitziet als een expeditiekoffertje is uitklapbaar, en nodigt uit om in het najaar en in de winter naar Leeuwarden te komen. Voorzien van pennen en postzegels gaan mensen van Expeditie Leeuwarden het festivalterrein op om Leeuwarders aan te zetten tot het adresseren van de kaart. De postzegel wordt meteen geplakt en de brievenbus staat klaar.
In het uitklapbare koffertje wordt aandacht besteed aan de najaarsevenementen zoals het Music & Show event en het Noordelijk Filmfestival. Daarnaast zorgen de tentoonstellingen van de grote musea nog eens voor een extra stimulans om in het najaar naar Leeuwarden te komen. Een aantal interessante kortingsbonnen doen er nog een schepje bovenop.
Het expeditiekoffertje wordt in de komende maand nog op meerdere plaatsen in de stad uitgedeeld en ligt op verschillende locaties klaar (o.a. bij de VVV aan de Sophialaan) voor elke ambassadeur van Leeuwarden. Om te verzenden vooral!
Veel magazines op Expeditie naar Leeuwarden
Langzamerhand wordt het niet alleen de eigen inwoners duidelijk, ook vanuit het land klinken steeds vaker positieve geluiden over de stad als winkelstad, als uitgaansstad en als stad van cultuur. Ook de stadsmarketingcampagne van Expeditie Leeuwarden is de media buiten Leeuwarden opgevallen:
* Volkskrant in de 'Uit' bijlage, de Verleiding Reizen, stad Leeuwarden (23 juli 2005)
* Tijdschrift voor Marketing (juli/augustus 2005)
* Adformatie, weekblad over reclame, marketing en media (22 sept. 2005)
* SPOOR, tijdschriften voor vaste klanten van NS (winternummer 2005)
* Steden!, Verassende bestemmingen voor een citytrip in Leeuwarden (winternummer 2005)
* Beleef Friesland! (herfstnummer 2005)
Reageren? expeditie@vvvleeuwarden.nl