Fontys


Fontys Bedrijfshogeschool start Health Care & Medical Marketing Studies

Vanaf komend studiejaar biedt Fontys Bedrijfshogeschool in Tilburg een nieuwe variant aan op de vierjarige bacheloropleiding Commerciële Economie: Health Care & Medical Marketing Studies. Deze studie leidt studenten op voor een commerciële functie in de medische branche. vrijdag 30 september 2005 door Femke Huvenaars De medische branche is volop in beweging. Marktwerking doet meer en meer zijn intrede, vooral vanwege een groeiende zorgvraag en een veranderd aanbod in de totale branche. Ziekenhuizen krijgen te maken met concurrentie en zorg op maat. Maar ook de industrie voor medische apparatuur en de farmaceutische industrie innoveren en differentiëren steeds sneller. Onderlinge concurrentieverhoudingen veranderen en productaansprakelijkheid is een hot item.
Fontys Bedrijfshogeschool speelt met de nieuwe opleidingsvariant in op deze trends. Naast commercieel economische onderwerpen doet de student specifieke medische know-how op. De opleidingsvariant Health Care & Medical Marketing Studies is vanaf komend collegejaar 2006 -2007 te volgen bij Fontys in Tilburg.