FloraHolland


Tv-tuinman Rob Verlinden te gast bij Zantedeschia-bijeenkomst FloraHolland

RIJNSBURG (persbericht 22 september 2005) - Op woensdag 21 september organiseerde FloraHolland een productbijeenkomst Zantedeschia voor kwekers en kopers. De Zantedeschia is de afgelopen jaren bij de consument steeds meer in beeld gekomen als trendy product. De sector speelt in op de groeiende vraag naar Zantedeschia door een steeds breder en dieper assortiment op de markt te brengen. Tijdens de productbijeenkomst vertelde TV-tuinman Rob Verlinden over het effect van productpromotie op televisie.

Het product Zantedeschia is volop in beweging. Door de groei van aanvoer van dit product is het de verwachting dat het aanbod de komende jaren verdubbelt. De teelt van Zantedeschia is echter niet altijd even gemakkelijk. Rob Geerlings ging tijdens de bijeenkomst in op interessante teeltaspecten en ontwikkelingen binnen het Zantedeschia-assortiment. TV-presentator Rob Verlinden, bekend van een aantal populaire tuinprogramma's, haakte in op de groei van het aanbod. Aan de hand van een aantal succesverhalen kregen de aanwezige kwekers en handelaren een goed beeld van het effect van productpromotie op tv. Verlinden liet onder andere een aantal tv-items van producten zien waarvan de verkoop na uitzending op tv enorm is toegenomen. Ook vertelde de populaire tv-presentator over trends en stijlen. Voor de komende jaren voorziet Verlinden een barokke trend waarin veel bonte kleuren worden toegepast. Promotie van Zantedeschia in combinatie met inspelen op de heersende trends is volgens Verlinden noodzakelijk om vraag vanuit de consument te creëren.

Fotobijschrift: Tv-tuinman Rob Verlinden liet een aantal succesverhalen horen rondom productpromotie op televisie.


---