PERSBERICHT - 2005-09-27
Loek van de Loo van VacanceSelect.nl
Genomineerde Entrepreneur of the Year 2005
Op 1 oktober 2005 wordt in het Kurhaus in Scheveningen de ondernemer
gekozen die zich Entrepreneur of the Year 2005 mag noemen. De
uitreiking is een initiatief van Ernst & Young en wordt in nauwe
samenwerking met Fortis Bank en Tiscali georganiseerd. Loek van de
Loo, algemeen directeur van de touroperator/directseller
VacanceSelect.nl, is één van de negen genomineerden.
Uit de 150 ondernemers die door een jurydelegatie op hun bedrijf zijn
bezocht en geïnterviewd, zijn 25 ondernemers geselecteerd. In juni
hebben deze ondernemers op de universiteit Nijenrode een dag de
gelegenheid gehad hun bedrijf te presenteren aan de jury. Criteria die
de jury hanteert zijn o.a.een opvallende positie in de markt door
groei, innovativiteit, betrouwbaarheid, een stabiele groei van de
onderneming en internationale expansie. Het publiek heeft vervolgens
ook een voorkeur uit kunnen brengen voor één van de negen genomineerde
favoriete ondernemers van het jaar.
Loek van de Loo: Van te voren had ik niet gedacht dat ik zo ver zou
komen. Vacanceselect.nl heeft in de afgelopen 22 jaar een explosieve
groei doorgemaakt. Wat eens begon in de huiskamer is uitgegroeid tot
een bedrijf dat met 23 miljoen euro omzet een 12e plaats inneemt in de
top 50 van Nederlandse touroperators. De kreet de Pietje Bell van de
reiswereld past helemaal bij VacanceSelect.nl. We zijn pionier en
innovatorin hart en nieren. Eind jaren negentig hebben we als één van
de eerste reisorganisaties in Nederland het internet als
boekingsmedium geïntroduceerd. De enorme vlucht in het aantal
boekingen dat rechtreeks binnenkomt via internet heeft ons er toe
aangezet de traditionele brochure te vervangen door een zogenoemd feel
good magazine. Loek van de Loo kan zich als hij kijkt naar de criteria
die door de organisatie gehanteerd worden nu goed voorstellen dat hij
a.s. zaterdag bij de eerste drie zal eindigen.
Alkmaar, 27 september 2005