Primeur voor uitgever door digitaal uitgeven van tijdschrift

Modern media group

Primeur voor uitgever door digitaal uitgeven van special interest tijdschrift
- Digital Movie biedt lezers uitgaven voortaan integraal via internet aan

Amersfoort, 30 september 2005 - Digital Movie, het tijdschrift voor liefhebbers van video, dvd en home cinema, boort een nieuw afzetkanaal aan. Vanaf deze oktoberuitgave verschijnt het maandblad als eerste gedrukte consumententitel in Nederland eveneens in z'n geheel via internet. Het gedrukte tijdschrift komt integraal en identiek op het web te staan. Deze innovatieve manier van uitgeven biedt abonnees diverse voordelen. Ook niet-abonnees en adverteerders profiteren van deze nieuwe werkwijze.

Ashja Bosboom, marketing manager van Uitgeverij Scala BV, de eerste uitgever in Nederland die de papieren versie van een consumentenblad ook integraal via internet aanbiedt: 'Uit lezersonderzoek van onze bladen blijkt dat onze lezers klaar zijn voor digitale uitgaven via internet. Het idee is begonnen als extra service naar onze lezers. Bestaande abonnees blijven de papieren versie ontvangen. En kunnen voortaan ook, eerder dan de post het blad bij hen heeft thuisbezorgd, de hele uitgave op internet lezen zonder ze te downloaden. Ook onze lezers in het buitenland zijn verzekerd van snelle toegang tot hun favoriete blad. Daarnaast stellen veel abonnees prijs op een goed archief. Alle artikelen vanaf de eerste uitgave van Digital Movie zijn daarom voortaan terug te vinden en te doorzoeken.'

Ook niet-abonnees kunnen binnenkort de vruchten plukken van deze nieuwe ontwikkeling in uitgeven. Zij kunnen een digitaal abonnement afsluiten, dat goedkoper is dan een abonnement op de gedrukte versie. Ook kunnen geïnteresseerden losse uitgaven en artikelen lezen tegen een beperkt tarief. Als applicatie is gekozen voor Clixmaster Republisher van Modern Media in Amersfoort. Dit bedrijf is gespecialiseerd in specifieke internetoplossingen voor uitgevers die de interactie met hun lezers willen verbeteren. Naast het digitale tijdschrift biedt Modern Media nog meer interactieve oplossingen die hier toe leiden zoals online enquêtes, opinies en/of weblogs via Clixmaster Studio.

Mik Fetvaciyan, directeur van Uitgeverij Scala BV te Amersfoort is blij met deze ontwikkeling: 'Het idee is niet nieuw, diverse uitgevers zetten al delen van edities op het web of bieden bladen kosteloos online aan voor iedereen. Uit onderzoek blijkt dat over drie jaar waarschijnlijk 63% van de uitgevers in Nederland betaalde informatie via het internet aanbiedt. Wij hebben nu als eerste uitgever van consumentenbladen de stap gezet naar integraal digitaal uitgeven van de gedrukte versie. Onze adverteerders hebben hier ook baat bij. Er ontstaat een verhoging van de oplage en een interactieve manier om zowel je lezers als je adverteerders meer te bieden. Artikelen en advertenties kunnen namelijk via Clixmaster Republisher verrijkt worden met bijvoorbeeld links en films.' Binnen enkele maanden zet Uitgeverij Scala BV haar overige bladen ook op het web.

Digital Movie
Digital Movie is het tijdschrift dat alles behandelt over video, dvd en home cinema. Op videogebied vinden lezers uitgebreide tests en praktijkartikelen met workshops én ze blijven up-to-date over video & computer en nieuwe softwareprogramma's. Uiteraard komen de nieuwste home cinemasets, televisies, projectoren, dvdrecorders en luidsprekers aan bod. Digital Movie loopt voorop wat betreft de vele ontwikkelingen binnen de home-entertainment branche. Op softwaregebied geven dvd-specials een kijkje achter de schermen van een film en recensies van nieuwe dvd's zijn handleidingen bij zowel aanschaf als huur.

Uitgeverij Scala BV
Uitgeverij Scala BV (www.uitgeverijscala.nl) te Amersfoort is gespecialiseerd in 'special interest' tijdschriften, ofwel consumentenbladen voor een specifieke doelgroep. De uitgeverij geeft in eigen beheer naast Digital Movie onder meer de tijdschriften Luister (voor liefhebbers van klassieke muziek), Railhobby (voor hobbyisten van (model)spoorbouw) en Media Detail (voor detailhandelaren in consumentenelektronica) uit.

Modern Media
Modern Media, met een hoofdvestiging in Amersfoort, (www.modernmedia.nl) is gespecialiseerd in het leveren van specifieke internetoplossingen voor organisaties die de interactie met hun doelgroep willen verbeteren. Kernwoorden hierbij zijn meer omzet, lagere kosten en/of een hogere servicegraad. Door het hergebruik van reeds bewezen software componenten kunnen Modern Media's technische en functionele specialisten uit Nederland en Roemenië de oplossingen snel en effectief bij klanten implementeren. Zo kunnen uitgevers met behulp van Clixmaster Republisher zonder extra personeelsinvesteringen als onderdeel van hun normale productieproces hun uitgaven geautomatiseerd als ePaper online zetten voor abonnees. Hierdoor kunnen zij een nieuw afzetkanaal creëren voor losse verkoop, online abonnementsvormen en interactieve advertentiemogelijkheden. Tevens versterkt dit de band met de lezer door onder andere het benutten van online enquêtes, polls en user forums.


------------------------------------------------


Noot voor de redactie,