Elsevier Congressen

(Europees) aanbesteden in de zorg

Hoe maakt u van de nood een deugd?

De zaken van het Amphia en Rivierenland ziekenhuis schudden de zorgsector vorig jaar wakker; zijn ook algemene ziekenhuizen aanbestedende diensten? Op 28 juni en 5 juli a.s. volgen de uitspraken van de rechter in hoger beroep. Deze uitspraken hebben ingrijpende gevolgen voor de sector. Het lijkt onafwendbaar dat ook zorginstellingen aanbestedingsplichtig zullen zijn.

Het is noodzakelijk om aanbesteding en inkoop nu op de bestuurlijke agenda te zetten. Aan welke wettelijke regels moet u zich voortaan houden? Hoe bedt u aanbestedingsprocedures in in uw bedrijfsvoering? Aanbesteden kan u veel voordelen opleveren. Hoe draagt aanbesteden bij aan de professionalisering van de inkoopfunctie en hoe levert het u prijs- en efficiencyvoordelen op?

Thema's:

* De actuele (Europese) ontwikkelingen rondom aanbesteden
* De nieuwe wettelijke regels waaraan u zich moet houden
* De procedures voor aanbestedende en inschrijvende partijen
* Het opstellen van een programma van eisen en selectie- en gunningscriteria

* De implementatie van aanbestedingsprocedures binnen uw organisatie

Workshops

* Aanbesteden kraamzorg

* Inkoop en aanbesteding in de WMO

* Professioneel inkopen

* Europese aanbesteding voor apotheken

Uw sprekers zijn:

* Prof.dr. J. Telgen - Universiteit Twente
* Mr.dr. H.E.G.M. Hermans - NVZ Vereniging van Ziekenhuizen/EUR
* Mr. D.C. Orobio de Castro - Stibbe

* Drs. B. Karssen - Significant

* R. Gardenbroek - Agis Zorgverzekeringen
* H.A.H. Koldenhof-Mombarg - Agis Zorgverzekeringen
* P.C. Bakker - Gemeente Lelystad/NEVI publiek
* M. van der Heijden NRI - Nederlands Kanker Instituut
* H. Zeemering MBA, apotheker - Pharminvest Groep BV

Bestemd voor:
Directie, bestuurders, hoofden inkoop en juristen werkzaam in ziekenhuizen en AWBZ-instellingen en bij inkoopcombinaties en zorgverzekeraars; juristen en adviseurs werkzaam in en t.b.v. de zorg. Datum, tijd, locatie en routebeschrijving:

Datum en locatie:
Holiday Inn in Leiden

Dinsdag 27 september 2005

Het congres begint om 12.00 uur en eindigt om 17.15 uur. De routebeschrijving en bevestiging worden minimaal 3 weken voor aanvang van het congres verstuurd.

Klik hier voor uw routebeschrijving: Holiday Inn

Kosten:
De kosten voor deelname aan dit congres bedragen 645,- (Excl. BTW) per persoon.

Contact:
Heeft u vragen of opmerkingen m.b.t. het programma, neemt u dan contact op met drs. Yoka Y. Janssen, congresontwikkelaar. Organisatorisch: Susan Beaujean, projectassistente, telefoon 070-441 57 43.

Klik hier om u in te schrijven

Uw profileringsmogelijkheden:
Op dit congres bestaat de mogelijkheid om de activiteiten van uw organisatie te presenteren door middel van een stand of sponsoring. Voor meer informatie of voor een overzicht van de promotiemogelijkheden kunt u contact opnemen met Suzan Kuiper , telefoonnummer 070 - 441 57 22.

.