Gemeente Maassluis

Schriftelijke vragen over administratieve lasten ondernemers

De fractie van de VVD in de Maassluise gemeenteraad heeft schriftelijke vragen over de administratieve lasten voor ondernemers gesteld aan het college van burgemeester en wethouders. De vragen luiden als volgt:

"Overwegende:

· Dat bij de begrotingsbehandeling voor 2004 op 4 november 2003 met algemene stemmen VVD-motie nummer 9 inzake het terugdringen van administratieve lasten met algemene stemmen is aangenomen;
· Dat in deze motie is uitgesproken dat in overleg met het Maassluise bedrijfsleven een werkgroep in het leven wordt geroepen die op korte termijn (vóór 1 april 2004) voorstellen aan College/Raad doet om de administratieve regelgeving waarmee ondernemers te Maassluis te maken hebben, zoveel mogelijk terug te dringen;
· Dat in 2005 onder meer het "VNG snoeiplan deregulering (minder lastige regels)" is gepubliceerd met de bedoeling dat gemeenten hiermede aan de slag gaan;

· Dat de ondernemers in Maassluis recent nog hebben bedenkingen geuit over de dienstverlening en informatievoorziening van de gemeente, waarbij de doorlooptijden van vragen en verzoeken, evenals procedures veel te lang zijn.

Stelt de VVD-fractie de volgende vragen:


1. Kunt u aangeven wat de reden is dat bovengenoemde werkgroep niet is ingesteld?

2. Bent u bereid op korte termijn alsnog een werkgroep in te stellen?
3. Heeft u kennis genomen van het "VNG snoeiplan deregulering"?
4. Op welke wijze en op welke termijn gaat u dit plan toepassen?
5. Bent u bekend met en kan u tegemoetkomen aan bovengenoemde bedenkingen van de Maassluise ondernemers."

Het college zal de vragen zo spoedig mogelijk beantwoorden.