Persbericht

HP helpt implementatietijd IT Service Management te halveren en kosten te verlagen

UTRECHT, 23 september, 2005 - HP introduceert HP ITSM Express Pack for Consolidated Service Desk en HP ITSM Assessment Services, een reeks software en diensten die ondernemingen helpen om de implementatietijd van IT Service Management te halveren en de kosten ervan te verlagen. IT Service Management (ITSM) is een belangrijk onderdeel van het HP OpenView-portfolio, dat business en IT op dynamische wijze met elkaar in lijn brengt en organisaties direct inzicht in en controle over hun IT-infrastructuur verschaft.

"Alleen het kopen van IT Service Management-software is nog geen garantie voor succes. Veel ondernemingen worstelen op dit moment vooral met de implementatie ervan", aldus Milind Govekar, research vice president, Gartner. "Aanbieders van IT Service Management beschikken over kennis van de belangrijkste werkstromen en processen op het gebied van servicemanagement. Zij kunnen deze processen bovendien automatiseren met behulp van technologie die zich in de praktijk heeft bewezen. Zij kunnen organisaties daarom goed op weg helpen bij succesvolle implementaties van IT-service management."

"HP heeft al ruim tien jaar ervaring met ITSM en brengt mensen, processen en technologieën samen ten behoeve van de realisatie van een 'Adaptive Enterprise' die business en IT op één lijn brengt, zodat organisaties snel kunnen inspelen op verandering", aldus Bob Erwich, Director Software, HP Nederland. "Voor CIO's die zoeken naar een snelle manier om gestandaardiseerde ITSM processen op basis van ITIL te implementeren, zijn deze HP OpenView modules zeer geschikt; ze leveren snel resultaat en dragen bij aan de slagvaardigheid van de IT-infrastructuur."

.....

HP ITSM Express Pack for Consolidated Service Desk HP ITSM Express Pack for Consolidated Service Desk is een combinatie van HP OpenView-software en in de praktijk geteste methoden en procedures. HP ITSM Express Pack helpt IT-afdelingen bij het verlagen van de kosten, het verbeteren van de flexibiliteit en het verhogen van de kwaliteit van hun diensten door in een recordtijd op ITIL gebaseerde HP ITSM Reference Model-processen te implementeren. Een ander standaard onderdeel is een open, veelomvattende en maximaal schaalbare configuration management database die gebundelde gegevens bevat over IT Service Management; deze database is al bij meer dan 1000 klanten in gebruik.

Een onderzoek van IDC laat zien, dat ondernemingen die HP OpenView Service Desk gebruiken de tijd die benodigd is voor het implementeren van een veranderverzoek met 41,1 procent kunnen reduceren(1). Klanten die HP ITSM Express Pack inzetten, bereiken de beoogde resultaten bovendien twee tot drie keer sneller.

Een voorbeeld hiervan is DHL, internationaal aanbieder van diensten op het gebied van expreszendingen en logistiek. DHL heeft HP ITSM Express Pack gebruikt om zijn servicedesk wereldwijd op één lijn te brengen en heeft de ITSM-implementatie voor 4.000 medewerkers binnen 11 maanden kunnen afronden, wat resulteerde in een kostenvermindering van 20 procent.

HP ITSM Assessment Services
Het HP ITSM Assessment Services-portfolio omvat een uitgebreid aanbod van assistent-diensten op vier verschillende niveaus, en bestaat uit:
* HP ITSM Quick Assessment Service

* HP ITSM Intermediate Assessment Service

* HP ITSM Comprehensive Assessment Service

* HP ITSM Custom Assessment Service

Ieder van deze diensten begint met het verkrijgen van inzicht in de zakelijke behoeften van de klant en hoe deze worden vertaald naar doelstellingen met betrekking tot het serviceniveau. Vervolgens wordt gekeken welke onderdelen verder ontwikkeld moeten worden en worden specifieke aanbevelingen gedaan om IT te helpen processen, mensen, technologische infrastructuur en relaties met leveranciers met elkaar in balans te brengen. HP ITSM Assessment Services biedt bovendien ondersteuning bij de voorbereiding voor externe certificering, zoals BS 15000 / ISO 20000 of HP SP Signature-certificering.

Meer informatie over de HP ITSM-oplossingen is beschikbaar op www.hp.com/go/managementsoftware. (1) IDC white paper, gesponsord door HP, getiteld "Quantify the Business Benefit of IT Service Management", september 2004.

HP's Adaptive Enterprise-strategie
Uit onderzoek blijkt dat veranderingen in de markt zeven keer sneller plaatsvinden dan de aanpassingen die daarvoor nodig zijn in de IT-infrastructuur van vele bedrijven. Verder blijkt uit datzelfde onderzoek dat het merendeel van de bedrijven slechts 20 tot 30 procent van hun IT-capaciteit benut.

Om bedrijven hun IT-infrastructuur beter te laten benutten en sneller en doeltreffender te laten reageren op veranderingen in de markt, volgt HP haar medio 2003 aangekondigde Adaptive Enterprise strategie. Deze strategie is gericht op het ontwikkelen van producten en services voor het in lijn brengen van business en IT waarmee kosten voor bestaande IT-infrastructuren worden verlaagd en de slagvaardigheid van bedrijven wordt vergroot

Over HP
HP is wereldwijd leverancier van technologische oplossingen voor consumenten, bedrijven en instellingen. Het HP aanbod omvat producten en diensten voor een totale IT infrastructuur, zakelijke en thuiscomputing en imaging en printing oplossingen. Over de laatste 4 kwartalen eindigend op 31 juli 2005, behaalde HP wereldwijd een omzet van $85,2 miljard. Meer informatie over HP (NYSE, Nasdaq: NPQ) is te vinden op http://www.hp.nl.