FloraHolland


FloraHolland Productcomissie Bol op Pot aan de slag met 'Buitengewoon uit je bol'

FLORAHOLLAND (26 september 2005) - De afzet van bol op pot staat de laatste jaren onder druk. Dit heeft ertoe geleid dat die afzet stabiliseert. Groei van de afzet kan nog worden gerealiseerd door nieuwe marktniches en -segmenten aan te spreken. Maar ook door andere producten, of door producten op een andere manier aan te bieden.

De afgelopen jaren heeft de interesse voor alles wat met de tuin te maken heeft een enorme vlucht genomen. Dat zien we aan de groeiende afzet van tuinproducten en de enorme aandacht in woon- en tuinprogrammas op tv en andere media.
Aan de andere kant wil een groot deel van de consumenten wel een mooie tuin, maar liefst met een minimale arbeidsinzet. Het genieten van het resultaat staat voorop, de financiële input is dan van iets minder belang. Voor de bol op pot-producten liggen hier dus kansen.

Aan de slag met promotie:
Hoe brengen we de bol op pot als frisse, trendy, gemakkelijke lentebode onder de aandacht van de consument (in Nederland) in de periode half januari t/m eind april? Ook met vorst heeft dit product geen probleem. De vraag is hoe we als FloraHolland voor onze kwekers hier de meeste commerciële voordelen kunnen uithalen? Onze strategie is erop gericht om de handel, detaillist en consument te informeren en te beïnvloeden, met als doel de bol op pot te positioneren als vrolijke, trendy en gemakkelijke lentebode, die voor heldere kleuren in een donkere tijd zorgt.

In de FPC Bol op Pot is een plan van aanpak gelanceerd waarin het gebruik van bollen op pot voor buiten wordt gestimuleert. Raymond Scheepens, Martin Komen en Anja Verbist zijn de trekkers van dit project. Voor meer informatie kunt u bij hen terecht.


---