Gouden Gids blijft bij Katja

Creative venue

Gouden Gids blijft bij Katja
Nieuwe koers legt bedrijvengids geen windeieren; 1 miljoen raadplegingen gids en websites per dag

Amsterdam, 23 september 2005 - Gouden Gids, de meest geraadpleegde (print en internet) bedrijvengids van Nederland heeft opnieuw actrice en presentatrice Katja Schuurman gecontracteerd als campagneboegbeeld en covermodel voor 2005/2006. Volgens Gouden Gids marketing directeur Harry Michels, werpt de nieuwe communicatiekoers en de productvernieuwing-strategie die Gouden Gids sinds september vorig jaar ingezet heeft, haar vruchten af. De metamorfose van de gids, onder meer met Katja Schuurman als covermodel en boegbeeld van de grootste campagne die het bedrijf ooit in haar historie voerde, is uiterst positief ontvangen door gebruikers en klanten. De gedrukte gids wordt nog steeds door ruim tweederde van de Nederlanders regelmatig gebruikt, meer dan 2,5 miljoen mensen bezoekt maandelijks één of meerdere keren de websites van Gouden Gids BV en het aantal raadplegingen (print en internet) is opgelopen tot om en nabij de 1 miljoen per dag.

Marketing directeur Harry Michels is tevreden, zowel over de ontwikkelingen aan adverteerderzijde en gebruikerszijde als over de sterke concurrentiepositie die de publicaties van het bedrijf innemen als informatiebron voor mensen die zaken willen doen met bedrijven door heel Nederland: 'Onze adverteerders oordeelden uiterst positief over het zware campagneoffensief dat wij in maart 2005 gestart zijn in Den Haag en Amsterdam, en dat wij vervolgens landelijk hebben uitgerold. Voor hen is het eenvoudigweg heel belangrijk te zien en te ervaren dat wij veel actie ondernemen om hen uiteindelijk nog zichtbaarder bij zakelijke en particuliere consumenten te maken (raadplegers van onze gids en bezoekers van onze website). Kortom, een belangrijk trend om ons bedrijvengidsplatform, verder te blijven ontwikkelen in print en op internet. Gouden Gids positioneert zich nadrukkelijk midden in de Nederlandse samenleving. Met onze communicatieinspanningen stimuleren wij Nederlanders om zaken te doen met de bedrijven die in onze gids en op onze website adverteren. Dat betaalt zich terug, onze publicaties worden dagelijks bijna een miljoen keer geraadpleegd. Die raadplegingen leveren uiteindelijk het rendement aan onze adverteerders.'

Niet zomaar opnieuw Katja
Katja Schuurman figureert opnieuw als covermodel op de nieuwste gidsedities die het komende jaar gefaseerd door heel Nederland worden verspreid. Ook zal zij een prominente rol blijven spelen in de marketing en communicatie van het bedrijf.

Marketing directeur Harry Michels van Gouden Gids: 'We hebben heel bewust gekozen voor opnieuw Katja. De cover is minder glamourous dan die van de afgelopen editie, maar dat is een bewuste keuze. Op de nieuwe cover zien we Katja in de rol die ze ook in de campagne heel nadrukkelijk speelt: zij wijst de consument die op zoek is naar een bedrijf, op relevante zoekresultaten. Zo proberen we de campagneboodschap te versterken dat Gouden Gids vooral relevante zoekresultaten levert, in de gids en op internet. Daarnaast doet Katja het fantastisch als visual device van onze campagne. Dat is positief voor de gewenste rendementen op onze campagne-investeringen en niet te vergeten voor onze bekendheid, herkenbaarheid en het vertrouwen dat adverteerders en consumenten in ons hebben. Kortom Katja in combinatie met de onderliggende multimediale campagne zorgt voor dé perfecte brand experience'.

Fotobijschrift: Nieuwe Cover Gouden Gids, editie 2005/2006 Katja Schuurman is ook het komende jaar het gezicht van Gouden Gids als covermodel van de nieuwe gidsedities 2005/2006. Gouden Gids wist afgelopen jaar haar positie als grootste bedrijvengids sterk te verbeteren. Onder meer met Katja in de hoofdrol van het zwaarste campagneoffensief dat het bedrijf in haar ruim 40 jarige geschiedenis voerde.