Bank Nederlandse Gemeenten kiest Ogone voor internetkassa
De BNG besteedt elektronische betaaloplossing volledig uit
Mijdrecht / Den Haag, 26 september 2005 - Ogone heeft een overeenkomst getekend met de Bank Nederlandse Gemeenten (BNG) voor het gebruik van de Ogone internetkassa door klanten van de BNG. Ogone biedt een volledige betaaloplossing op internet, waardoor de BNG het hele proces aan de payment service provider kan uitbesteden. Ogone neemt het contract over van Interpay, die de huidige oplossing niet langer ondersteunt.
De BNG is een gespecialiseerde bank van en voor overheden en instellingen voor het maatschappelijk belang. Klanten van de bank maken momenteel veel gebruik van BNG's eigen oplossing de BNG Internet Kassa. Deze wordt vanaf 1 januari echter niet langer ondersteund door Interpay. Ogone's internetkassa biedt dezelfde functionaliteit en voorziet bovendien in de gehele administratieve afhandeling van de betalingen.
De migratie naar het nieuwe systeem is voor de klanten eenvoudig gehouden. Ogone heeft inmiddels betrokken ict-leveranciers benaderd en hun specialisten opgeleid. Het enige wat de gebruikers van de BNG Internet Kassa moeten doen is zich aanmelden bij Ogone via een url die ze van de BNG hebben gekregen. Ogone activeert vervolgens de koppeling naar het betreffende systeem.
"Ogone biedt een meer dan volwaardig alternatief voor ons huidige systeem", aldus Anthony Doerga, Productmanager Betalingsverkeer & e-Banking bij de BNG. "Bovendien zorgen ze voor een zeer gemakkelijke overstap, wat voor ons de keuze erg eenvoudig maakte."
"We kunnen de klanten van de BNG voorzien van een oplossing op maat", zegt Peter De Caluwe, Commercieel Directeur van Ogone. "Afhankelijk van het aantal transacties dat zij uitvoeren, bieden wij een passend abonnement aan. Het enige dat de klant hoeft te doen is aangeven dat hij wil overstappen. De rest doen wij."
Over Ogone
Ogone is één van de Europese marktleiders op het gebied van online betalingsdiensten, met meer dan 5000 klanten in 20 landen. Het bedrijf biedt zowel handmatige als volledig geïntegreerde oplossingen voor het afhandelen van elektronische betalingen op gebieden als e-commerce, postordering, telemarketing en hospitality in business-to-consumer zowel als business-to-business omgevingen. De dienstverlening van Ogone behoort tot de meest uitgebreide op de markt, met omvangrijke transactiefunctionaliteit en backoffice-verbindingen met banken voor lokale en internationale betaalmogelijkheden waaronder Visa, Mastercard, American Express en Diners Club.
Vooroplopend in technologie was Ogone één van de eerste payment service providers die deelnamen in 'Verified By Visa' en 'MasterCard SecureCode'. Met deze protocollen bieden Visa en Mastercard gegarandeerde betalingen. Ogone handelt betalingen af voor gerenommeerde bedrijven als DHL International, Martinair, Vliegwinkel, Viking Direct, Hilton, T for Telecom en Theater Carré.