Elsevier Congressen
(Europees) aanbesteden in de zorg
Hoe maakt u van de nood een deugd?
De zaken van het Amphia en Rivierenland ziekenhuis schudden de
zorgsector vorig jaar wakker; zijn ook algemene ziekenhuizen
aanbestedende diensten? Op 28 juni en 5 juli a.s. volgen de uitspraken
van de rechter in hoger beroep. Deze uitspraken hebben ingrijpende
gevolgen voor de sector. Het lijkt onafwendbaar dat ook
zorginstellingen aanbestedingsplichtig zullen zijn.
Het is noodzakelijk om aanbesteding en inkoop nu op de bestuurlijke
agenda te zetten. Aan welke wettelijke regels moet u zich voortaan
houden? Hoe bedt u aanbestedingsprocedures in in uw bedrijfsvoering?
Aanbesteden kan u veel voordelen opleveren. Hoe draagt aanbesteden bij
aan de professionalisering van de inkoopfunctie en hoe levert het u
prijs- en efficiencyvoordelen op?
Thema's:
* De actuele (Europese) ontwikkelingen rondom aanbesteden
* De nieuwe wettelijke regels waaraan u zich moet houden
* De procedures voor aanbestedende en inschrijvende partijen
* Het opstellen van een programma van eisen en selectie- en
gunningscriteria
* De implementatie van aanbestedingsprocedures binnen uw organisatie
Workshops
* Aanbesteden kraamzorg
* Inkoop en aanbesteding in de WMO
* Professioneel inkopen
* Europese aanbesteding voor apotheken
Uw sprekers zijn:
* Prof.dr. J. Telgen - Universiteit Twente
* Mr.dr. H.E.G.M. Hermans - NVZ Vereniging van Ziekenhuizen/EUR
* Mr. D.C. Orobio de Castro - Stibbe
* Drs. B. Karssen - Significant
* R. Gardenbroek - Agis Zorgverzekeringen
* H.A.H. Koldenhof-Mombarg - Agis Zorgverzekeringen
* P.C. Bakker - Gemeente Lelystad/NEVI publiek
* M. van der Heijden NRI - Nederlands Kanker Instituut
* H. Zeemering MBA, apotheker - Pharminvest Groep BV
Bestemd voor:
Directie, bestuurders, hoofden inkoop en juristen werkzaam in
ziekenhuizen en AWBZ-instellingen en bij inkoopcombinaties en
zorgverzekeraars; juristen en adviseurs werkzaam in en t.b.v. de zorg.
Datum, tijd, locatie en routebeschrijving:
Datum en locatie:
Holiday Inn in Leiden
Dinsdag 27 september 2005
Het congres begint om 12.00 uur en eindigt om 17.15 uur.
De routebeschrijving en bevestiging worden minimaal 3 weken voor
aanvang van het congres verstuurd.
Klik hier voor uw routebeschrijving: Holiday Inn
Kosten:
De kosten voor deelname aan dit congres bedragen 645,- (Excl. BTW) per
persoon.
Contact:
Heeft u vragen of opmerkingen m.b.t. het programma, neemt u dan
contact op met drs. Yoka Y. Janssen, congresontwikkelaar.
Organisatorisch: Susan Beaujean, projectassistente, telefoon 070-441
57 43.
Klik hier om u in te schrijven
Uw profileringsmogelijkheden:
Op dit congres bestaat de mogelijkheid om de activiteiten van uw
organisatie te presenteren door middel van een stand of sponsoring.
Voor meer informatie of voor een overzicht van de
promotiemogelijkheden kunt u contact opnemen met Suzan Kuiper ,
telefoonnummer 070 - 441 57 22.
.