Hyves en WebAds starten samenwerking

Webads interactive

Hyves en WebAds starten samenwerking

Amsterdam, 26 september 2005. WebAds, de Nederlandse marktleider voor online adverteren, gaat de advertentie-exploitatie verzorgen voor Hyves, de snelst groeiende internet community van Nederland. Hyves (het online vriendennetwerk) biedt een zeer snel groeiend sociaal netwerk. Binnen een jaar na de oprichting werd in de zomer van 2005 de mijlpaal van 1,2 miljoen gebruikers behaald, waarvan momenteel 500.000 in Nederland. Adverteren op Hyves was tot nu toe niet mogelijk. WebAds stemt de advertenties nauwkeurig af op doelgroepen, waardoor Hyves gebruikers straks advertenties zien die specifiek voor hen interessant kunnen zijn.

Tjeerd Kooij, directeur van WebAds: 'Hyves is een fenomeen. Honderdduizenden bezoekers sluiten zich aan bij het vriendennetwerk dat bruist van de sociale activiteiten, zoals foto's en berichten uitwisselen, weblogs, afspraken maken, oude vrienden terugvinden en nieuwe vrienden ontmoeten. Vooral scholieren, studenten en jonge professionals zijn actief op Hyves. Voor WebAds is deze community heel interessant, niet alleen door de grote omvang en de snelle groei van 30 procent per maand, maar vooral door de gedetailleerde kennis die Hyves over haar leden heeft. WebAds maakt het mogelijk voor adverteerders om hele specifieke doelgroepen binnen deze community te bereiken. Bovendien biedt Hyves zeer veel mogelijkheden voor adverteerders om de dialoog aan te gaan met hun doelgroep. Adverteerders kunnen bijvoorbeeld zelf 'hyves' starten waarbinnen zij met hun doelgroep kunnen interacteren.'

Raymond Spanjar, medeoprichter van Hyves: 'Als marktleider en specialist op het gebied van online adverteren is WebAds de partij om in nauwe samenwerking met ons eigen team de exploitatie te verzorgen. We kijken ernaar uit om met WebAds waarde toe te voegen voor adverteerders en Hyves-leden, door nieuwe concepten te ontwikkelen die inspelen op de unieke virale mogelijkheden en dynamiek van een online sociaal netwerk. Bovendien sluit de verzameling van WebAds van hoogwaardige titels voor dezelfde doelgroep, zoals MTV, goed aan bij de filosofie van Hyves als exclusief merk voor adverteerders.'

Targeting
Het definiëren en bereiken van specifieke doelgroepen - targeting - zal een belangrijk deel uitmaken van de activiteiten die WebAds gaat uitvoeren voor Hyves. Voor adverteerders wordt het mogelijk om hun advertenties alleen zichtbaar te maken voor Hyves gebruikers die exact binnen hun beoogde doelgroep passen. Doelgroepprofielen worden samengesteld op basis van de gegevens die gebruikers aan Hyves doorgeven, bijvoorbeeld leeftijd, woonplaats, sekse of interesse. Vervolgens worden aan ingelogde bezoekers advertenties getoond die bij hun specifieke profiel horen.

Over WebAds

WebAds Interactive Advertising, exploitant van meer dan tachtig kwalitatief hoogwaardige websites, is de belangrijkste Nederlandse speler op het gebied van online advertising. Met haar netwerk aan sites biedt het bedrijf adverteerders een effectieve en interactieve manier om elke denkbare doelgroep uiterst gericht te bereiken. WebAds vertaalt communicatiedoelstellingen naar innovatieve, succesvolle online toepassingen om zo niet alleen méér te bereiken, maar om doelgroepen ook nauwkeuriger en doeltreffender te bereiken dan met welk ander medium ook. Al sinds 1997 biedt WebAds advertentieruimte aan op de websites van onder meer De Telegraaf, ID&T, IEX, Euronext, Adformatie Groep, Sanoma Uitgevers, SBS Broadcasting, MTV Networks en ZDNet. Hiermee bereikt het bedrijf elke maand meer dan zeven miljoen Nederlanders.

Over Hyves

Het vriendennetwerk Hyves is binnen een jaar uitgegroeid tot een van de grootste sites van Nederland met 1,2 miljoen leden en 100 miljoen pageviews per maand. Meer dan een half miljoen Nederlanders communiceert op Hyves via weblogs, foto albums, tips, marktplaatsen en hyves (clubs) in een netwerk van directe vrienden en tweedegraads vrienden, zowel via internet als mobiele telefoon. Met een gemiddelde leeftijd van 22 jaar en een goede vertegenwoordiging van 25 jaar en ouder is Hyves het netwerk voor jong volwassenen. Hyves is opgericht door Koen Kam, medeoprichter van HubHop, en Floris Rost van Tonningen en Raymond Spanjar, de oprichters van IEX.nl.

Meer informatie
Hyves
Raymond Spanjar
M: 06 463 100 50
T: 020 620 7 602
E: Raymonds@hyves.nl

WebAds Interactive Advertising
Jasper Lamers
T: 020 626 16 34
E: j.lamers@webads.nl