CONTACT: Jaarbeurs Utrecht Croeselaan 6, Hal 6 3521 CA Utrecht Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44 E-mail: info@mediaplaza.nl
Boter bij de vis

Accountability: de manier om uw marketingbudget te vergroten


Donderdag 29 september 2005
14:00 - 20:00 uur
Media Plaza, Utrecht

Accountability geeft marketeers helder inzicht in de effecten van hun communicatieinspanningen. Het managen van marketinginspanningen, realtime feedback tijdens het communicatietraject, het signaleren van kansen en herstellen van fouten zijn onderdelen van accountability-cyclus. Anders dan bij traditionele marketing krijgt de online marketeer door de inzet van innovatieve en interactieve marketing snel en accuraat inzicht in de exacte resultaten van een campagne. Hierdoor ontstaat grip op het proces en vervolgens de cijfers. Aan het einde van de campagne kan hij zijn budgetten verantwoorden en nieuwe marketingbudgetten in de wacht slepen. Kortom, ROI-verbetering en transparantie door accountability.

Seminar
Tijdens het seminar Boter bij de vis van 29 september a.s. ligt de focus op de inzet van interactieve marketing om zo de meet- en stuurbaarheid van campagnes te optimaliseren. Door accountability neemt de transparantie fors toe en dit levert voordelen op bij de verantwoording van de marketinginspanningen. Uiteindelijk, en daar gaat het om, wordt de marketing ROI vergroot. De marketing-euro wordt effectiever en levert meer resultaat op.

Deelnemers van het seminar zullen de volgende kennis opdoen:
- Inzicht in de meetbaarheid van marketingeffectiviteit
- Kennis om uw marketingactiviteiten te meten en bijsturen met als resultaat een beter rendement.

- Frisse blik op marketingdoelen en -strategieën
- Nieuwe tools, middelen en technieken om de impact van niet-traditionele media te meten.

- De impact van online marketing in een veranderend medialandschap
- Marketing analyse: de nieuwe manier van effectief communiceren met de board en opdrachtgever

- Het vergroten, onderbouwen en verantwoorden van marketing ROI

Voor wie?
o Marketing Managers en Directeuren
o Marketingadviseurs
o Sales Managers en Directeuren
o Commercieel Managers en Directeuren
o Communicatie Managers en Directeuren
o Business Development Managers
o Financial Controllers

Schrijf in vóór 1 september en betaal slechts EUR149 i.p.v. EUR249! Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kim Leemreize op 030-2914117.
Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de (internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA, VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA, SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.