Ingezonden persbericht
Een nieuwe aanpak voor Workforce Management.
Bilthoven, 21 september 2005 - Captor, een vooraanstaand Europese leverancier van workforce management oplossingen voor bedrijven en overheden, heeft vandaag tijdens de Personeel en Salaris Vakdagen haar nieuwe generatie Efficient People Solutions gepresenteerd, te zien bij Stand 212. Dit integrale workforce management systeem combineert de urenregistratie, personeelsplanningen en alle personeel en werkgerelateerde gegevens tot een strategisch middel voor het verhogen van de productiviteit, het verlagen van de kosten en het competitiever worden van de organisatie. Het is het ideale middel voor het effectief beheren van vast en tijdelijk personeel.
Vanuit het besef dat enkel een optimale co-ordinatie tussen de verschillende elementen van Workforce kan leiden tot de nodige efficienties, heeft Captor een nieuw open webarchitectuur gebouwd die real time interactie met andere systemen toelaat. Hierdoor kan planning, tijdsregistratie, projectopvolging en kostencalculatie naadloos geïntegreerd worden met bestaande systemen.
"In de huidige fel concurrerende mondiale markt, is een beter beheer voor het plannen en de opvolging van interne en externe personeelskosten essentieel," aldus Jean de Crane, CEO. "Belangrijk is een volledig inzicht te krijgen van de verschillende activiteiten doorheen de organisatie heen en het vermogen personeelsgegevens te combineren met financiële gegevens en productiegegevens. Om een traditionele, gecentraliseerde personeelsadministratie te kunnen veranderen in een gedecentraliseerde en functiegebaseerde benadering, en van gegevensverzameling over te gaan op automatisering van werkprocessen procesautomatisering, is een geheel ander model nodig. Onze nieuwste oplossing voorziet hierin om het HR-beleid beter in lijn te brengen met de bedrijfsdoelstellingen."
Middels workforce management tools kunnen organisaties een stap verder gaan dan alleen het uitvoeren van losse administratieve HR-taken (het beheren van werknemersgegevens, premies en salaris). In plaats hiervan kunnen zij een geïntegreerd beheer voeren dat het werven, inzetten, ontwikkelen en behouden van talent ondersteunt. De nieuwe Captor-oplossing biedt de volgende voordelen:
Betere besluitvorming: Via gecentraliseerde, real-time informatie gekoppeld aan bedrijfsintelligentie, geavanceerde verslaglegging en analysemogelijkheden kunnen bedrijven heel nauwkeurig een planning maken, anticiperen en snel inspringen op reële mogelijkhedenopportuniteiten in de markt. The Captor-oplossing legt met name vast waaraan een werknemer werkte, aan welk project, voor welke klant en wanneer.
Minder werk voor HR: Procesautomatisering maakt administratief en papierwerk binnen de organisatie overbodig, waardoor HR-personeel meer tijd heeft voor strategische projecten.
Lagere salariskosten: Betere urenrapportage en planning voorkomen onnodig overwerk. De ervaring toont dat het effectiever indelen van tijdelijke krachten een besparing van 2 tot 8 procent op de salariskosten kan opleveren.
Tevreden werknemers: Middels de planningstools kan rekening worden gehouden met eventuele taak- en tijdvoorkeuren van werknemers, terwijl selfservice toegang tot HR-systemen zelfstandigere werknemers oplevert. Dankzij het betere moraal veranderen mensen minder snel van baan en worden de hiermee gemoeide wervingskosten lager.
Beter inzicht in werknemersprestaties: Managers hebben real-time toegang tot de werkgeversgegevens en daarmee zicht op de prestaties en de productiviteit. Daarbij worden problemen als ongeautoriseerde afwezigheid vermeden.
Snellere ROI: Vergeleken met de traditionele ERP-systemen die zich richten op het automatiseren van productieprocessen in plaats van HR, is de Captor-oplossing speciaal ontworpen om HR-operaties en werkgerelateerde activiteiten te optimaliseren en ze te koppelen aan bestaande bedrijfssystemen, voor een snelle return on investment.
###
Captor Group (www.captorgroup.com)
Captor is een vooraanstaand Europese leverancier van workforce management oplossingen voor middelgrote ondernemingen. Captor biedt oplossingen aan waarmee bedrijven en organisaties hun werknemers op een efficiënte en effectieve manier kunnen managen.
Captor's workforce management oplossingen richten zich tot het automatiseren van acht cruciale aspecten van werk: planning, registratie en opvolging van tijd, activiteiten en middelen (tijdsregistratie en afwezigheidsbeheer, activiteit, planning & project management), beveiliging (toegangscontrole), vorming en ontwikkeling van het personeel (training, competence management), selfservice faciliteiten (ter ondersteuning van de medewerker), administratie, beheer en optimalisatie (inclusief koppeling met andere HR systemen).
Captor is werkzaam in verschillende markten en heeft klanten in een groot aantal sectoren waaronder: productie, detailhandel, logistiek en distributie, dienstverlening, gezondheidszorg, nutsbedrijven en lokale en nationale overheden.
Belangrijke klanten van Captor zijn: Michelin, Panasonic, Pioneer Europe, Telecom Italia, Universiteit Utrecht, Yves Saint Laurent, Norbert Dentressangle, West Ham United, Total Gaz en Société Générale.