Ingezonden persbericht
PERSUITNODIGING
Betreft
NVT Evolution Day - 27 september 2005
'Het tuincentrum in het jaar 2020'
Graag nodigen wij u uit voor de Evolution Day van de Nederlandse werkgeversvereniging van groen- en tuincentra (NVT). Ter ere van haar 40-jarig bestaan organiseert de NVT de NVT Evolution Day; een dag over het tuincentrum van de toekomst!
Het toneel wordt gedurende de NVT Evolution Day gevormd door alle facetten van het tuincentrum: van gebouw tot assortiment, van klant en maatschappij tot en met bedrijfsvoering. Elf thema's geven uitdrukking aan al die facetten. Rondom deze thema's zullen sprekers, workshops, presentaties en demonstraties prikkelen, inspireren en uitdagen.
Tijdens het middagprogramma worden zeven workshops gegeven:
. Denk buiten de branche
. Creëer buitenkamers
. Kies een nieuwe kleur groen
. Breng jezelf in beeld
. Versterk je merk
. Zorg voor 'n belevenis
. Meet 't en weet 't
Het vizier zal nadrukkelijk gericht zijn op klant en tuincentrum in het jaar 2020.
De NVT Evolution Day vindt plaats op:
dinsdag 27 september 2005, vanaf 12.00 uur
in het Evoluon in Eindhoven
Wij rekenen graag op uw aanwezigheid en verzoeken u vriendelijk bijgaand antwoordformulier in te vullen en te retourneren aan de NVT.
Met vriendelijke groet,
Nederlandse werkgeversvereniging van groen- en tuincentra (NVT)
Sjoerd Veenstra, secretaris
Telefoon : 070 - 444 25 87 / 06 10933119
E-mail : veenstra@rndweb.nl
EVOLUTION DAY 27 SEPTEMBER 2005
Workshops:
Denk buiten de branche
Door: Henk Gianotten, directeur EIM, hoogleraar Retail Marketing.
2020: we leven met ons gevoel. Het besef dicht bij onze bodem te blijven wordt
steeds groter. We willen alleen nog in aanraking komen met datgene waar we
energie uit kunnen halen, ons prettig bij voelen. Hoe kunt u de consument van de
toekomst aantrekken, op z'n gemak stellen en energie laten beleven? Beleef het
nu; in 2020.
Henk Gianotten zal u alles vertellen over klantwaarde en hoe belangrijk deze is in
de strijd om de consument.
Henk Gianotten
Creëer buitenkamers
Door: Michael van der Knoop, General Manager Villeroy & Boch.
We zijn ooit begonnen om buiten naar binnen te brengen. Anno nu brengen we
binnen naar buiten. Kerstverlichting in de tuin heeft al een hoge vlucht genomen.
Buiten koken, baden, lezen of gewoon samen-zijn mag op steeds meer
belangstelling en mogelijkheden rekenen. Waar gaat dat naar toe?
Michael van der Knoop vertelt u over het begrip Wellness en hoe u op deze trend in
kunt spelen. Door buitenkamers te creëren!
Michael van der Knoop
Kies `n nieuwe kleur groen
Door: Aafje Nijman, trendwatcher Stichting Tuinpromotie Nederland.
Welk kleur groen we mooi vinden, wordt bepaald door de toepassing en de tijd
waarin we leven. De kwaliteit van de kweker en de verzorging en presentatie in de
winkel bepalen samen wat de klant ziet en koopt. En die klant zoekt en kijkt op
andere manieren dan u misschien gewend was. Bent u toe aan een nieuwe kleur
groen?
Aafje Nijman zal u prikkelen met een frisse blik naar de groene producten in uw
tuincentrum te kijken - die immers nog steeds een groot deel van onze omzet
bepalen.
Aafje Nijman
Breng jezelf in beeld
Door: Maarten Louman, Qbix.
Het wordt steeds belangrijker om uw klant te herkennen en goed te informeren. Hij
moet ook u kennen en zich bij u thuis voelen. Zorg dat u in beeld bent als dé
specialist voor een natuurlijke leefomgeving! Nieuwe technologie biedt daartoe
ongekende mogelijkheden: `op-maat-gesneden' communicatie, waarmee u de
klant persoonlijk aanspreekt. Maak het actueel!
Maarten Louman zal u de mogelijkheden van Narrow Casting uit de doeken doen,
een techniek waarmee u de klant precies die informatie kan aanbieden die hij nodig
heeft. En dat op elk moment van de dag!
Maarten Louman
Versterk je merk
Door: Michel van Tongeren, Director Branding & Strategie SVT.
Voor uw klant is een merk een hulpmiddel om wijs te worden uit een oerwoud van
winkels, producten en bijbehorende eigenschappen. Mensen weten welk type
winkels Albert Heijn en Aldi zijn en waarom ze daar wel of niet de boodschappen
willen halen. Hoe is dat met uw winkel en uw assortiment gesteld? Heeft u bewust
gekozen voor uw uitstraling, formule en samenwerkingsverband? Is het voor uw
medewerkers en klanten helder waar u voor staat?
Michel van Tongeren zal ingaan op het belang van een helder en eenduidig merk.
En hoe houdt u uw merk spannend en interessant?
Michel van Tongeren
Zorg voor 'n belevenis
Door: Rob Jansen, Manager Marketmanagement Horeca Douwe Egberts.
Het is bewezen dat een kopje koffie de kassa-aanslag verhoogt. Hoe werkt dat bij
u? Dat wordt u verteld tijdens deze workshop Koffiebeleving.
Met een kop koffie in de hand neemt een klant meer tijd voor zijn omgeving en dus
voor de aantrekkelijke aanbiedingen die u tentoonspreidt. Deze en andere
interessante bevindingen zal Rob Jansen u uit de doeken doen.
Meet 't en weet `t
Door: René Eijsink, Verkoopdirecteur Eijsink & Bjorn Nijhuis, Operation Manager
Eijsink.
De beveiliging van uw medewerkers, uw winkel en de geldstromen die er
plaatsvinden, wordt een steeds technischer aangelegenheid. Alles valt te monitoren
en te volgen maar wat is nu een effectieve en efficiënte aanpak? Wilt u alles weten
of weet u liever wat u moet weten?
René Eijsink en Bjorn Nijhuis zullen u op de hoogte brengen van wat er vandaag
de dag al mogelijk is op het gebied van informatisering (en dat is veel!) en een tipje
van de sluier oplichten van wat ons over 10 à 20 jaar te wachten staat.
René Eijsink Productinformatie in 3D-projecties? Afrekenen middels een irisscan?
---- --
PROGRAMMA
NVT Evolution Day 27 september 2005
12.00 - 13.30 uur Lunch met bezoek stands op de Plaza
13.30 - 14.15 uur Opening congres door Frans Peeters, voorzitter NVT
14.30 - 17.15 uur Drie workshops naar keuze
17.30 - 18.00 uur `Open vizier naar de toekomst' door Jan Haans
18.00 uur Borrel
18.45 uur Diner
20.30 uur Jubileumfeest
23.00 uur Afsluiting
Meer informatie: Lees alle informatie over de NVT Evolution Day op www.nvt.nl.
---- --