KPN NV

|                                                      |Datum                   |
|                                                      |26 september 2005       |
|KPN komt met derde mobiele merk                       |                        |
|in Nederland                                          |                        |
|                                                      |Nummer                  |
|                                                      |044p                    |
|                                                      |                        |
|                                                      |                        |
KPN lanceert vandaag zijn derde mobiele merk in Nederland onder de naam Simyo. Simyo wordt het eerste merk in Nederland met een 'no-nonsense' concept voor mensen die mobiel willen bellen en SMS'en tegen lage tarieven en zonder betaalde extra's. Met Simyo geeft KPN verdere invulling aan zijn multibrand strategie. Naast het KPN merk worden jongeren gericht aangesproken met Hi. Met Telfort heeft KPN binnenkort ook een prijsvechter in huis.

Marco Visser, commercieel directeur van KPN Mobiel Nederland, legt uit: "Bijna iedereen in Nederland heeft ondertussen een mobiele telefoon. Het tijdperk van een 'one size fits all' aanpak is definitief voorbij; 16 miljoen verschillende klanten kunnen natuurlijk niet over een kam worden geschoren. Daarom spreekt KPN in toenemende mate specifieke marktsegmenten aan met op maat gemaakte en onderscheidende aanbiedingen."

Simyo biedt één enkel tarief voor mobiel bellen in Nederland: 18 cent per minuut, ongeacht of men naar een vaste of mobiele aansluiting belt en ongeacht het tijdstip of de dag van de week. Een SMS-bericht kost 9 cent. Simyo klanten krijgen geen gesubsidieerde handset en tekenen geen contract. Daarnaast is Simyo uitsluitend via internet te verkrijgen. Klanten bedienen zichzelf via de website www.simyo.nl, waar zij in een beveiligde omgeving SIM-kaarten kunnen bestellen, hun verbruik en beltegoed inzien en ook hun beltegoed opwaarderen.

De introductie in Nederland volgt op eerdere succesvolle introducties van Simyo door KPN dochters E-Plus in Duitsland en BASE in België.


Noot voor de redactie (