Invoering klantbegeleidingssysteem gemeentewinkel
Om de klant in de gemeentewinkel beter van dienst te kunnen zijn, gaat de
gemeente Doetinchem met ingang van 3 oktober werken met een geautomatiseerd
klantbegeleidingssysteem. Met dit nieuwe systeem kunnen bezoekers bij
binnenkomst in de gemeentewinkel bij een zuil zelf een volgnummer voor een
van de balies aanmaken.
De klant kan vervolgens via het scherm in de wachtruimte zelf zien aan
welke balie hij wordt verwacht en hoe lang de wachttijd is.
Het systeem levert de gemeente gegevens over haar klanten en de
producten die worden afgenomen. Zo worden bezoekersaantallen en
afnameaantallen van producten en diensten bijgehouden, evenals de
wachttijden en afhandeltijden. Het systeem maakt inzichtelijk op welke
momenten van de dagen het druk is, op welke dagen van de week en in
welke perioden van het jaar dat het geval is. Met deze gegevens kan de
gemeente Doetinchem per 1 januari 2006 haar openingstijden beter
afstemmen op de bezoekersaantallen en de klantvragen. Tevens kunnen de
balies efficiënter bemenst worden.
Gemeente Doetinchem