Verschenen rapporten 2005
De Vlinderstichting sluit zich aan bij ALL4LIFE
SMS, steun het goede doel en win
De Vlinderstichting heeft zich aangesloten bij All4Life. Dat is een
nieuwe donatieformule die de maatschappelijke betrokkenheid onder
jongeren vergroot. Via een SMS-spel maken deelnemers kans op prijzen;
een deel van de SMS-inkomsten gaat naar tien geselecteerde goede
doelen. Zo doneren jongeren automatisch aan het goede doel, zonder
verplicht donateurschap. De aangesloten goede doelen hebben het nieuwe
donatieconcept enthousiast ontvangen, te meer omdat jongeren een
moeilijk te benaderen doelgroep zijn. All4Life verdient zelf overigens
niets aan de SMS-berichten.
All4Life is een multimediaal en interactief concept. Via paginagrote
advertenties in dagblad Metro, abriposters, de website www.all4life.nl
en het direct e-mail-spel kunnen deelnemers een scala aan
(waardevolle) producten winnen die door adverteerders ter beschikking
zijn gesteld. Deelnemers participeren via SMS en ontvangen een
productgerelateerde meerkeuzevraag. Onder de juiste inzendingen wordt
een winnaar getrokken. Wie niets wint, ontvangt de gemaakte kosten
retour in de vorm van korting voor de All4Life-webwinkel.
De SMS-inkomsten worden verdeeld onder de geselecteerde goede doelen
en de adverteerders, die op deze manier een deel van hun
advertentie-uitgaven retour ontvangen. Het is een klassieke win-win
situatie, zegt directeur Arjen Stolk van All4Life. Zowel
adverteerders, consumenten als goede doelen profiteren van deze
formule. De doelstelling van All4Life is om op een zakelijke manier
bij te dragen aan een betere samenleving. Met dit concept tonen we
onze maatschappelijke betrokkenheid.
Een van de geselecteerde goede doelen is De Vlinderstichting. Theo
Verstrael, directeur van De Vlinderstichting: "All4Life biedt ons als
kleine natuurbeschermingsorganisatie een uitgelezen kans om bekender
te worden bij een breder publiek. En door de All4Life-methode vallen
niet alleen de deelnemers maar ook de vlinders en libellen in de
prijzen."
Andere goede doelen zijn o.a. de Nederlandse Hartstichting. Hoofd
Fondsenwerving Henk de Graaf is enthousiast over het nieuwe
donatieconcept: Net als veel andere goede doelen zoeken wij naar
innovatieve manieren om jongeren te bereiken. All4Life mikt specifiek
op jongeren tussen 16 en 35, en dat met een zeer eigentijdse formule.
De aanpak en de doordachtheid van All4Life sprak ons direct aan.
Ook Stichting AAP sloot zich bij All4Life aan. Coördinator
fondsenwerving Petra Sleven: "De originele formule van All4Life biedt
Stichting AAP de mogelijkheid om met een minimale inspanning een jonge
doelgroep te bereiken en donaties te verwerven. De samenwerking met
All4LIfe is dan ook een welkome aanvulling op onze eigen activiteiten
op dit gebied." Verder heeft All4Life o.a. het Wereld Natuur Fonds,
de Dierenbescherming, Doe Een Wens Stichting en de Landelijke
StichtingTegenZinloosGeweld aan zich verbonden. Geschat wordt dat elk
goed doel maandelijks enkele tienduizenden euros ontvangt uit
All4Life.
All4Life is een gezamenlijk initiatief van Kracht Reclame & Marketing
B.V. en Dagblad Metro. Meer informatie is te vinden op
www.all4life.nl.
De Vlinderstichting