FloraHolland
FloraHolland Productcomissie Bol op Pot aan de slag met 'Buitengewoon uit je
bol'
FLORAHOLLAND (26 september 2005) - De afzet van bol op pot staat de
laatste jaren onder druk. Dit heeft ertoe geleid dat die afzet
stabiliseert. Groei van de afzet kan nog worden gerealiseerd door
nieuwe marktniches en -segmenten aan te spreken. Maar ook door andere
producten, of door producten op een andere manier aan te bieden.
De afgelopen jaren heeft de interesse voor alles wat met de tuin te
maken heeft een enorme vlucht genomen. Dat zien we aan de groeiende
afzet van tuinproducten en de enorme aandacht in woon- en
tuinprogrammas op tv en andere media.
Aan de andere kant wil een groot deel van de consumenten wel een mooie
tuin, maar liefst met een minimale arbeidsinzet. Het genieten van het
resultaat staat voorop, de financiële input is dan van iets minder
belang. Voor de bol op pot-producten liggen hier dus kansen.
Aan de slag met promotie:
Hoe brengen we de bol op pot als frisse, trendy, gemakkelijke
lentebode onder de aandacht van de consument (in Nederland) in de
periode half januari t/m eind april? Ook met vorst heeft dit product
geen probleem. De vraag is hoe we als FloraHolland voor onze kwekers
hier de meeste commerciële voordelen kunnen uithalen? Onze strategie
is erop gericht om de handel, detaillist en consument te informeren en
te beïnvloeden, met als doel de bol op pot te positioneren als
vrolijke, trendy en gemakkelijke lentebode, die voor heldere kleuren
in een donkere tijd zorgt.
In de FPC Bol op Pot is een plan van aanpak gelanceerd waarin het
gebruik van bollen op pot voor buiten wordt gestimuleert. Raymond
Scheepens, Martin Komen en Anja Verbist zijn de trekkers van dit
project. Voor meer informatie kunt u bij hen terecht.
---