PERSBERICHT - 2005-09-27

Loek van de Loo van VacanceSelect.nl

Genomineerde Entrepreneur of the Year 2005

Op 1 oktober 2005 wordt in het Kurhaus in Scheveningen de ondernemer gekozen die zich Entrepreneur of the Year 2005 mag noemen. De uitreiking is een initiatief van Ernst & Young en wordt in nauwe samenwerking met Fortis Bank en Tiscali georganiseerd. Loek van de Loo, algemeen directeur van de touroperator/directseller VacanceSelect.nl, is één van de negen genomineerden.

Uit de 150 ondernemers die door een jurydelegatie op hun bedrijf zijn bezocht en geïnterviewd, zijn 25 ondernemers geselecteerd. In juni hebben deze ondernemers op de universiteit Nijenrode een dag de gelegenheid gehad hun bedrijf te presenteren aan de jury. Criteria die de jury hanteert zijn o.a.een opvallende positie in de markt door groei, innovativiteit, betrouwbaarheid, een stabiele groei van de onderneming en internationale expansie. Het publiek heeft vervolgens ook een voorkeur uit kunnen brengen voor één van de negen genomineerde favoriete ondernemers van het jaar.

Loek van de Loo: Van te voren had ik niet gedacht dat ik zo ver zou komen. Vacanceselect.nl heeft in de afgelopen 22 jaar een explosieve groei doorgemaakt. Wat eens begon in de huiskamer is uitgegroeid tot een bedrijf dat met 23 miljoen euro omzet een 12e plaats inneemt in de top 50 van Nederlandse touroperators. De kreet de Pietje Bell van de reiswereld past helemaal bij VacanceSelect.nl. We zijn pionier en innovatorin hart en nieren. Eind jaren negentig hebben we als één van de eerste reisorganisaties in Nederland het internet als boekingsmedium geïntroduceerd. De enorme vlucht in het aantal boekingen dat rechtreeks binnenkomt via internet heeft ons er toe aangezet de traditionele brochure te vervangen door een zogenoemd feel good magazine. Loek van de Loo kan zich als hij kijkt naar de criteria die door de organisatie gehanteerd worden nu goed voorstellen dat hij a.s. zaterdag bij de eerste drie zal eindigen.

Alkmaar, 27 september 2005