PERSBERICHT
ZOEKEN.NL START ONLINE CAMPAGNE TBBC
Holten 28 september 2005 - Zoeken.nl is gestart met de online campagne voor het interactieve multichannel spel The Blackbeard Connection. Deelnemers kunnen zich ondermeer via Zoeken.nl inschrijven voor het spel. Naast een brede internetcampagne zal ook op radio en in 55% van alle bioscopen* een campagne starten ter promotie van het spel.
The Blackbeard Connection is een mobiele zoektocht naar de schatten van de in de 17e eeuw levende piraat Blackbeard. Het spel start op 1 november en maakt gebruik van mobiele communicatie, internet, print en televisie. Spelers hebben 30 dagen de tijd om de schat te vinden, die ergens op een locatie in Nederland verborgen is. Diegene die de schat als eerste vindt, wordt beloond met een bedrag van 50.000 euro! Zoeken.nl is sponsor van The Blackbeard Connection, tezamen met NS, Connexxion, Proteq, TMF, Dixons, Canon, Logitech, Hi en Spits.
Voor de online promotie van het spel is een brede campagne uitgerold. Bij diverse netwerken en websites is het Zoeken.nl mannetje als piraat te zien. Ook op de homepage wordt het spel gepromoot. Onder de inschrijvingen op Zoeken.nl (
*
Over Zoeken.nl
Zoeken.nl is op 1 april 2005 officieel gelanceerd en is onderdeel van het in 1998 opgerichte Vinden.nl B.V. De zoekmachine onderscheidt zich door een unieke clustering technologie. Deze techniek analyseert en organiseert de gevonden zoekresultaten en geeft deze weer in een overzichtelijke menustructuur. De zoekdiensten van Zoeken.nl bestaan momenteel uit het zoeken naar webpagina's, telefoonnummers en adressen, afbeeldingen en MP3 bestanden.
Over the Blackbeard Connection
The Blackbeard Connection is ontwikkeld door het bedrijf ZGrounds, dat de afgelopen jaren verschillende innovatieve multimediale projecten realiseerde. Het spel start op 1 november en zal in totaal 30 dagen duren. Iedereen vanaf 16 jaar met een mobiele telefoon en een internetaansluiting kan zich inschrijven. Tijdens het spel krijgen de deelnemers aanwijzingen op hun mobiele telefoon, op websites, via advertenties in Spits en korte filmpjes op TMF. Meer informatie is te vinden op
Ingezonden persbericht