Gemeente Gorssel

Klanttevredenheidsonderzoek inwoners Gemeente Lochem

Lochem, 20 september 2005

Hoe tevreden zijn inwoners van de gemeente Lochem? College van B&W bespreekt uitkomsten klanttevredenheidsonderzoek

Het college van B&W heeft vanmorgen in zijn wekelijkse vergadering gesproken over de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek dat eind 2004 is uitgevoerd in de gemeenten Lochem en Gorssel. Het college van B&W stemt in met de aanbevelingen die het onderzoeksbureau WenS in de rapportage heeft opgenomen.

Inwoners zijn gemiddeld tevreden
De dienstverlening aan de balie en de telefoon is onderzocht in een periode dat men al volop bezig was met de verhuizing vanwege de fusie. Wanneer dat meegenomen wordt in de beoordeling dan is de dienstverlening aan de balie en de telefoon ruim voldoende tot goed te noemen. Gorssel werd hierin gewaardeerd met een 7,6 en oud Lochem scoorde op dit onderdeel een 7,8. De dienstverlening ten aanzien van brieven - voor Gorssel een waarderingsscore van 6,0 en Lochem een 7,2
- is onvoldoende.

Aanbevelingen om klanttevredenheid te verhogen
De resultaten uit het onderzoek worden meegenomen bij het invoeren van de visie en het verbeteren van de dienstverlening van de nieuwe gemeente Lochem. Met de aanbevelingen uit de rapportage kan de dienstverlening door de gemeente aanzienlijk worden verbeterd. De aanbevelingen hebben betrekking op: het niet nakomen van afspraken, gebrekkige communicatie, omgaan met meldingen, informatie over openingstijden en internet, voorwaarden om producten af te halen, het te laat of geen antwoord krijgen op brieven, het niet correct afhandelen van meldingen.
Het college streeft ernaar om met de uitvoering van de aanbevelingen de tevredenheid van de klant te verhogen.