IVECO op de Bedrijfsautorai 2005
(9/19/2005)
Met een oppervlakte van meer dan 3.000 m', toont Iveco haar
technologische oplossingen.Deze zijn toegewijd aan productiever en
veiliger transport met een focus op een beter milieu.
De Iveco stand geeft een goed beeld van het totale aanbod van het
Iveco aanbod en hiermee wordt elk type transport benaderd. Van
steden-distributie via long-distance vervoer , naar zware âoff-roadâ
toepassingen.
Ook is het uitermate interessant om in de speciaal ontwikkelde
âenvironment cornerâ een kijkje te nemen. Daar wordt onder andere de
filosofie van Iveco uitgelegd omtrent Euro4 en Euro5, dat
respectievelijk van toepassing zal zijn in 2006 en 2009. Iveco gaat
naast zijn meest geavanceerde Euro4 en Euro5 toepassingen ook verder
met ontwikkelingen rond alternatieve brandstoffen. Hiervan zal een
Iveco voertuig als prototype op de RAI staan.
Iveco is bekend als toonaangevend motorenfabrikant; de know-how van
Iveco zal op de stand te bewonderen zijn met o.a. motoren van Iveco
Motors en Fiat Powetrain Technologies.
Milieu : oplossingen voor morgen vandaag beschikbaar
In "pole position" wordt op de stand speciaal aandacht besteed aan een
beter milieu om de negatieve consequenties van het wegtransport op het
milieu aanzienlijk te kunnen verminderen.
Iveco anticipeert daarom op de toekomstige milieu normen Euro4 maar
ook Euro5 die in 2006 (Euro4) en 2009 (Euro5) van toepassing zullen
zijn.
Iveco anticipeert nu al op de toekomstige milieu normen Euro4 &
Euro5. Vanaf heden zijn al een aantal Iveco Stralis Euro5 modellen
beschikbaar; hierop past Iveco het welbekende SCR-systeem toe
(AdBlue), dit heeft als resultaat een aanzienlijke vermindering van de
schadelijke stoffen.
Maar ook in de lichtere bedrijfswagen range werkt Iveco aan een beter
milieu : de Daily is nu ook beschikbaar in Euro4 variant, dit door de
toepassing van het EGR systeem en een partikel filter.
Deze combinatie is het meest geschikte is voor kleinere motoren.
Een andere oplossing is om te kiezen voor CNG, Compressed Natural Gaz,
deze alternatieve brandstof dit is nu al leverbaar op bepaalde Daily
modellen.
Een kijkje naar de toekomst laat ons kennis maken met de Hybride
aandrijflijn van de Daily Hybride; een gecombineerde aandrijflijn dat
omgaat met diesel en elektriciteit.
Het gamma
Als âFull range bedrijfswagens fabrikantâ biedt Iveco voertuigen aan
vanaf 3,2 t GVW.
Het al rijke aanbod van de Daily wordt nog verder uitgebreid met een
nieuwe variant van de 2,3 liter Unijet motor, de 2,3 HPT met variabele
turbo compressor. Deze 136pk sterke motor is uitermate geschikt voor
koeriersdiensten waarbij motorvermogen en maximaal benutting van het
laadvermogen essentieel zijn.
Al reeds bekent sinds begin dit jaar is de Daily AGile, de Daily met
geautomatiseerde versnellingsbak nu ook leverbaar op de 3.0 HPI
(136pk) en 3.0 HPT (166 pk) motoren.
Maar ook het middelzwaar segment, vertegenwoordigd door de Eurocargo
kent positieve evoluties.
De belangrijkste evoluties betreffen de uitbreiding van het GVW
aanbod.
En dan natuurlijk de Stralis, met de super-de-luxe ES variant, de
beschikbaarheid van het Elektronische Stabiliteit Programma âESPâ dat
zeker het niveau van de actieve veiligheid van de Stralis bij de beste
brengt en het âLane Departure Warning Systemâ die de chauffeur op tijd
verwittigd wanneer deze met zijn Stralis over een witte doorgetrokken
lijn rijdt.
Top Techniek
Ter gelegenheid haar 30ste verjaardag toont Iveco op haar stand een
tentoonstelling dat het Turijnse merk in het verleden projecteert en
zodoende 30 jaar innovatie en 400 jaar techniek know-how uitlegt hoe 5
Europese merken 30 jaar geleden Iveco hebben gecreëerd.Ter
gelegenheid haar 30ste verjaardag toont Iveco op haar stand een
tentoonstelling dat het Turijnse merk in het verleden projecteert en
zodoende 30 jaar innovatie en 400 jaar techniek know-how uitlegt hoe 5
Europese merken 30 jaar geleden Iveco hebben gecreëerd.
BedrijfsautoRAI