MeMo2 kiest Socratos

DEN BOSCH, 20050929 -- 'Next generation' onderzoeksbureau MeMo2 heeft gekozen voor Socratos, de enterprise applicatie service voor online marktonderzoek. Het bedrijf zal Socratos inzetten bij de uitvoering van onderzoeken op het gebied van reclame effectiviteit, website exploitatie en website effectiviteit. MeMo2 werkt onder andere voor ABN-Amro, FD Mediagroep, Ilse Media, KNVB, MTV Networks, Philips, Speurders.nl, Wanadoo en Webads.


Toelichting Ematic Interactive
Wim de Nood, productmanager Socratos bij Ematic Interactive, is zeer verheugd met de keuze van MeMo2 voor Socratos. "We willen met Socratos binnen drie jaar marktleider worden in de Benelux op het gebied van online marktonderzoekapplicaties. MeMo2 heeft een zeer respectabele klantenlijst, voert veel online onderzoek uit en is daarbij ook nog eens zeer innovatief. Voor Socratos is dit amper vijf maanden na onze introductie op de markt een aardige opsteker. Het bevestigt ons vertrouwen in de uitgestippelde koers".

MeMo2 neemt bij Socratos een zogenaamde 'staffellicentie' af waardoor het jaarlijks 100.000 online webenquêtes kan uitvoeren. Ook zal het bedrijf haar online panel gaan managen via de Socratos applicatie. Socratos zal bovendien specifiek maatwerk uitvoeren voor MeMo2, waardoor het bedrijf innovatieve oplossingen voor het meten van online reclame-effectiviteit in handen krijgt.

Toelichting MeMo2
MeMo2 heeft voor Socratos gekozen vanwege de 'we-can-do' mentaliteit. "We hadden zeer specifieke wensen omtrent het meten van (online) optimale contactfrequentie van banners. Complexe materie waar onze huidige onderzoekssoftware geen oplossing voor bood" (Marcel Vogels, Partner MeMo²). Ematic Interactive, DQ&A, MeMo² & RhinoCreations hebben dit in teamverband door uitstekende samenwerking opgelost. Een ander belangrijk en doorslaggevend argument is de goed verzorgde panelfunctionaliteit van Socratos.

Over MeMo2
MeMo2 verbetert online effectiviteit, en is hierin toonaangevend. De gebieden waar MeMo² online effectiviteit meet en verbetert liggen op het gebied van online advertising, bereiksexploitatie, 'new product development' en revitalisatie van websites. De opdrachtgevers van MeMo² zijn doorgaans grotere nationale (online) uitgevers, mediabureaus, adverteerders en 'grotere' websites.

Over Socratos
Socratos is een enterprise applicatie service voor het uitvoeren van online marktonderzoek. Bedrijven, organisaties en overheden waarvoor het uitvoeren van (online) marktonderzoek van vitaal belang is, verkrijgen met Socratos een direct te gebruiken totaaloplossing. Via deze oplossing wordt het gehele online onderzoeksproces van begin tot eind via het web uitgevoerd en gemanaged. Socratos onderscheidt zich door haar vele gebruiksmogelijkheden, schaalbaarheid en gebruiksgemak. Socratos is een product van Ematic Interactive.

Over Ematic Interactive
Ematic Interactive is gespecialiseerd in de ontwikkeling van interactieve web oplossingen op basis van het open source platform. Daarbij concentreert de dienstverlening zich vooral op het leidende open source platform LAMP (Linux, Apache, MySQL en PHP). Een moderne hosting infrastructuur die geheel in eigen beheer is zorgt dat innovaties van klanten geheel tot hun recht komen. De klanten van Ematic Interactive bevinden zich in de agrarische sector, automotive industrie, bouw, food, makelaardij, overheid en zakelijke dienstverlening. De (open source) oplossingen die ontwikkeld worden liggen daarbij vooral op het gebied van customer intelligence, online communities, extranet en interactieve web oplossingen.