Ingezonden persbericht


Persbericht

Concerto Software en Aspect Communications gaan samen verder als Aspect Software

Fusie leidt tot grootste bedrijf met focus op contact centers

Hoofddorp, 26 september 2005 - Concerto Softwareâ en Aspectâ Communications gaan voortaan samen verder als Aspect Softwareä. De fusie tussen beide bedrijven werd afgelopen 21 september goedgekeurd door de meerderheid van de aandeelhouders van Aspect Communications. Aspect Software is in particuliere handen. Eigenaren zijn onder meer Golden Gate Capital, Oak Investment Partners en het management.

Het nieuwe Aspect Software brengt meer dan 30 jaar kennis en innovatie op het gebied van contact centers samen met een solide en toonaangevend productportfolio. Dit omvat predictive dialers, automatic call distributors (ACD), unified contact center-systemen, selfservice interactive voice response (IVR)-systemen, applicaties voor workforcemanagement en oplossingen voor de analyse van prestaties. Hiermee is het bedrijf in staat om te beantwoorden aan de toenemende behoefte van klanten aan meer functionaliteit en minder complexiteit. Aspect Software zal zijn belangrijkste productlijnen blijven ontwikkelen en ondersteunen, deze nauwer met elkaar integreren en klanten revolutionaire methodes bieden om nieuwe technologieën in te zetten.

"Het nieuwe Aspect Software zal er alles aan doen om de investeringen van klanten te beschermen en heeft alle middelen in huis om hen te ondersteunen bij het behalen van strategische doelstellingen op het gebied van dataverzameling, klantenservice, verkoop en telemarketing", zegt Jim Foy, president en chief executive officer (CEO) van Aspect Software. "Onze toonaangevende producten, gecombineerd met het inzicht van specialisten en technologieontwikkelaars als Gary Barnett, Jim Mitchell en Roger Sumner, geven Aspect Software een unieke positie. Deze expertise is ongeëvenaard in de branche."

Aspect Software voorziet een jaarlijkse omzet van meer dan $600 miljoen met meer dan 5.000 klanten en een wereldwijde aanwezigheid in meer dan 50 landen. Het bedrijf verwacht ook een sterke winstgevendheid te blijven laten zien, op basis van goede vooruitzichten voor de lange termijn en aanzienlijke investeringen in onderzoek en ontwikkeling.

"Onze topprioriteit is dat onze klanten er vertrouwen in hebben dat de producten waarop ze hun bedrijfsactiviteiten baseren gewoon blijven bestaan en ze ervan te verzekeren dat ze nog beter ondersteund worden. Tegelijkertijd is het voor ons ook heel belangrijk om te investeren in onderzoek en ontwikkeling. Alleen zo kunnen we hen de innovaties bieden die ze in de toekomst nodig hebben", zegt Gary Barnett, chief technology officer (CTO) en executive vice president worldwide customer support van Aspect Software. "We hebben een productplan ontwikkeld dat deze prioriteiten ondersteunt en dat de sterktes van beide bedrijven duidelijk naar voren brengt. In de komende weken en maanden zullen we onze klanten hierover informeren."

In het managementteam van het nieuwe bedrijf, dat onder leiding staat van Foy, zitten directieleden afkomstig van beide bedrijven. Gary Barnett, voorheen CEO van Aspect Communications, is nu chief technology officer (CTO) en executive vice-president worldwide support services van Aspect Software. Andere leden van het managementteam zijn:


· Ralph Breslauer - executive vice president global sales and marketing


· Mike Provenzano - executive vice president en chief financial officer (CFO)


· Alex Tellez - executive vice president engineering

CPM is een Brits bedrijf voor contactmanagement dat zowel producten van Aspect als Concerto gebruikt. Het zegt over de fusie: "Voor ons is het heel belangrijk dat we oplossingen hebben waarmee we onze middelen zo effectief mogelijk inzetten", aldus Stephanie Rouse, commercial director van CPM International. "We denken dat de fusie tussen Aspect en Concerto, met een betere integratie van producten en gezamenlijke ondersteuning, ons zal helpen om onze marktpositie te behouden en onze activiteiten over heel Europa uit te breiden."

Over Aspect Software
Aspect Software is een pionier in de markt voor contact centers. Het is de grootste onderneming volledig gericht op het leveren van bewezen, innovatieve producten en diensten voor contact centers binnen en buiten bedrijven. Hiermee biedt het de basis voor belangrijke bedrijfsprocessen zoals klantenservice, dataverzameling, verkoop en telemarketing. Iedere dag opnieuw hebben organisaties over de hele wereld meer dan 125 miljoen keer contact met hun klanten via de flexibele en betrouwbare oplossingen van Aspect voor automatic call distribution (ACD), predictive dialing, workforcemanagement, analyses, IVR en multi-channel contact. Aspect is actief in Noord-, Zuid- en Midden-Amerika, Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Azië en het gebied rond de Grote Oceaan. Het hoofdkantoor bevindt zich in de Verenigde Staten, in Westford, Massachusetts. Voor meer informatie: www.aspect.com.