Gemeente Doetinchem


Invoering klantbegeleidingssysteem gemeentewinkel

Om de klant in de gemeentewinkel beter van dienst te kunnen zijn, gaat de gemeente Doetinchem met ingang van 3 oktober werken met een geautomatiseerd klantbegeleidingssysteem. Met dit nieuwe systeem kunnen bezoekers bij binnenkomst in de gemeentewinkel bij een zuil zelf een volgnummer voor een van de balies aanmaken.

De klant kan vervolgens via het scherm in de wachtruimte zelf zien aan welke balie hij wordt verwacht en hoe lang de wachttijd is. Het systeem levert de gemeente gegevens over haar klanten en de producten die worden afgenomen. Zo worden bezoekersaantallen en afnameaantallen van producten en diensten bijgehouden, evenals de wachttijden en afhandeltijden. Het systeem maakt inzichtelijk op welke momenten van de dagen het druk is, op welke dagen van de week en in welke perioden van het jaar dat het geval is. Met deze gegevens kan de gemeente Doetinchem per 1 januari 2006 haar openingstijden beter afstemmen op de bezoekersaantallen en de klantvragen. Tevens kunnen de balies efficiënter bemenst worden.