CONTACT: Jaarbeurs Utrecht Croeselaan 6, Hal 6 3521 CA Utrecht Tel:
(030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44 E-mail: info@mediaplaza.nl
Boter bij de vis
Accountability: de manier om uw marketingbudget te vergroten
Donderdag 29 september 2005
14:00 - 20:00 uur
Media Plaza, Utrecht
Accountability geeft marketeers helder inzicht in de
effecten van hun communicatieinspanningen. Het managen van
marketinginspanningen, realtime feedback tijdens het
communicatietraject, het signaleren van kansen en herstellen van
fouten zijn onderdelen van accountability-cyclus. Anders dan bij
traditionele marketing krijgt de online marketeer door de inzet van
innovatieve en interactieve marketing snel en accuraat inzicht in de
exacte resultaten van een campagne. Hierdoor ontstaat grip op het
proces en vervolgens de cijfers. Aan het einde van de campagne kan hij
zijn budgetten verantwoorden en nieuwe marketingbudgetten in de wacht
slepen. Kortom, ROI-verbetering en transparantie door accountability.
Seminar
Tijdens het seminar Boter bij de vis van 29 september a.s. ligt de
focus op de inzet van interactieve marketing om zo de meet- en
stuurbaarheid van campagnes te optimaliseren. Door accountability
neemt de transparantie fors toe en dit levert voordelen op bij de
verantwoording van de marketinginspanningen. Uiteindelijk, en daar
gaat het om, wordt de marketing ROI vergroot. De marketing-euro wordt
effectiever en levert meer resultaat op.
Deelnemers van het seminar zullen de volgende kennis opdoen:
- Inzicht in de meetbaarheid van marketingeffectiviteit
- Kennis om uw marketingactiviteiten te meten en bijsturen met als
resultaat een beter rendement.
- Frisse blik op marketingdoelen en -strategieën
- Nieuwe tools, middelen en technieken om de impact van
niet-traditionele media te meten.
- De impact van online marketing in een veranderend medialandschap
- Marketing analyse: de nieuwe manier van effectief communiceren met
de board en opdrachtgever
- Het vergroten, onderbouwen en verantwoorden van marketing ROI
Voor wie?
o Marketing Managers en Directeuren
o Marketingadviseurs
o Sales Managers en Directeuren
o Commercieel Managers en Directeuren
o Communicatie Managers en Directeuren
o Business Development Managers
o Financial Controllers
Schrijf in vóór 1 september en betaal slechts EUR149 i.p.v. EUR249!
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kim Leemreize op
030-2914117.
Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is
een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de
(internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA,
VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA,
SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het
marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast
wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.