Ingezonden persbericht
Persbericht
MOEDERBEDRIJF VAN 'THE PHONE HOUSE' (THE CARPHONE WAREHOUSE) VERBETERT BUSINESS PERFORMANCE MET INFORMATICA
~ Gebruik van Informatica's PowerCenter voor beter inzicht in de business en hogere winst ~
Nieuwegein, 26 september 2005 - The Carphone Warehouse, onafhankelijk verkoper op het gebied van mobiele communicatie, heeft Informatica's PowerCenter data integratieplatform in gebruik genomen. Door het gebruik van deze software krijgt het bedrijf dagelijks snel en betrouwbaar toegang tot wereldwijde verkoop- en gespreksgegevens. Met PowerCenter, dat een handmatig gecodeerde methode voor data integratie vervangt, kan The Carphone Warehouse de belangrijkste werkprocessen stroomlijnen, cash-flow procedures verbeteren en daarmee de winstgevendheid verhogen.
PowerCenter integreert datastromen van de constant binnenkomende omzetgegevens van het bedrijf wereldwijd, waaronder gespreksgegevens van mobiele klanten, verkoop van handsets en standaard bedrijfs- en verzekeringsproducten. De informatie wordt geconsolideerd binnen een dagelijks verkoopbulletin waarin staat hoe elk filiaal presteert ten opzichte van de vooropgestelde doelen. Dit maakt het mogelijk om gespreksdata eenvoudig vast te stellen zodat het doorbelasten naar mobiele operators en belastinginstanties snel en accuraat kan worden afgehandeld. Hierdoor wordt de cashflow verhoogd en dit heeft een positieve impact op de winstgevendheid.
"Nauwkeurigheid en snelheid van managementinformatie is geen luxe maar een noodzaak. Het is iets waarmee wij effectiever kunnen handelen en meer winst kunnen behalen", aldus David Parfett, hoofd relationele technologie bij The Carphone Warehouse. "Met behulp van Informatica worden onze al onze wereldwijde verkoopgegevens geïntegreerd in een centraal data warehouse. We sturen nu iedere ochtend een bulletin uit aan iedere filiaalmanager. Dit bulletin vat de werkzaamheden binnen dat bedrijf van de laatste 24 uur samen. Voorheen werd dit maandelijks gedaan en duurde het enkele dagen om deze bulletins in elkaar te zetten. Nu kunnen we de data heel snel aanbieden en is de nauwkeurigheid en volledigheid ervan gegarandeerd."
"The Carphone Warehouse is een goed voorbeeld van een bedrijf dat snel, gebundelde informatie gebruikt om direct operationele efficiency en concurrentievoordeel te realiseren", aldus Erik Jan ten Bruggencate, country manager van Informatica Nederland. "Door de bundeling van gegevens en geïntegreerde processen op een platform, kunnen retailers en andere bedrijven zich makkelijker aanpassen aan de steeds sneller veranderende verkoop- en operationele omstandigheden. Daarnaast kunnen ze eenvoudiger inspringen op de sterk groeiende behoefte van eindgebruikers aan informatie."
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Informatica
Informatica Corporation is een marktleider op het gebied van software voor enterprise data integratie. Dankzij Informatica's producten zijn bedrijven in staat om bedrijfsdata toegankelijk te maken en deze te integreren, consolideren en migreren tussen alle verschillende systemen en processen. Op deze manier wordt de complexiteit verminderd, consistentie verzekerd en de business voorzien van waardevolle informatie. Meer dan 2.200 bedrijven wereldwijd vertrouwen op Informatica voor al hun behoeftes op het gebied van enterprise data integratie.
###
Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met:
Informatica Nederland
Maaike Hilbrand, Senior Marketing Manager
Tel: 030-6086700
E-mail: mhilbrand@informatica.com
Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:
Cathelijne van den Bosch van LEWIS, het IT PR bureau
Tel: 040 235 46 00
E-mail:cathelijnev@lewispr.com
###
Notitie: Informatica is een geregistreerd handelsmerk van Informatica Corporation in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere bedrijfs- of productnamen kunnen handelsmerken of handelsnamen zijn van de respectievelijke eigenaren.
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com