Ingezonden persbericht

Nieuws

De NOV gaat naar de beurs
06 juli 2005

Strategisch Plan Orthopedie
In 2002 werd door de NOV o.m. met steun van het Annafonds, een Strategisch Plan Orthopedie opgesteld. In dit kader wil het bestuur van de NOV vanaf 2005 bijzondere aandacht geven aan Doel 3: de NOV en de Orthopedie in Nederland sterker profileren en positioneren.

Het bestuur ontwikkelt een PR plan. Onderdeel daarvan is het deelnemen aan de 50PlusBeurs. Deze beurs vindt plaats van woensdag 21 t/m zondag 25 september 2005 in de Jaarbeurs Utrecht. Ongeveer 100.000 mensen bezoeken de beurs. De NOV zal een Plaza/Stand inrichten waarin tot uiting komt wat de orthopedie kan betekenen en wat de orthopeed zoal kan. Werkthema's zijn; "Bewegen, een leven lang"/"De orthopeed houdt u op de been". Het is de bedoeling dat deze stand wordt bemand door orthopedisch chirurgen. De NOV is verheugd dat voor dit evenement samengewerkt wordt met Biomet, Depuy, Zimmer, Stryker, Somas en Smith & Nephew.

Concept voor 50PlusBeurs
Doel is orthopedie bekend te maken bij de bezoekers van de beurs. Zij moeten beter dan nu, weten wat orthopedie kan betekenen voor hun dagelijkse leven. De bezoekers van de beurs moeten orthopedie beleven. Bij beleving is het belangrijk in te haken op ervaringen van mensen. De bezoeker wordt op drie niveaus betrokken:
* De argeloze langsloper; die ziet de stand en neemt informatie (folder, brochure etc) mee.
* De langsloper die even een rustpuntje wil en iets meer dan gemiddeld geïnteresseerd is; deze kan de wachtkamer in, wat rondkijken, even zitten, doorlopende DVD/video op (LCD) schermen bekijken e.d.
* De liefhebber die wel eens wil weten wat er in een OK gebeurd; er zijn in een aparte ruimte voor een select gezelschap demo's via bepaalde werkstations. Via "Ding Dong"wordt de volgend groep opgeroepen op eens te kijken naar: De techniek van artroscopie, het plaatsen van een implantaat/prothese etc.
De aanwezigheid op de beurs wordt versterkt met activiteiten op het gebied van patiëntenvoorlichting, de presentatie van de website NOV (publiek deel), een sponsored magazine en een beurs-magazine.