Ingezonden persbericht
Geboren:
nieuw interactief concept
voor moeders, door moeders
vanaf 30 september online
Hilversum, 30 september 2005 - Jonge moeders weten als geen ander hoe ze met hun kind om moeten gaan. Toch is er juist bij jonge moeders vaak grote onzekerheid. Over de zwangerschap, over de verzorging van de baby, over opvoeden en over veel andere onderwerpen. Het interactieve programma Volgens Mama speelt hierop in met de vandaag gelanceerde website www.volgensmama.nl. Eind oktober volgt het gelijknamige televisieprogramma op SBS 6. Met Volgens Mama hebben moeders de mogelijkheid om hun keuzes te toetsen en om te leren van andere mama's in vergelijkbare situaties.
Moeders maken continu keuzes, vaak op basis van instinct, maar veelal ook op basis van adviezen uit hun directe omgeving. De website www.volgensmama.nl speelt dan ook direct in op de behoefte van mama's om advies in te winnen bij anderen of om advies te geven over een bepaald onderwerp. Daarnaast ontvangen moeders die zich aanmelden op de site van Volgens Mama, nuttige tips over onderwerpen als verzorging en veiligheid.
Volgens Mama bij SBS 6
Zondag 30 oktober, tussen 20.00 en 20.25 uur, brengt SBS 6 de eerste aflevering van het t.v.-programma Volgens Mama, dat wordt gepresenteerd door Nada van Nie. Vier dagen lang met andermans kinderen proefdraaien; dat is de strekking van het televisieprogramma. Jonge kinderloze stellen krijgen nu de kans om te bewijzen of ze geschikt zijn als ouder. Zij krijgen de jonge kinderen van vrienden of familie onder hun hoede, terwijl hun huidige leven gewoon doorgaat. De echte ouders beoordelen hun opvoedkundige vorderingen en voorzien de beelden van commentaar. Natuurlijk roept dit vragen op over de lastige keuzes die gemaakt moeten worden. Moeders die willen leren, of hun eigen keuzes willen toetsen doen dit op www.volgensmama.nl.
Verkiezing
Op zaterdag 29 oktober start Volgens Mama samen met het SBS 6 programma Shownieuws met de verkiezing van 'De leukste bekendste moeder van Nederland'. Iedere moeder kan meestemmen en maakt zo kans op een leuk verrassingspakket.
Volgens Mama is een initiatief van Zwitsal en Advance.
Advance
Advance is het grootste interactieve mediabedrijf van Nederland. Advance is ook bekend van Je Echte Leeftijd (www.je-echte-leeftijd.nl) vanaf 16 oktober op RTL5), Meer voor Minder (www.meervoorminder.nl) ook iedere zondagavond op SBS 6), Stay or Go (www.stayorgo.nl) vanaf 27 oktober op SBS 6 en Verjaardagsalarm (www.verjaardagsalarm.nl).