FloraHolland
Tv-tuinman Rob Verlinden te gast bij Zantedeschia-bijeenkomst FloraHolland
RIJNSBURG (persbericht 22 september 2005) - Op woensdag 21 september
organiseerde FloraHolland een productbijeenkomst Zantedeschia voor
kwekers en kopers. De Zantedeschia is de afgelopen jaren bij de
consument steeds meer in beeld gekomen als trendy product. De sector
speelt in op de groeiende vraag naar Zantedeschia door een steeds
breder en dieper assortiment op de markt te brengen. Tijdens de
productbijeenkomst vertelde TV-tuinman Rob Verlinden over het effect
van productpromotie op televisie.
Het product Zantedeschia is volop in beweging. Door de groei van
aanvoer van dit product is het de verwachting dat het aanbod de
komende jaren verdubbelt. De teelt van Zantedeschia is echter niet
altijd even gemakkelijk. Rob Geerlings ging tijdens de bijeenkomst in
op interessante teeltaspecten en ontwikkelingen binnen het
Zantedeschia-assortiment. TV-presentator Rob Verlinden, bekend van een
aantal populaire tuinprogramma's, haakte in op de groei van het
aanbod. Aan de hand van een aantal succesverhalen kregen de aanwezige
kwekers en handelaren een goed beeld van het effect van
productpromotie op tv. Verlinden liet onder andere een aantal tv-items
van producten zien waarvan de verkoop na uitzending op tv enorm is
toegenomen. Ook vertelde de populaire tv-presentator over trends en
stijlen. Voor de komende jaren voorziet Verlinden een barokke trend
waarin veel bonte kleuren worden toegepast. Promotie van Zantedeschia
in combinatie met inspelen op de heersende trends is volgens Verlinden
noodzakelijk om vraag vanuit de consument te creëren.
Fotobijschrift: Tv-tuinman Rob Verlinden liet een aantal
succesverhalen horen rondom productpromotie op televisie.
---